וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פה אחד: הבית היהודי אימצה את איום הפרישה של בנט

11.4.2014 / 12:16

בצל הודעתו הדרמטית של יו"ר המפלגה, לפיו יוציא מפלגתו מהממשלה אם ישוחררו ערבים-ישראלים, התכנסו חברי הסיעה בתל אביב. "הגיע הזמן להחזיר את כוח העמידה למדינת ישראל"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

סיעת הבית היהודי התכנסה הבוקר (שישי) לישיבה דחופה בלשכתו של יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, בתל אביב. הסיבה לכינוס הבהול היא האיום המפורש בפרישה מהממשלה שהציג אמש בנט, אם הממשלה תחליט ללכת לעסקה להארכת המשא ומתן עם הפלסטינים, במסגרתה ישוחררו גם ערבים-ישראלים.

משבר פוליטי - כותרות אחרונות:
בנט מאיים: "אם ישוחררו ערבים-ישראלים – נפרוש"
ח"כים על איומי בנט: "רוצים לעזוב? שיעזבו"

בתום הפגישה, הודיעה הסיעה: "לאחר דיון מקיף בהידרדרות המדינית שחלה בימים האחרונים, החליטה סיעת הבית היהודי לאמץ את הודעתו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט מאמש. הגיע הזמן להחזיר את כוח העמידה למדינת ישראל".

נפתלי בנט בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. ינואר 2014. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"יש משמעות גם לכבוד הלאומי". בנט/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

"מחר הפלסטינים ידרשו לשחרר אנסים ישראלים?"

מדף המסרים שהפיצה הסיעה לחברי הכנסת שלה עולה כי הבית היהודי דורשת שהפלסטינים ימשכו את הבקשות שלהם לאו"ם משיקולי "כבוד לאומי. אנחנו לא סמרטוט שנסחט ונסחט כל יום מחדש", נכתב.

עוד ביקשו בבית היהודי מחברי הכנסת של הסיעה להסביר לתקשורת כי פניית הפלסטינים לאו"ם לאחר שישראל התפרקה מנכסיה שקולה לקניית חיפושית תמורת 100 אלף שקל, כאשר "אחרי שהכסף עובר, המוכר בורח עם כלי הרכב".

דף המסרים של הסיעה גם מותח ביקורת חריפה, אם כי מרומזת, על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "ישראל נמצאת בנפילה חופשית. קודם אמרו שהפלסטינים לא חתמו על בקשות הצטרפות לאמנה, אחר כך שהם חתמו ולא הגישו, אחר כך שהם הגישו ויעצרו את זה - ועכשיו אומרים שזה כבר מאוחר מדי - ועדיין רוצים לשחרר מחבלים ישראלים. זה לא מקובל עלינו. שחרור רוצחים ישראלים זוהי פגיעה בריבונות הישראלית. מחר הפלסטינים ידרשו לשחרר אנסים ישראלים?".

אמש כתב בנט בהודעתו, כי "העסקה המתגבשת, אם תכלול בתוכה שחרור רוצחים בעלי אזרחות ישראלית, היא פגיעה בריבונות הישראלית. לא רק זאת - אלא שהיא נעשית כאשר הפלסטינים לא משכו את בקשות הצטרפותם לאמנות הבינלאומיות". לטענת השר, "ישראל עומדת בימים האחרונים בפני מצב חדש, וזאת עם פנייתם של הפלסטינים לאו"ם אשר הפרה ברגל גסה את כל ההסכמות עמם מאז הסכמי אוסלו ועד עתה".

(עדכון ראשון: 11:07)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully