וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ מבקש: לגרש 10 מהאסירים לעזה ולחו"ל

17.4.2014 / 0:03

יורם כהן המליץ לדרג המדיני לא לאפשר לחלק מהאסירים שאמורים להשתחרר במסגרת הפעימה הרביעית לשוב לביתם - בדומה למה שנעשה במסגרת עסקת שליט. המתווה טרם הוצג לפלסטינים

צילום: דניאל בוק, רויטרס, עריכה: טל רזניק
יורם כהן בועדת חו"ב. עומר מירון
לא ברור כיצד יגיב הצד הפלסטיני למתווה. כהן/עומר מירון

ראש שירות הביטחון הכללי יורם כהן המליץ לדרג המדיני לגרש עשרה מהאסירים הפלסטינים שישוחררו במסגרת הפעימה הרביעית, אם אכן תחליט הממשלה לשחרר את האסירים כפי שהתחייבה עם חידוש המשא ומתן המדיני, לרצועת עזה או לחו"ל. המתווה טרם הוצג לפלסטינים ולכן לא ברור כיצד יתקבל המהלך ומה יבקש הצד השני בתמורה להמלצת ראש השב"כ.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
אבו מאזן גינה פיגוע הירי "וכל פעולת טרור אחרת"
פה אחד: הבית היהודי אימצה את איום הפרישה של בנט
בנט לערביי ישראל: בשחרור האסירים תהפכו לסוג ב'

אסירי הפעימה הרביעית היו אמורים להשתחרר בסוף החודש, אלא שישראל טרם החליטה אם לממש את התחייבותה. לצד איומי הרשות הפלסטינית בפנייה למוסדות האו"ם, גברו בשבועות האחרונות הקריאות מימין שלא לשחרר את האסירים, חלקם ערבים ישראלים. שיא ההתנגדות לשחרור האסירים היה הצהרתו של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, שמפלגתו תפרוש מהממשלה אם זו תאשר את השחרור.

שחרור אסירים פלסטינים במחנה הפליטים שועפט, 31 בדצמבר 2013. טלי מאייר
חגיגות שחרור אסירים ברמאללה בפעימה הקודמת/טלי מאייר

המתווה שהציע ראש השב"כ דומה במהותו לזה שהיה בעסקת גלעד שליט. בתמורה לשחרורו של החייל החטוף משבי חמאס בעזה, שחררה ישראל 1,027 אסירים פלסטינים. כ-200 מהם גורשו מהגדה ולא שבו לבתיהם. מאז השחרור, חשף השב"כ כמה ניסיונות של המגורשים לקדם ולהפעיל תשתיות טרור לביצוע פיגועים בגדה המערבית ובעורף מדינת ישראל נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל.

לפני כחודש פרסם משרד האסירים הפלסטיני רשימה של 30 אסירים שנעצרו לפני הסכמי אוסלו, ואשר היו אמורים להשתחרר במסגרת הפעימה רביעית. לפי הרשימה שפורסמה, לפחות 14 מהאסירים שישוחררו מתגוררים בתחומי הקו הירוק, כלומר אזרחים ישראלים. ביניהם כאלה המתגוררים בוואדי ערה, בכפר קאסם, ברמלה, בבקה אל-גרבייה ובאום אל-פחם. עשרה אחרים הם תושבי הגדה המערבית, ארבעה מירושלים ועוד שניים מרצועת עזה.

(עדכון ראשון: 21:12)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully