וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המליצה: מטוס ומעון רשמי חדש לראש הממשלה

1.5.2014 / 10:11

הדוח בנושא קבע כי יש כיום "ליקויים חמורים בהטסת ראשי המדינה", בין היתר באבטחת המטוסים. על הקמת המעון, שנאמדת ב-650 מיליון שקל: "תאפשר רציפות תפקודית במצבי חירום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכונן לנאומו באומות המאוחדות, במטוס בדרך לניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"נתק ממושך בטיסות ארוכות". נתניהו בדרכו לעצרת האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2012/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

משרד ראש הממשלה פרסם הבוקר (חמישי) את עיקרי המסקנות של דוח הוועדה הציבורית שבחנה רכישה של מטוס ייעודי לראש הממשלה ולנשיא המדינה, וכן בנייה של מתחם שיכלול משרד ומעון רשמי חדש עבור ראש הממשלה. בראש הוועדה עמד שופט בית המשפט העליון בדימוס ומבקר המדינה לשעבר אליעזר גולדברג, והיו חברים בה גם מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (במיל') עידו נחושתן, ורואת החשבון איריס שטרק.

באשר לרכישת המטוס, הוועדה קבעה כי המצב הקיים היום "אינו יכול להימשך וראוי שיתוקן מידית". היא המליצה לרכוש מטוס שיהיה בבעלות המדינה ובו ייעשה שימוש להטסת נשיא המדינה וראש הממשלה, "כמקובל במדינות רבות בעולם".

בנושא זה, הוועדה התמקדה בשני דברים שהוגדרו "ליקויים חמורים הקיימים כיום בהטסת ראשי המדינה": היכולת ליצור קשר שוטף עם הארץ, דבר שיוצר נתק ממושך בטיסות ארוכות, ואבטחת המטוס, עניין שלפי הוועדה מונע הגעה למדינות מסוימות.

ידיעות קודמות בנושא:
השרים אישרו: תוקם ועדה שתבחן "בית לבן" לראש הממשלה
מבקר המדינה הגיש את טיוטת הדוח על הוצאות ראש הממשלה
אחרי פארסת נלסון מנדלה: נתניהו יקבל מטוס?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיום, מעון ראש הממשלה רחוק ממשרדו. גגון בבית ראש הממשלה שקרס מכובד השלג בדצמבר האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד מצאה הוועדה כי קיים "פער בולט בין המצוי לחיוני" בכל הקשור לבניית משרד ומעון רשמי חדש לראש הממשלה, ולפיכך המליצה על הקמת משרד ומעון "באופן שיינתן מענה שלם וראוי לצרכים התפקודיים והביטחוניים". לפי הדוח, "קיים צורך להקים מתחם שבו יהיו שני המבנים מצויים בסמיכות, ובאופן שיאפשרו רציפות תפקודית במצבי חירום". הוועדה המליצה ששטחו של המעון יהיה כ-10% משטחו הכולל של המתחם.

הנושא עורר בתקופה האחרונה ביקורת בשל ההוצאות הכרוכות ב"פרויקט אלמוג" – שמה הרשמי של ההצעה להקים מעון רשמי חדש לראש הממשלה בירושלים, במקום זה הנוכחי ברחוב בלפור. עלותו של הפרויקט, שכבר אושר ב-2009 אך הוקפא מאז, מוערכת בכ-650 מיליון שקלים, שייפרשו על פני כ-20 שנה. מטרת הפרויקט היא ליצור מתחם אחד, בסגנון הבית הלבן, שבו ירוכזו בית ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה, הנמצאים כיום בשתי שכונות נפרדות בבירה.

גם סוגיית המטוס שנויה במחלוקת, והיא עלתה לכותרות בדצמבר האחרון, אז הודיעה לשכת נתניהו כי הוא ייעדר מטקס האשכבה לנשיא דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה, מפאת העלות הגבוהה – שבעה מיליון שקלים. כיום, חלק משמעותי מהעלות הגבוהה של טיסות ראש הממשלה קשור לעובדה שנתניהו, בניגוד לראשי מדינות רבים, טס בכל טיסותיו לחו"ל בטיסות מסחריות, מכספי משלם המסים. בעבר העמיד חיל האוויר מטוס בואינג 707 לטיסות ראש הממשלה, אך המטוס יצא משימוש בשנת 2011. אם יירכש מטוס שכזה, הוא ישמש גם את נשיא המדינה ואת יו"ר הכנסת בביקורים רשמיים בחו"ל.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully