וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרוק על יצהר: "כוחות הביטחון – כפלוגות מחץ"

8.4.2014 / 11:51

חברת הכנסת מהבית היהודי הגיבה בחריפות להריסת המבנים הלילה ביצהר - והתחרטה: "כשלה בלשונה". יעלון על העימותים בין התושבים לכוחות: "נטפל באלימות במלוא החומרה"

צילום מסך

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) יצאה היום (שלישי) בתגובה קשה נגד כוחות הביטחון שפעלו להריסת מבנים בלתי-חוקיים בהתנחלות יצהר שבשומרון. בתגובה שמסרה ל"ערוץ 7", קראה סטרוק לשר הביטחון להפסיק להפעיל את צה"ל ואת המשטרה ביהודה ושומרון "כפלוגות מחץ המבצעות מעשי נקם". מלשכתה של סטרוק נמסר מאוחר יותר לוואלה! חדשות כי חברת הכנסת כשלה בלשונה ולא התכוונה לומר את הדברים כפי שנאמרו.

תושבי יצהר טוענים כי הריסת המבנים נעשתה כפעולת "תג מחיר" נגדם מצד צה"ל, בעקבות כמה אירועים של השחתת כלי רכב צבאיים ביישוב בימים האחרונים. "ניקוב צמיגים לרכבי חיילי צה"ל ולמפקדיו הוא מעשה פלילי וכפוי טובה, שגם דובר היישוב יצהר, המייצג את רוב התושבים, הסתייג ממנו אתמול", הוסיפה ח"כ סטרוק. "הדבר אינו מצדיק בשום אופן הכרזת מלחמה על יישוב שלם בשל מעשיהם של כמה בני נוער, במיוחד כשהמשטרה יודעת לאתרם ולהביאם לדין כמקובל במדינת חוק. ענישה קולקטיבית והריסת בתים כפעולת נקם נפסלו כבר מזמן בבג"ץ ביחס למחבלים, ואין כל הצדקה חוקית או מוסרית לבצעם כלפי אזרחים ישראלים שכל חטאם הוא שבסמוך לביתם בוצעו מעשים פליליים".

עוד על יצהר:
בנט: "ביצהר שומטים את הקרקע תחתינו. תתביישו"
בפעם השנייה בתוך יומיים: רכב צבאי הושחת ביצהר
נער ישיבה מיצהר נעצר בחשד להשחתת רכב המח"ט

אורית סטרוק  מהיישוב היהודי בחברון במשפטו של בנה, צבי המואשם בהכאת ערבי, מרץ 2011. מגד גוזני
לא התכוונה לומר את הדברים כפי שנאמרו. סטרוק/מגד גוזני

אין זו הפעם הראשונה שמעוררת ח"כ סטרוק סערה בדבריה השנויים במחלוקת. בינואר, בעקבות מותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, היא יצאה בהתבטאות קשה, שבה ביקשה "להודות לקדוש ברוך הוא על כך ששרון נלקח מחיינו הציבוריים בטרם הספיק להמיט על תושבי יהודה ושומרון, ועל תושבי 'עוטף יו"ש' את האסון שהמיט על מתיישבי גוש קטיף ועוטף עזה". בעקבות ההד התקשורתי שלו זכו דבריה, היא פרסמה הודעת הבהרה וטענה שדבריה לא הובנו כהלכה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"המתפרעים - עבריינים משולחי רסן"

במהלך פעילותם של שוטרי המג"ב וכוח היס"מ בהתנחלות הלילה, התפתחו עימותים אלימים בינם לבין התושבים. מאות בני אדם יידו אבנים לעבר הכוחות, הבעירו צמיגים וחסמו כבישים ושישה שוטרים נפצעו באורח קל. כמו כן, הושחת מוצב צבאי בהתנחלות. שר הביטחון משה יעלון גינה את האלימות. "לא ניתן לגורמים כאלה ואחרים שפוגעים בשלטון החוק להרים יד על שום גורם – צה"ל, משמר הגבול או המנהל האזרחי", אמר יעלון במהלך ביקור תרגיל של חטיבת גולני. "נטפל בפעילות האלימה במלוא החומרה, בהתאם לכללים של שלטון החוק".

יום אחרי העימותים בין כוחות הביטחון ומתנחלים ביצהר. אפריל 2014. יותם רונן
"לא ניתן שירימו יד על שום גורם – צה"ל, משמר הגבול או המנהל האזרחי". הבוקר שאחרי העימותים ביצהר/יותם רונן

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ קרא לפעול בתקיפות נגד התופעה, ולגדוע אותה מהשורש. "אסור לקבל את הטענה שמדובר בעשבים שוטים כאשר המקרים חוזרים ונשנים", אמר השר פרץ. "אני מתפלא על שתיקתם של ראשי הבית היהודי, שהלאומית נישאת מגרונם והם אינם ממהרים לגנות את פורעי החוק".

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' גינה אף הוא את האירועים וכינה את התושבים שתקפו את כוחות הביטחון "עבריינים משולחי רסן". אהרונוביץ' ציין כי הוא רואה בחומרה רבה אירועים כאלה, על אחת כמה וכמה כשההתנהגות הזו מגיעה לפגיעה פיזית בלובשי מדים. "משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול ימשיכו בעשייתם החשובה לאכיפת החוק וימצו את הדין עם אותם עבריינים", אמר אהרונוביץ'.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully