וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי לאתר הקשור לחמאס: "הפלסטינים נאלצים לחטוף"

בריאיון לאתר "א-רסאלה" תקפה ח"כ זועבי את אבו מאזן על התיאום הביטחוני עם ישראל, קראה למאבק עממי ואמרה שתתבע את ליברמן על איום ברצח. "אבו מאזן לא נאמן לזכויות הפלסטינים"

צילום: גדעון צנטנר, דוד קורן, רדיו תל אביב, ערוץ הכנסת; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו במהומה בכנסת בשל דבריה של ח"כ זועבי, בשבוע שעבר)

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), שעלתה באחרונה לכותרות סביב פרשת חטיפת הנערים בשל התבטאותה כי "החוטפים אינם טרוריסטים", התראיינה היום (שני) לאתר האינטרנט הפלסטיני "א-רסאלה" ואמרה כי "המטרה של התוקפנות הישראלית בגדה המערבית היא חיסול התמיכה העממית במאבק לגיטימי", וציינה כי לקיחת חיילים בשבי היא אמצעי שהפלסטינים נאלצים לנקוט בו כדי לשחרר את האסירים הכלואים בבתי הכלא בישראל. בריאיון, שניתן לאתר המזוהה עם חמאס, אמרה זועבי כי היא תתבע את שר החוץ אביגדור ליברמן מאחר שלטענתה הוא איים עליה ברצח באומרו כי גורלה צריך להיות זהה לזה של החוטפים.

חברת הכנסת הישראלית יצאה נגד יחסי מדינת ישראל עם הרשות הפלסטינית, ואף תקפה את העומד בראשה. "התיאום הביטחוני מהווה מכה גדולה לעם הפלסטיני, שכן ישראל כובשת את אדמתו. אבו מאזן לא נאמן לזכויות הפלסטינים. על כל הנהגה לייצג את זכויות העם שלה, לסייע בבעיותיו ולהוביל את מאבקו", אמרה.

חטיפת הנערים - כותרות אחרונות:
"אבו מאזן סיכן את חייו כשיצא נגד החוטפים"
שר החוץ הפלסטיני: ייתכן שישראל ביימה את החטיפה
קצין בכיר: המבצע נגד חמאס יסתיים בתוך ימים ספורים

חנין זועבי מציגה את מועמדותה לראשות העיר נצרת, אוגסוט 2013. ערן גילווארג
"אבו מאזן לא נאמן לזכויות הפלסטינים". ח"כ חנין זועבי/ערן גילווארג

לדברי זועבי, יש לבחון מחדש את הסכמי אוסלו ולשקול את האפשרות לשוב למאבק עממי. היא אף קראה בריאיון לבנות אסטרטגיה חדשה למאבק פלסטיני, והדגישה כי כל אמצעי המאבק חוקיים בהסתמך על אמנות החוק הבינלאומי. בנוסף, זועבי הביעה תמיכה בממשלת האחדות הפלסטינית וקראה לקיים התייעצויות דחופות לביטול התיאום הביטחוני הישראלי "כדי לשמר את יחסי הכוחות הפוליטיים בשטח".

דברים אלו מגיעים על רקע ריאיון שקיימה זועבי בשבוע שעבר עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא", שבו טענה כי "לעולם לא אסוג מעמדתי כי החטיפה היא אינה פעולת טרור שכן זהו חלק מהמאבק הפלסטיני נגד הכיבוש". היא הדגישה כי "הטרור העיקרי באזור הוא זה הישראלי". בנוסף, האשימה זועבי את ישראל ב"מדיניות דיכוי וכוח על אדמות פלסטין", ואמרה כי היא רואה בכך את הגורם העיקרי לחטיפה. בנוגע לאיומים שקיבלה באחרונה אמרה: "זה לא מפחיד אותי. זו לא הפעם הראשונה ולא האחרונה. הדבר משקף את המנטליות הטרוריסטית של ההנהגה בישראל".

בעקבות אותם דברים קראו כמה חברי כנסת מהימין להדיח את זועבי מהכנסת ואף "לשלול את אזרחותה", כפי שביקשה חברת הכנסת ציפי חוטובולי (הליכוד ביתנו). חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) יזם הצעת חוק הדורש להעמיד את זועבי לדין. חברי הכנסת שמעון אוחיון ואורלי לוי אבקסיס (הליכוד-ביתנו) הגישו תלונה נגד זועבי לוועדת האתיקה של הכנסת, בטענה כי היא "מביישת את כנסת ישראל", ושני אזרחים אף הגישו נגדה תלונה במשטרה בגין עידוד טרור. בעקבות כך הוצמדה אבטחה לזועבי מחשש שינסו לפגוע בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully