וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי תיווך אמריקני: צוותי המשא ומתן ייפגשו היום שוב

שבועיים לפני תום תשעת חודשי המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית, ייפגשו הצדדים פעם נוספת בניסיון לגבש עסקה על הארכת השיחות. טרם הוחלט מתי והיכן תתקיים הפגישה

פגישת ציפי לבני וסאיב עריקאת בוושינגטון. רויטרס
הצוותים באחת מפגישות המשא ומתן בוושינגטון, יולי 2013/רויטרס

הזמן הולך ואוזל: שבועיים בדיוק לפני תום תשעת חודשי המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית, שני הצדדים ממשיכים במאמץ לגבש עסקה על הארכת השיחות. היום (רביעי) צפויה להתקיים פגישת משא ומתן נוספת בין הצוות הישראלי, הכולל את השרה ציפי לבני והשליח יצחק מולכו, לבין הצוות הפלסטיני הכולל את סאיב עריקאת ומפקד המודיעין הכללי, מאג'ד פרג'. הפגישה נקבעה מראש בתחילת השבוע, אך טרם הוחלט מתי והיכן היא תתקיים.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
שלשום: פגישה נוספת של צוותי המו"מ - ללא האמריקנים
בנט לערביי ישראל: בשחרור האסירים תהפכו לסוג ב'
טיבי בטור מיוחד: אנחנו כבר אזרחים סוג ב'

הצוותים נפגשו גם ביום ראשון בערב, אך הפגישה הסתיימה ללא הסכמות ביניהם. היא נערכה ללא נוכחותו של המתווך האמריקני בשיחות, מרטין אינדיק, שחזר בסוף השבוע לארה"ב כדי לחגוג את חג הפסח עם משפחתו. אינדיק צפוי לשוב לאזור לקראת סוף השבוע כדי להמשיך במאמץ להאריך את השיחות. במהלך שהותו בארה"ב נועד אינדיק עם שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, ועם בכירים נוספים בממשל האמריקני.

לחץ על אובמה: שים קץ לניסיונות של קרי

בתוך הממשל גוברים הקולות שקוראים לקרי להכיר בכישלונו ולסיים את המאמץ בערוץ הישראלי-פלסטיני. הקולות הללו קיבלו חיזוק משמעותי במהלך החג כאשר העיתון "ניו יורק טיימס" פרסם מאמר מערכת שקרא לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, להניח נייר עמדה אמריקני ברור ולשים קץ לניסיון של קרי לגבש מסמך שיהיה מוסכם על שני הצדדים. במאמר המערכת נכתב כי על אף שהסכם ישראלי-פלסטיני הוא אינטרס מובהק של ארה"ב, בשלב הנוכחי לא נראה שיש היתכנות לכך.

בישראל, בינתיים, נמשכות הקריאות מתוך הממשלה לא להסכים לעסקה שתכלול שחרור אסירים ערבים-ישראלים בתמורה להארכת השיחות. השר אורי אריאל קשר אמש בין פיגוע הירי בחברון שלשום לבין העסקה המוצעת, ואמר כי "כל שחרור מחבלים שפלים מעודד את הטרור ולא מקדם שום שלום. אני קורא לראש הממשלה לשים סוף לסחטנות ולהודיע חד-משמעית כי לא ישוחררו מחבלים". יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יארח היום בלשכתו ברמאללה משלחת חברי כנסת מישראל, בראשות ח"כ חיליק בר ממפלגת העבודה.

לפניות לכתב אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully