וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים למען ישראל בארה"ב: "אנחנו לא מפחדים"

אחת מההפגנות התקיימה בככר טיימס במנהטן ונכחו בה יותר מ-3000 בני אדם. הפגנה נוספת התקיימה הרחק משם בסיאטל במקביל להפגנת נגד פרו-פלסטינית. "שני הצדדים עייפו מההרג"

הפגנה פרו ישראלית בטיימס סקוור. רויטרס
הפגנה פרו-ישראלית שנערכה אתמול בניו יורק/רויטרס

יותר מ-3000 בני אדם, רובם ככולם יהודים, התאספו אתמול (ראשון) אחר הצהריים בכיכר טיימס בניו יורק כשהם שרים "אנחנו היהודים ואנחנו לא מפחדים", כחלק ממפגן תמיכה למען ישראל. הקהילה היהודית בארה"ב לא שותקת לאור הביקורת החריפה שנשמעת בעולם כלפי התנהלותה של ישראל בשבועות האחרונים. "אני לא מבינה איך רוב העולם יכול לומר שזה לא צודק שישראל תגן על עצמה בימים שכאלה?", אמרה איילת ורדי, אחת מהמשתתפות, ששירתה בצה"ל במשך חמש שנים.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
חוסלו עשרה מחבלים שחדרו לישראל; נפגעים לכוחות צה"ל
החיבוק האחרון: הפרידה המצמררת של אב מהבן שנפל
מטח לדרום, המרכז והשפלה: יירוטים בשמי גוש דן

עצרת הזדהות עם ישראל – כיכר טיימס, ניו יורק, 20 ביולי 2014. GettyImages
"איך רוב העולם יכול לומר שזה לא צודק שישראל תגן על עצמה?" ניו יורק, אתמול/GettyImages

גם בימים כתיקונם, אם יש בכלל דבר כזה בחלקת האדמה המסוכסכת בה אנו חיים, העולם אינו אדיש למתרחש באזורנו. אך בשבועות האחרונים, ובעיקר מאז החלה ההסלמה האחרונה שגבתה את חייהם של 18 חיילים, שני אזרחים ויותר מ-500 פלסטינים, מתגברות ההפגנות בעד ונגד ישראל בארץ וברחבי העולם. "ההורים שלי בתל אביב. דיברתי איתם אתמול בלילה, בשלוש לפנות בוקר, לאחר שטיל שנורה מעזה התפוצץ ליד השכונה בה הם גרים", אמר מייקל קולינס, ישראלי שחי בניו יורק והשתתף בהפגנה. "הם התעוררו מפוחדים והתקשרו אלי", הוא הוסיף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עצרת הזדהות עם ישראל – כיכר טיימס, ניו יורק, 20 ביולי 2014. GettyImages
ניו יורק, אתמול/GettyImages

"מעגל הנקמה שהחל לפני 14 יום הפך למשהו הרסני עבור שני הצדדים, ואנחנו רוצים שזה ייגמר", הוסיפה ורדי. לטענתה, המפגן לא נועד רק כדי להביע סולידריות עם ישראל, אלא כדי לקרוא לשלום. "שני הצדדים עייפו מההרג", היא אמרה. אולם היא חזרה והדגישה כי היא מאמינה שלישראל יש זכות להגן על עצמה.

כמה מהמשתתפים נשאו את דגלי פלסטין, אך מספרם לא היה משמעותי. אחת מהן, ג'ררה המתגוררת בברוקלין, אמרה ש"מבצע ההפגזות של ישראל הורג יותר מדי אזרחים". "כשהם מקבלים את נוהל 'הקש על הגג' – כביכול אזהרה מפני תקיפה – אין להם לאן ללכת", היא אמרה. "האם הם הולכים לבית חולים? הם הופצצו. האם הם הולכים לבית ספר? גם אלו הופצצו. האם הם הולכים לים? גם שם הפציץ חיל האוויר הישראלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה פרו-ישראלית בסיאטל, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם החוף המערבי לא נותר אדיש למתרחש ואתמול התקיימה בסיאטל הפגנת תמיכה נוספת בישראל בה השתתפו מאות בני אדם. ההפגנה, בה נאמו מנהיגים מקומיים, התנהלה באורח שקט ושוטרים חצצו בין המשתתפים לבין מספר מועט של מפגינים פרו-פלסטינים שערכו הפגנת נגד במקום. בעצרת נאמו רוב ג'ייקוב ורוברט אמקראוט מארגון "Stand With Us NW" ונאמה נבט בסקר, פעילה בארגון "Broader View". העצרת סוקרה על ידי כלי תקשורת מקומיים.

עצרת הזדהות עם ישראל – כיכר טיימס, ניו יורק, 20 ביולי 2014. GettyImages
ניו יורק, אתמול/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully