וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בנט: עידן אוסלו נגמר, יש לפעול חד-צדדית

10.4.2014 / 0:10

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר כי בשל קריסת המשא ומתן יש לספח את גוש עציון, את מעלה אדומים ואת אריאל. "יש כמה אלפי ערבים - נאזרח אותם, זה מספר זניח"

עריכה: גדי וינסטוק

(השר קרי מודיע על הפיצוץ במו"מ)

השר נפתלי בנט לא מבזבז זמן: על רקע קריסת המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, הודיע אמש (רביעי) יו"ר הבית היהודי כי הוא מקדם יוזמה לסיפוח גושי ההתנחלויות באריאל, מעלה אדומים, גוש עציון, עפרה, בית אל ויישובים נוספים. "יצאנו לדרך עם מערכה של יוזמת 'גושים תחילה'. המשמעות היא שעידן אוסלו נגמר", הסביר אמש את עיתוי היוזמה בשיחה עם וואלה! חדשות.

עוד על המשבר במו"מ
נתניהו: "ישראל עצמאית ויכולה להגיד במו"מ לא"
מבוכה בירושלים: קרי תקע סיכה בבלון התירוצים של נתניהו
92% מהיהודים בישראל: השיחות לא יובילו לשלום

לדבריו, "יכול להיות שיצליחו להאריך את השיחות בעוד כמה חודשים, כן שחרור מחבלים או לא. אלה פרפורים לא רלוונטיים. מה שחשוב זה שאבו מאזן הודיע שככל לא ידון בכך שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. עכשיו כשהוא ניגש לאו"ם, זה היה וידוא הריגה למשא ומתן. ממשלת ישראל כל הזמן בקרב בלימה, נסיגה ותמרונים. זו טעות, כי אנחנו מפסידים בקרב הזה, והגיע הזמן ליוזמה שפונה לקונצנזוס הרחב ביותר. אין מחלוקת על הגושים. הם הלכו חד-צדדית? הגיע הזמן שאנחנו נלך חד-צדדית". הוא חזר על כך שיש להחיל את החוק הישראלי על גושי ההתיישבות, בהם "עוטף נתב"ג" ומעלה אדומים - שם לטענתו חיים כמה אלפי פלסטינים שיש להעניק להם אזרחות. "צריך להראות לפלסטינים שהזמן פועל נגדם ולא לטובתם".

נפתלי בנט בכניסה לישיבת הממשלה. יולי 2013. מרים צחי, מעריב
עד כאן. בנט/מעריב, מרים צחי

בנט הסביר כי את התכנית הגה לפני מספר חודשים, והחליט לשלוף אותה מהמגירה ברגע שהשיחות הגיעו למבוי סתום. "התכנית קיימת מזמן. בחודשים האחרונים ראיתי שזה מתקרב לזה (למבוי סתום, ע"נ). יש רוב בקואליציה בעד סיפוח הגושים. אפילו לפיד דיבר על כך שאריאל תהיה בידינו לנצח. הרגע הזה הגיע לבשלות".

התכנית נראית לך ישימה?

"אם נהיה נחושים, זה יהיה ישים מסיבה אחת פשוטה - והיא שאבו מאזן שבר את הכלים והלך למהלך חד-צדדי ונתן לנו לגיטימציה בינלאומית לעשות מהלך חד-צדדי בעצמנו שהוא טוב לישראל".

אתה לא חושש מסיטואציה שבה לבני תפרוש והקואליציה תתפרק?

"השיקולים הפוליטיים לא מעניינים אותי. היא תעשה מה שהיא רוצה. לבני יודעת שחלקים ניכרים ביהודה ושומרון יישארו בידינו בכל סיטואציה. כשהיא ממשיכה לשאת ולתת איתם ולראות יריקה בפנים בתור גשם - זו לא דרך נכונה לנהל מו"מ. תאר לעצמך שאתה מנהל משא ומתן, הצד השני שובר עליך את הכלים ואתה ממשיך לדבר איתו.

"אני לא בעד פירוק הממשלה, אני לא בעד בחירות, זה לא דבר רצוי. אני לא פוחד מזה, אבל אני לא בעד זה. אני בעד לעשות מה שטוב לישראל וזה מה שטוב לישראל. 80% מסכימים שהגושים יהיו בידינו, אז הגיע הזמן לספח אותם".

יכול להיות שהצעד שלך, תפקידו לוודא שהשיחות לא יימשכו?

"אני לא צריך לעשות וידוא הריגה לתהליך. אבו מאזן אמר שלא יכיר בכך בישראל כמדינת העם היהודי וזה מה שהיווה וידוא הריגה לתהליך".

המתווך, ג'ון קרי, אמר שהתהליך קרס כי ישראל לא שחררה את הפעימה הרביעית והודיעה על בנייה בגילה.

"אני חולק על עמדתו של קרי. כל העולם יודע בלי קשר לעמדה פוליטית, שהתהליך הוא חסר תוחלת. אין אדם אחד שחושב שייצא מהמו"מ הזה משהו. לא בליכוד ולא בעבודה. זה הזמן שאנחנו צריכים ליזום, לצאת לתפיסה חדשה של החלה חד צדדית של ריבונות בגושים".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully