וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ייבחר הנשיא העשירי של מדינת ישראל

10.6.2014 / 8:00

לאחר ניסיונות דחייה, חקירות והשמצות, תגיע היום לסיומה אחת ממערכות הבחירות הלא-ממלכתיות ביותר שידעה ישראל, כשהח"כים יבחרו מחליף או מחליפה לשמעון פרס. כך זה יעבוד

צילום: טל אנגלנדר, אדריאן הרבשטיין, גדעון צנטנר, דוד קורן, ערוץ 10; עריכה: גדי וינסטוק

אחרי חודשים ארוכים שבהם התנהל מרוץ פוליטי מלוכלך ורווי בהשמצות, שכלל חשדות לפלילים, פרישות מועמדים וטענות לחיסולים, תסתיים היום (שלישי) מערכת הבחירות העשירית לנשיאות ישראל. באווירה חמוצה למדי, מלאת טינה וחשדנות בין המועמדים, יבחרו חברי הכנסת נשיא או נשיאה חדשים.

את תהליך הבחירה יפתח היום בשעה 11:00 בדיוק יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. ביום זה בוטלו כל ישיבות הוועדות, ובחירת הנשיא היא הנושא היחיד על סדר יומה של הכנסת. בזה אחר זה, על פי סדר שמותיהם, תקרא מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורביץ ל-119 חברי הכנסת הנוכחים - מאיר פרוש מיהדות התורה שוהה בחו"ל - וכל אחד בתורו ייכנס אל מאחורי פרגוד שנבנה באולם המליאה. זאת, על מנת לבחור אחד מתוך חמישה מועמדים: ראובן ריבלין, דליה דורנר, דליה איציק, דן שכטמן ומאיר שטרית.

עוד על המרוץ לנשיאות:
בחרו בי לנשיאות: המועמדים מסבירים מדוע הם ראויים לתפקיד
רגע לפני: מי תומך במי, ומי עשוי להפתיע?
מגוגלים לנשיאות: מי עובר את מבחן האינטרנט?

איור של המועמדים לנשיאות המדינה. רן קרפו, תמונות גולשים
המועמדים/תמונות גולשים, רן קרפו

אחרי שיסיימו כל חברי הכנסת את הליך ההצבעה, שצפוי לארוך כשעה וחצי עד שעתיים, תילקח הקלפי אל חדרה של מזכירת הכנסת, שם ייספרו הקולות. לחדר יורשו להיכנס רק חברי ועדת הקלפי שמינה היו"ר אדלשטיין: מזכירת הכנסת מלר הורוביץ, היועצת המשפטית של ועדת הכנסת ארבל אסטרחן, וחברי הכנסת אופיר אקוניס (הליכוד), סתיו שפיר (העבודה) ויצחק כהן (ש"ס).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום הספירה יקבל יו"ר הכנסת את המעטפה ובה התוצאות, ויכריז עליהן במליאת הכנסת. אם יזכה אחד המועמדים לרוב של 61 חברי כנסת, הוא יוכרז מידית כנשיא המדינה. אם לא, ייערך סיבוב בחירה נוסף, שבו ישתתפו אך ורק השניים שזכו למספר הקולות הגדול ביותר. במקרה שבו יגיעו למקום השני והשלישי שני מועמדים עם מספר קולות זהה, ייערך הסיבוב הראשון פעם נוספת, וממנו יעלו שני המועמדים המובילים לסיבוב השני.

מה קורה כשהזוכה הוא חבר כנסת?

בין שני הסיבובים תיערך הפסקה, ובמהלכה יוכלו הסיעות השונות להתכנס ולהחליט בהתאם לתוצאות ההצבעה הראשונות למי להעביר את תמיכתן. מדובר בדבר חיוני, במקרה שבו המועמד שתמכו בו נשר בסיבוב המוקדם. לאחר מכן תתכנס מליאת הכנסת פעם נוספת לצורך ההצבעה. בסיבוב זה כבר אין צורך לזכות ברוב של 61 חברי כנסת, והמועמד שיקבל את מספר הקולות הגדול יותר מבין השניים יוכרז לקראת השעה שש בערב, בסיומו של יום ארוך ומותח, כנשיא המדינה הנבחר. על פי חוות דעת של היועץ המשפטי לכנסת אייל ינון, אם הזוכה יהיה חבר כנסת ולא מועמד חיצוני, חברותו בכנסת תפקע אוטומטית, ובמקומו יתמנה הבא אחריו ברשימת מפלגתו לכנסת.

לאחר הכרזת המועמד המנצח תיערך בטרקלין שאגאל בכנסת, אולם קבלת הפנים הרשמי של מדינת ישראל, הרמת כוסית חגיגית בהשתתפות הנשיא הנבחר ויו"ר הכנסת. המנצח ייכנס רשמית לתפקידו ב-28 ביולי, עם תום כהונתו של הנשיא המכהן שמעון פרס.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully