וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בטקס יום הניצחון: "לא שוכחים את הלקחים"

8.5.2014 / 13:22

ראש הממשלה נאם בטקס לציון 69 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית והתייחס לאיראן: "היום אנחנו יותר חזקים, אך יודעים שההגנה הטובה ביותר נגד גרעין איראני זה שלא יהיה כזה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

ברחבי העולם מציינים היום (חמישי) את יום הניצחון על גרמניה הנאצית. בטקס שנערך לרגל יום הניצחון ה-69 בבית יד לבנים בנתניה, נשא דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו והתייחס לנושא הגרעין האיראני. "אנחנו לא שוכחים את הלקחים האיומים מהמרצחים האיומים", אמר נתניהו. "אנחנו היום הרבה יותר חזקים, ובעלי הרבה יותר יכולות, עם היכולת להגן על עצמנו, עם היכולת להדוף את האויבים. יש לנו מדינה, יש לנו צבא, יש לנו נחישות ויש לנו עוצמה, אבל עם כל זה אנחנו יודעים שההגנה הטובה ביותר נגד נשק גרעיני בידי איראן זה שלא יהיה נשק גרעיני בידי איראן".

עוד בוואלה! חדשות:
"סערה קיצונית": 25 מ"מ גשם בירושלים, 61 בפתח תקווה
לחיאני הורשע בהפרת אמונים, הפרקליטות תדרוש מאסר וקלון
סוריה: פיצוץ אדיר החריב מלון של צבא אסד בחאלב

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס 69 שנה לציון הניצחון על גרמניה הנאצית ביד לבנים בנתניה, מאי 2014. שלומי גבאי
נתניהו בטקס יום הניצחון על גרמניה הנאצית, היום/שלומי גבאי

ראש הממשלה עוד ציין כי הדבר החשוב ביותר הוא שלאיראן גם לא תהיה היכולת לייצר נשק גרעיני. "בשביל מה הם צריכים את אלפי הצנטריפוגות הללו? בשביל מה הם צריכים את הטונות של אורניום מועשר? רק למען ייצור נשק גרעיני. את היכולת הזאת צריך לשלול מאיראן", הוא הדגיש.

בנושא יום הניצחון אמר נתניהו: "בימים שישראל זוכרת את נופליה וחוגגת את עצמאותה, זה טבעי שאנחנו נעלה על נס גם את התעוזה וגם את ההקרבה והגבורה של הלוחמים והלוחמות היהודים במלחמת העולם השנייה. בזכות אומץ לבכם וטרנים יקרים, הודות למסירות יוצאת הדופן שלכם, נסללה הדרך להקמת מדינת ישראל".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס 69 שנה לציון הניצחון על גרמניה הנאצית ביד לבנים בנתניה, מאי 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"בזכות אומץ לבכם וטרנים יקרים, נסללה הדרך להקמת מדינת ישראל". נתניהו פוגש יוצאי צבא בטקס/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

עוד נשאו דברים בטקס, שאותו אירח נשיא הקונגרס היהודי ברוסיה יורי קנר, נשיא קונגרס יהודי סנט פטרסבורג, מיכאל מירילשוילי, וסגן ראש העיר מוסקבה לאוניד פיצטניקוב. כמו כן, נכחו בו שגרירי רוסיה ובלארוס בישראל, רבים מקהילת יוצאי הצבא ממלחמת העולם השנייה מישראל ומחו"ל ובכירים בקהילה היהודית ברוסיה.

ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, לא נכחה בטקס, אך מסרה את הדברים הבאים: "אנו גאים שבשטחי העיר נתניה הוקמה האנדרטה להנצחת החיילים והחללים של הצבא האדום, שבזכות גבורתם ניצלה שארית הפלטה של יהדות אירופה. האנדרטה הלאומית הוקמה בטבורו של אתר ההנצחה המרכזי שבו מונצחים חיילי העיר שחירפו את נפשם על הגנת המדינה והעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully