וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכטמן קיבל רק קול אחד: "הכנסת מנותקת מהעם"

10.6.2014 / 13:55

הפרופסור אמנם הביע אופטימיות באשר לסיכוייו, אך סיים את המרוץ במקום האחרון. "רציתי לשרת אתכם, אבל הכנסת בחרה במישהו אחר". ומי הצביע לו? "נתניהו, סער – ואולי ריבלין"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

הרחק הרחק מאחור: רק הבוקר (שלישי) הוא הביע אופטימיות באשר לסיכוייו להיבחר – אך גם זה לא עזר ברגע האמת. פרופ' דן שכטמן, חתן פרס נובל לכימיה ואחד מחמשת המועמדים לנשיאות, זכה בקול אחד בלבד בסיבוב ההצבעה הראשון שנערך בצהריים במליאת הכנסת.

עוד על המרוץ לנשיאות:
בוחרים את הנשיא העשירי: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה
הבוקר שלהם: מי יחזור הביתה כנשיא מדינת ישראל?
השבח לשלי, הבוז לבוז'י. דעה

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. דוברות הכנסת,
"לא יכולתי לתאר לעצמי תוצאה כזו". שכטמן, היום בכנסת/דוברות הכנסת

למרות התוצאה המאכזבת והמביכה, שכטמן הגיב לתוצאה בהומור מסוים. "זו תוצאה פנטסטית, לא יכולתי לתאר לעצמי תוצאה כזו", אמר לחדשות 10. "אם הייתי מקבל עשרה קולות זה לא היה כזה מוחלט". עם זה, הוא הוסיף בנימה של ביקורת: "היא מראה את הניתוק של הכנסת מהציבור".

"החיים שלי כל כך טובים מחוץ לבית הנשיא, וכיף לי לחזור אליהם", הוסיף שכטמן. "רציתי לשרת אתכם, את הילדים והנכדים שלכם, אבל הכנסת בחרה במישהו אחר ואני מקווה שהוא יעשה עבודה נהדרת". כשנשאל אם הוא יודע מיהו חבר הכנסת שהצביע עבורו, השיב בבדיחות: "לעולם לא תדעו", וציין כי ייתכן שזה "ראש הממשלה, גדעון סער – או ריבלין בעצמו". על השאלה אם נכווה ממערכת הבחירות הסוערת השיב: "חס וחלילה, זה היה מאוד מעניין".

הבוקר, בפתח ביתו בחיפה, נשאל שכטמן אם ישוב לעירו כנשיא המדינה. "אני מקווה מאוד", השיב. על אף ששום חבר כנסת לא הצהיר פומבית כי יתמוך בו בבחירות, שכטמן גילה אופטימיות, ואמר כי חברי כנסת רבים אמרו לו בשיחות פרטיות שישלשלו בקלפי פתק עם שמו. לאכזבתו, רק חבר כנסת אחד עשה זאת לבסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully