וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר דני דנון מאיים: "אם ישוחררו עוד אסירים - אתפטר"

19.3.2014 / 10:15

"לא אשב בממשלה שמשחררת מחבלים תמורת פנטזיות", אמר ח"כ דנון, שדרש מנתניהו לבטל את הפעימה הרביעית. הוא מצטרף לשר בנט, שבראיון לוואלה! הצהיר כי יתנגד לשחרור ערבים-ישראלים

צילום: אתר ערוץ 7, גדעון צנטנר, עומר מירון, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שבוע אחרי האיום של השר בנט, מגיע זה של סגן שר הביטחון, והפעם מפורש יותר: ח"כ דני דנון הודיע היום (רביעי) במהלך מפגש עם משפחות שכולות כי אם ישראל תוציא לפועל את הפעימה הרביעית של שחרור האסירים הפלסטינים - בכוונתו לפרוש מהממשלה.

"אם הם ישוחררו, לא אשב בממשלה", אמר דנון במה שנראה כמו ניצנים של מרד בנתניהו, והוסיף: "בשבועות האחרונים הוסרה המסכה מפניו של אבו מאזן, וברור כי לא ייצא כלום מהמשא ומתן. אני לא אשב בממשלה שמשחררת מחבלים תמורת הפנטזיות של ציפי לבני. יש גבול כמה אפשר לצאת פרייארים למען החיוכים של לבני ועריקאת".

לדברי סגן השר, חרף התנגדותו בעבר, ישראל שחררה אסירים בתמורה לישיבה סביב שולחן המו"מ בתקווה כי בתקווה שהשיחות יובילו לוויתורים גם מצדם של הפלסטינים. "הפלסטינים מסובבים אותנו על האצבע הקטנה ומתגאים בכך. הם מנצלים את רצוננו האמיתי לשלום, תוך איומי חרמות, בכדי לשחרר מחבלים מבתי הכלא. אני אפסיק לתת לזה יד", אמר והצהיר כי מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב ובו הדרישה למנוע את השחרור האמור.

עם חידושו של המשא ומתן מול הרשות, בקיץ 2013, התחייבה ישראל לשחרר 104 מחבלים פלסטינים. באמצע אוגוסט הייתה הפעימה הראשונה, בסוף אוקטובר הפעימה השנייה, והשלישית בסוף דצמבר. בשלוש הפעימות שוחררו 26 אסירים, והרביעית - כך לפי הפלסטינים, אמורה לצאת לפועל בסוף החודש הקרוב. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וואפא, לפחות 14 מהאסירים שישוחררו הם אזרחים ישראלים.

עוד בנושא תהליך השלום
אבו מאזן: המשך המו"מ תמורת הקפאה ושחרור ברגותי
דיווח פלסטיני: אלה האסירים שישראל תשחרר בסוף החודש
"על נתניהו לשחרר את יתר האסירים"

ברק אובמה ואבו מאזן בפגישתם בבית הלבן. מרץ 2014. רויטרס
ברק אובמה ואבו מאזן בפגישתם בבית הלבן. מרץ 2014/רויטרס

"החלטת הממשלה לא עוסקת בערבים-ישראלים. ערבים ישראלים זה לא נכלל, אין אפשרות לשחרר אותם בלי להביא את זה לממשלה, ובממשלה תהיה התנגדות מוחלטת לדבר הזה", אמר שר הכלכלה בנט בריאיון מיוחד לוואלה! חדשות בשבוע שעבר. כשנשאל אם אישור השחרור תוביל לפרישת הבית היהודי מהממשלה, ענה: "אני לא מאיים איומים, אבל אני לא מציע לאף אחד להעלות את הכיוון של אסירים ערביי ישראל. מדובר באזרחי מדינת ישראל שרצחו. הרעיון להביא כזה דבר להצבעה זה לא רעיון שאני מציע לאף אחד. בכל מקרה אין אפשרות לשחרר מחבלים ישראלים בלי להביא את זה לממשלה".

ראש הממשלה התייחס היום לנושא המו"מ, אולם לא הגיב לאולטימטום של דנון - אלא הקדיש את דבריו לתשבוחות לארה"ב, ככל הנראה בניסיון להנמיך את הלבהות נוכח אמירותיו של של הביטחון משה יעלון, ובנוסף תקף שוב את הפלסטינים. "אנחנו רוצים בשלום ופועלים להשיג הסדר שלום, והתהליך הזה הוא תהליך שאנחנו רוצים - בו אבל לא בכל מחיר. איננו מוכנים לוותר על הדרישות היסודיות שלנו. עשינו צעדים מאוד לא פשוטים כדי להיכנס למו"מ, אבל בתוך המו"מ יש לנו עמדות יסוד שאנחנו שומרים עליהן, ויש גם ניסיון של ארה"ב ושל מזכיר המדינה קרי, להניע את המו"מ. אני חושב שכרגע אנשים מבינים היטב מיהו הצד הסרבן ומיהו לא הצד הסרבן".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נותר נחוש בדרישתו שישראל תשלים את שחרור האסירים ואף העלה זאת בפגישתו השבוע עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. לדברי אבו מאזן, "מ-1988 עד 1993 הושטנו את ידינו לישראל כדי לשים קץ לסכסוך. בשנת 1993 הכרנו במדינת ישראל. יש לנו הסכם עם ישראל הנוגע לפעימה הרביעית של האסירים ואנו מקווים כי הפעימה הזו תתקיים".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully