וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הרג הפלסטינים: "התיאום הביטחוני על סף קריסה"

15.5.2014 / 19:19

גורם בכיר ברשות אמר לוואלה! חדשות שהרג שני הצעירים במהלך הפגנה ברמאללה הוביל לדרישה מההנהגה הפלסטינית להפסיק את שיתוף הפעולה עם ישראל. "מספיק כדור אחד כדי להבעיר הכול מחדש"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

למרות הפיצוץ במשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינים, גורמים מדיניים וביטחוניים בשני הצדדים דאגו להבהיר בשבועות האחרונים שהתיאום הביטחוני בין השתיים יישמר. ואולם, גורם פלסטיני בכיר מזהיר הערב (חמישי) כי התיאום הביטחוני נמצא על סף קריסה. בשיחה עם וואלה! חדשות, מסביר הגורם הבכיר שההתפתחות האחרונה בשטח, הרג שני המפגינים היום ברמאללה, היא התפתחות מסוכנת שהובילה ללחץ כבד על ההנהגה הפלסטינית לעצור מיד את התיאום הביטחוני.

לקריאה נוספת:
אביה של שלי דדון למשטרה: "חשבו שזאת הבת שלכם"
השלט בסמטה האגדית בצפת שמונע את ביאת המשיח
בין שמחה לאכזבה: המנצחים והמפסידים בתיק הולילנד

הגורם הפלסטיני גילה כי לפני האירועים היום לציון יום הנכבה, התקיימו שיחות בין גורמי ביטחון משני הצדדים ובכל זאת התוצאות היו קטלניות. לדבריו, בשיחות עם הצד הישראלי לאחר הריגת השניים, הובטח לרשות כי צה"ל יבדוק מה גרם למוות ואם היה שימוש באש חיה. הוא הוסיף שאם היה שימוש כזה או לאו, "זה כבר לא משנה".

הפגנה לציון יום הנכבה בשער שכם, ירושלים. מאי 2014. נועם מושקוביץ
הפגנה לציון יום הנכבה בשכר שכם, היום/נועם מושקוביץ

לדברי הגורם, בפתח וביתר הארגונים הפלסטיניים דורשים כעת מצמרת מנגנוני הביטחון לחדול מהתיאום הביטחוני. "אנחנו לא רוצים בהסלמה", אמר, "אבל תבינו שהמצב בשטח על סף פיצוץ. אנחנו יכולים לפעול להרגעת הרוחות, אך מספיק כדור אחד כדי להבעיר הכול מחדש".

בעקבות הקריאות הללו, מקיימת הרשות התייעצויות באשר להמשך התיאום הביטחוני. "אנחנו לא 'כוחות לאחד' (צבא דרום לבנון, א.י). אתם חייבים לעשות כאן משהו כדיי לייצב את המצב. אתם ממשיכים לבנות בהתנחלויות, מסרבים להקפאת הבנייה וממשיכים לפגוע בפלסטינים. יש כעת שביתת אסירים וכל המצב נפיץ לגמרי. אנחנו אומרים לכם: אם המצב יימשך כך, נמסור לכם את הנשק של המנגנונים ובבקשה, בואו טפלו אתם במצב".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפגנה פלסטינית לציון יום הנכבה ליד בית לחם, 15 במאי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל מתעמתים עם מפגינים ליד בית לחם, היום/רויטרס

הגורם גילה כי בין חברי צוותי המשא ומתן הישראלי והפלסטיני התנהלו שיחות טלפון אולם ללא תוצאה. "הישראלים לא הציגו שום הצעה חדשה או רעיון אחר", הסביר. עוד אמר כי במהלך פגישתם של שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הבהיר הראשון כי ישראל אינה מוכנה לשחרר את 30 האסירים הוותיקים וגם אינה מוכנה לעצירת הבנייה בהתנחלויות. "בפנינו בחירות קשות ורציניות וכולן אינן פשוטות", אמר.

גורמים בצה"ל ובמערכת הביטחון סירבו להתייחס ישירות לדברים אולם הזהירו שהפסקת התיאום הביטחוני עלולה לפגוע בצד הפלסטיני ובמצבם הכלכלי של התושבים בגדה. הגורמים שיבחו את המשך התיאום הביטחוני מאחר שהוא משרת לדבריהם, את האינטרס של שני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully