וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מתנגד לחוק שיאפשר למנוע שחרור מחבלים?

11.5.2014 / 1:51

תיקון לחוק יסוד: נשיא המדינה יתיר לבתי המשפט לשלול חנינה עתידית לרוצחים בזמן מתן גזר הדין. שרת המשפטים, ציפי לבני, מתנגדת להצעה מחשש שתטרפד עסקאות אסירים במסגרת המו"מ

ועדת שקד: נמשכים הדיונים על גיוס תלמידי הישיבות. עומר מירון
"אסור שמחבלים ישתחררו טרם זמנם". ח"כ איילת שקד/עומר מירון

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר (ראשון) בהצעת חוק לתיקון חוק יסוד: נשיא המדינה, תיקון שיאפשר לשופטי בית המשפט לשלול את האפשרות למתן חנינה עתידית לרוצחים בזמן מתן גזר הדין. ההצעה מתייחסת למקרי רצח כגון רצח על רקע לאומני, פעילויות טרור או כל מעשה רצח יוצא דופן. שרת המשפטים, ציפי לבני, מתנגדת לחוק, מחשש שהוא עלול למנוע עסקאות שחרור אסירים במסגרת תהליך השלום.

"תופסק התרת דמם של אזרחי ישראל לאלתר", אמרה ח"כ איילת שקד (הבית היהודי), אחת מיוזמי הצעת החוק. "רק בשבוע האחרון געשה המדינה מסיפורה של שלי דדון אשר נחטפה, עברה התעללות קשה ונרצחה בדרכה לראיון עבודה". היא הוסיפה כי אסור שמחבלים ישתחררו טרם זמנם. "איזה כוח הרתעה יש למדינת ישראל כיום מול פושעים חסרי לב, אם ברור שישוחררו בעסקה מדינית עתידית כזו או אחרת"?

עוד על שחרור אסירים
נתניהו לנפגע טרור: "לפעמים צריך לקבל החלטות קשות"
פנייה ליועמ"ש: שלילת אזרחות לערבים - מסר משפיל
השר אריאל: שלילת אזרחות לא מספיקה, צריך לגרש הרוצחים

לילך שם טוב, ששלושת ילדיה נרצחו בשנת 2010 על ידי אביהם, שלחה מכתב לשרה לבני, שבו היא מפצירה בה להסיר את התנגדותה לחוק. "אני באופן אישי חרדה לי ולסביבתי הקרובה ומי שאיבד אדם הקרוב לו במסע נקם לאומני, חרד לעמו", כתבה שם טוב. "זכותם של המתים לקבל את כבודם האחרון. אין להם שום זכות קיום, לאותם מרצחים".

ארגון "משפחות נרצחים ונרצחות" פרסם אף הוא הודעת תמיכה בהצעת החוק: "הגיע הזמן להחזיר למאסר עולם את משמעותו האמיתית. בבריטניה הליברלית קיים מאסר עולם ללא זכות לקציבת העונש על רצח אכזרי במיוחד או על רצח סדרתי. לנוכח התגברות האלימות הרצחנית בארץ יש לנקוט באמצעי הרתעה וענישה הולמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully