וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן שלום לא יתמודד על נשיאות המדינה

21.5.2014 / 12:31

שר האנרגיה והמים החליט שלא להתמודד לתפקיד. זאת, לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו לא העניק לו את תמיכתו. השבוע הודיע יו"ר הכנסת כי הבחירות ייערכו ב-10 ביוני

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(צפו באדלשטיין מכריז על מועד הבחירות לנשיאות ביום שני)

שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, לא יתמודד במירוץ לתפקיד נשיא המדינה. זאת, לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו לא העניק לו את תמיכתו. ביום שני האחרון נועדו שלום ונתניהו לפגישה בביתו של ראש הממשלה, שלא הבשילה לידי הודעת תמיכה. בעקבות כך, החליט שלום שלא להתמודד.

כעת, עם פרישתו של שלום, עשוי שר החוץ לשעבר, דוד לוי, להודיע על התמודדות. מי שמרכז עבור לוי את המאמצים בגזרה הפוליטית הוא ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, הנחשב לבעל השפעה רבה בליכוד, ויחסיו עם נתניהו טובים מאוד. שמו של דוד לוי עלה פעמים רבות במהלך המרוץ כמי שעשוי להתמודד לתפקיד, אולם הוא עצמו שמר עד כה על מרחק מאור הזרקורים. עושה רושם שכניסה אפשרית למרוץ של לוי תתאפשר רק אם נתניהו יחליט שהוא תומך בו.

כמו כן, אתמול דווח כי בימים האחרונים נעשו מאמצים גדולים בתוך הליכוד לקיים פגישה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובין המועמד לנשיאות, ראובן ריבלין. האחרון נואש מהאפשרות שנתניהו וליברמן יודיעו על תמיכה בו, וכעת הוא מרכז את מאמציו בניסיון להגיע למצב שבו נתניהו לא יביע תמיכה במועמד אחר לתפקיד.

סילבן שלום מגיע לניחום אבלים בבית הרב, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
נתניהו לא העניק לו את תמיכתו. השר שלום/נועם מושקוביץ

השבוע הודיע יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כי הבחירות לנשיאות יתקיימו ב-10 ביוני. תפקיד נשיא המדינה הוא תפקיד חשוב", אמר אדלשטיין. "נשיא מדינת ישראל אמור לאחות את הקרעים ולגשר בין לבבות. מוסד הנשיאות בעיניי הינו מוסד חשוב המהווה סמל לאחדות העם, במיוחד בעתות משבר וקונפליקט". הוא מתח ביקורת על ההתנהלות עד כה: "לצערי, ואני בטוח שלצער כולנו, עד עתה המרוץ הנוכחי התאפיין בהכפשות ובדה-לגיטימציה, התנהלות שלטעמי ביזתה את התהליך ופגעה קשות במוסד החשוב הזה. אני רוצה לאחל לכל המתמודדים הצלחה, אך יותר מזה: מבקש ואף דורש, בשמי, בשם הכנסת ובשם העם בישראל לנהוג בהדר, בכבוד, בהגינות, במוסר וביושר – אחד כלפי השני וכולם כלפי המוסד".

לפני שבוע הורה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לסגור את תיק הבדיקה נגד שלום, בגין הטרדה מינית לכאורה של שתי נשים. בשבועות האחרונים חקרו ביחידה הארצית לחקירות הונאה טענות בנושא, אולם בשום שלב לא התקבלה במשטרה תלונה רשמית נגד השר שלום.

עוד על המירוץ לנשיאות:
הבחירות לנשיאות: ניסיון לפיוס בין ריבלין ונתניהו
מרוץ קצר ואינטנסיבי: הבחירות לנשיאות ייערכו ב-10 ביוני
וינשטיין הורה: לסגור את תיק הבדיקה נגד סילבן שלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully