וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "לא מכיר תקיפות חרדים במדים"

22.5.2014 / 12:40

לאחר חשיפת וואלה! חדשות על האישור שניתן לחיילים בבית שמש לחזור לביתם ללא מדים, נשאל השר לביטחון הפנים אילו פעולות עשה למיגור התופעה, אך ענה: "לא התקבלו תלונות של חיילים"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

חוסר תיאום בין הצבא המשטרה: חשיפת וואלה! חדשות על אישור שמנפיק צה"ל לחיילים וקצינים המשרתים בבית שמש לחזור לביתם בלבוש אזרחי מחשש להתנכלויות חרדים, ממשיכה להכות גלים. אתמול (רביעי) הגיש חבר הכנסת עמר בר-לב (העבודה) שאילתה בנושא לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. במליאת הכנסת דרש בר-לב, החבר בוועדת החוץ והביטחון, לדעת אילו פעולות עשה השר למיגור התופעה ואם וכיצד המשטרה מטפלת בתוקפים.

אהרונוביץ' ענה במפתיע כי לאחר בדיקה, לא הוגשו כל תלונות למשטרת בית שמש בחודשים האחרונים בנושא. "בבירור שערכתי מול משטרת ישראל והתחנה בבית שמש נמסר לי בצורה ברורה כי לא התקבלו בחודשים האחרונים תלונות כלשהן של חיילים על התנכלויות חרדים", השיב השר. "כמו כן, תופעה זו אינה מוכרת למשטרה מבחינה מודיעינית", הוסיף.

תשובתו של השר סותרת, לכאורה, את הנתונים שנמסרו לוועדת המשנה לכוח האדם בכנסת בראשותו של ח"כ בר-לב, שלפיהם רק בשנה האחרונה נרשמו 130 תלונות חיילים בגין התנכלויות חרדים. צה"ל אף הקים מרכז דיווח לחיילים חרדים שהותקפו מצד חרדים, ואחת לשלושה חודשים מתכנסת ועדה מיוחדת שדנה בבקשות חיילים לנסיעה לביתם בלבוש אזרחי.

עוד בנושא:
בשל התנכלות: חיילים מבית שמש ינועו בלבוש אזרחי
בבית שמש ימחו על הסתרת המדים: ”כניעה לקיצונים”
עלייה מדאיגה בתקיפות ואיומים נגד חיילים חרדים

חיילי צה"ל מתפללים ליד טנק. Eyal Warshavsky, AP
130 התנכלויות רק בשנה האחרונה. חיילים חרדים/AP, Eyal Warshavsky

"במקרה הזה נותן צה"ל אישור מפורש לחיילים להסיר את מדיהם כי מתנכלים להם", הקשה בר-לב. "אני מבין את הטענה שלך שלא הוגשה תלונה, אך אם צה"ל מתיר את זה, כנראה שיש בעיה. צריך לחבר בין הרשויות והמשרדים ולטפל בנושא, כי אני בטוח שאתה כמוני לא מוכן לחיות במדינה שאין בה חופש ציבורי", אמר חבר הכנסת.

"אני לא מכיר הנחיה כזו (התרת לבוש אזרחי לחיילים מחשש להתנכלויות חרדים - י"א)", חזר ואמר השר. "אני לא מכיר את התופעה הזו באופן אישי. יש תיאום בין משרד הביטחון, משרד המשפטים והמשרד לביטחון פנים".

מלשכת השר לביטחון פנים נמסר בתגובה: "תשובת השר במליאת הכנסת, הנסמכת על בדיקה ונתונים שהתקבלו ממשטרת ישראל - עומדת בעינה. לאור הסתייגותו של חבר הכנסת הנכבד תתבצע בדיקה נוספת בעניין".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully