וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירוב לבבות: הרב דוד לאו ולפיד נפגשו בחשאי

18.3.2014 / 22:22

פרסום ראשון: שר האוצר והרב הראשי לישראל נפגשו לראשונה מאז נכנס האחרון לתפקידו. את הפגישה יזם השר פירון והיא התקיימה בדירת מחותנו של הרב לאו במגדלי אקירוב בתל אביב

פיוס מפתיע? הרב הראשי לישראל, דוד לאו, ושר האוצר, יאיר לפיד, נפגשו בתקופה האחרונה בחשאי. גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה מסרו היום (שלישי) לוואלה! חדשות כי זו הפעם הראשונה בה השניים נועדו בארבע עיניים מאז נכנס הרב לאו לתפקידו בחודש יולי האחרון בניסיון לפייס ביניהם. זאת, לאחר שלפיד סירב להיפגש עם הרב לאחר בחירתו לתפקיד והצהיר בריש גלי כי יפעל לפיטורי הרבנים הראשיים.

עוד על יחסי לפיד והרבנות:
יאיר לפיד: נפטר את הרבנים הראשיים
מבוכה ללפיד: פירון תומך בעמדת הרבנים הראשיים
לפיד: שטייקונים יתייעצו עם כלכלנים ולא עם רבנים

לדברי הגורמים, מי שיזם את הפגישה בין שני האישים היה שר החינוך, שי פירון, חבר במפלגתו של לפיד. שני הצדדים סיכמו מראש שעצם קיומה של הפגישה יישמר בסודיות ושפרטים ממנה לא יודלפו לכלי התקשורת.

הרב הראשי לישראל דוד לאו ושר האוצר יאיר לפיד. : יואב דודקביץ' ודרור עינב, מערכת וואלה! NEWS
פיוס? הרב לאו ולפיד/מערכת וואלה! NEWS, : יואב דודקביץ' ודרור עינב

את הפגישה, שנמשכה יותר משעה, קיימו הרב והשר בדירה של איש העסקים חיים פינק, מחותנו של הרב לאו בדירה פרטית במגדלי אקירוב בתל אביב. המיקום יוצא הדופן נבחר כתוצאה מהתעקשותו של לפיד שלא להגיע ללשכת הרב בבית יהב בירושלים כחלק מתפיסת עולמו המנוגדת לרבנות הראשית לישראל, כמו גם בניסיון למנוע את הדלפתה לתקשורת.

גורמים בסביבתו של הרב לאו התייחסו לידיעה המפתיעה והעריכו כי הפגישה התקיימה כדי לקיים דיאלוג בין הרבנות הראשית לכנסת ולממשלה. "הרב לאו תמיד דגל בדיאלוג ובהידברות וככל הנראה הסכים להיפגש עם לפיד כדי למנוע את החרפת הקרע בעם ולעצור את הקיטוב שמעמיק בין חלקי הציבור", הסבירו הגורמים.

מקורבי הרב: "שם בצד את הכבוד והאגו"

אותם גורמים העריכו כי הרב הסכים לפגוש את לפיד שלא בלשכתו ברבנות מתוך החלטה להשפיע על היהדות מבלי להיכנס לענייני כבוד או אגו. "מאז כניסתו לתפקיד, הרב ביקר בלמעלה מ-80 ערים ויישובים במסגרת סיורים, ביקורים ושיעורי תורה", פירטו הגורמים.

המתיחות בין הרב לאו ולפיד החלה עם כניסתו של הרב לאו לתפקיד לפני כשמונה חודשים. מיד עם בחירתו, בחר הרב הראשי לתקוף את השר, אחרי שסירב להיפגש עמו ולנהל עמו ערוץ תקשורת קבוע. בראיונות שהעניק לכלי תקשורת תקף אותו הרב לאו. "אני מבקש ממנו לחשוב על עתיד המדינה ולא על עתידו", אמר אז.

לפני כשלושה חודשים הודיע השר לפיד כי יפעל לפטר את הרבנים הראשיים לישראל בשל הודעתם כי הם אוסרים על גיוס בנות לצה"ל. בהודעתו, טען לפיד כי מדובר בחוצפה ובשערורייה לאומית, כלשונו, וכי הרבנים דוד לאו ויצחק יוסף אינם ראויים עוד לתפקידם.

לשכת הרב לאו סירבה לאשר את עצם קיום הפגישה אך מסרה בתגובה: "הרב פועל ופעל להרבות כבוד שמיים ולקירוב לבבות בין כל חלקי העם".

בלשכתו של שר האוצר יאיר לפיד סירבו להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully