וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד אולמרט נחקר באזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט

7.4.2014 / 9:38

ראש הממשלה לשעבר נחקר ביחידה לחקירות הונאה בחשד להדחת עד ולשיבוש ההליכים במשפט הולילנד. במשטרה יעומת עם ההקלטות של זקן. יועצו: "מנסים לשבור את מר אולמרט בכל מחיר"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נחקר הבוקר (שני) באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד לשיבוש הליכי משפט בפרשת הולילנד והדחת עד, ובגין חשדות נוספים בנוגע לפרשות טלנסקי וראשונטורס. במשטרה יעמתו אותו עם ההקלטות שהעבירה שולה זקן במסגרת הסדר טיעון שחתמה עם הפרקליטות. חקירת אולמרט תימשך שעות, ותתפרש כנראה על פני כמה ימים.

"היינו מצפים מפרקליטות, שבידיה כוח כה רב, לגלות מעט אנושיות", אמר יועץ התקשורת של אולמרט אמיר דן בעקבות החקירה. "התעקשותה של הפרקליטות, כי המשטרה תחקור את אולמרט דווקא כעת, מספר ימים לאחר הרשעתו ובשעה שהחל להתכונן לטיעונים לעונש, נועדה לשתי מטרות: לשבור את מר אולמרט בכל מחיר, ולהשפיע באופן פסול על הליך הטיעונים לעונש. מדובר באדם אשר נגרר בבוץ כבר שמונה שנים ארוכות, ואשר אך לפני מספר ימים חטף מהלומה בלתי צפויה, אשר היא לבדה היתה שוברת בוודאי כל אדם אחר".

אהוד אולמרט הורשע בקבלת שוחד

הוא המשיך לתקוף את הפרקליטות וטען כי המהלך הנוכחי נובע מלחץ שמקורו ב"מבוכה" אליה נקלעה אחרי שנדחה הסדר הטיעון עם זקן. "זה הסכם שנולד בחטא וכעת מחפשים בכוח דרכים להצדיק את קיומו. אנו שבים וקובעים כי החקירה והכותרות הנילוות אליה, ממשיכות ומזהמות את ההליך המשפטי שעדיין לא הסתיים, וזאת בניסיון להשפיע באופן פסול על בית המשפט ועל ההחלטות שעליו לקבל בשבועות הקרובים בעניינו של מר אולמרט".

שולה זקן בכניסה לבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. יותם רונן
זקן בצאתה מבית המשפט בשבוע שעבר/יותם רונן

יצוין כי עו"ד נבות תל צור, שייצג בעבר את אולמרט במשפט מעטפות הכסף, צפוי אף הוא להיחקר באזהרה בחשד להדחת עד. במסגרת חקירתה של זקן במשטרה בנושא החשש לשיבוש הליכי משפט מצד אולמרט, עלו גם חשדות כלפי עו"ד תל צור, שלפיהן הוא ניסה בעבר להניא את זקן מלחתום על הסדר טיעון עם הפרקליטות.

גם איש העסקים אלפרד אקירוב יעיד במסגרת החקירה, אולם יודגש שאיל הנדל"ן המקורב לאולמרט לא ייחקר באזהרה אלא תיגבה ממנו עדות בלבד בשלב זה, בניסיון לבדוק מדוע שילם לזקן 80 אלף שקל.

סברת המשטרה הנבדקת כעת היא שאקירוב העביר את הכסף לזקן בתמורה לשתיקתה בחקירות בפרשיות השונות שבהן היה מעורב ראש הממשלה לשעבר. על פי גרסתו של אקירוב, אולמרט אכן הכיר בינו לבין זקן, אך הוא העסיק אותה בעסקיו תמורת משכורת חודשית לבקשת אולמרט. תפקידה, לפי גרסה זו, היה לשווק חבילות נופש לבתי המלון שבבעלות אקירוב בירושלים ולאחר כמה חודשים היא סיימה את עבודתה.

בסוף השבוע שעבר העידה זקן פעם נוספת במשטרה במסגרת חקירת החשד לשיבוש מהלכי המשפט מצדו של אולמרט.

עוד בנושא
פרשת שולה זקן: פרקליטה לשעבר יזומן למשטרה
בית המשפט: "לפקח על ה'מאכעריות' גם בציבור"
דעה: חבר כנסת לשעבר, מאכער בהווה, פושע לעתיד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully