וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

57 מיליון שקלים בשנה: כל הוצאות הנשיא

12.3.2014 / 11:58

בשנה שעברה נרשמה ירידה של כ-5 מיליון בהוצאות, לעומת 2012. 11 מיליון ש"ח הוקצו ל"הוצאות תפעול". לשכת פרס: מתגורר במעון הרשמי בסופ"ש, כדי לחסוך בהוצאות. הפירוט המלא

צילום: עומר מירון, מור שאולי, גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

ירידה בהוצאות הנשיא: הוצאות בית הנשיא לשנת 2013 עומדות על כ-57 מיליון שקלים, כך עולה ממסמך שהעבירה לאחרונה לשכת נשיא המדינה לידי התנועה לחופש המידע. מתוך הסכום הזה, כ-55 מיליון שקלים הוקצו להוצאות בית הנשיא ולשכת נשיא המדינה, ועוד כשני מיליון שקלים לנושאים הקשורים לנשיאי המדינה בעבר. סעיף ההוצאה הגדול ביותר של בית הנשיא היה הוצאות התפעול, שעמדו על כ-11 מיליון שקלים. בדברי ההסבר של לשכת הנשיא לסעיף, נכתב כי "סעיף זה כולל את טקסי קבלת פנים ואירוח מנהיגים מכל העולם, אירועים וטקסים לחברה הישראלית, בדיקות בטיחות וכיבוי אש, ביטוחים, חשבונות שוטפים ועוד".

רשימת ההוצאות המלאה

נשיא המדינה מקבל את טיוטת "מגילת כבוד האדם" האזרחית הראשונה מידי יו"ר המכון לדמוקרטיה אריק כרמון ונציגי האזרחים המנסחים. מרץ 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס מקבל את טיוטת מגילת כבוד האדם במשכן הנשיא, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

יש לציין כי ב-2012 הסתכמו הוצאות בית הנשיא בכ-62 מיליון שקלים, כלומר במהלך 2013 נרשמה ירידה של כחמישה מיליון שקלים, או 8%, בהוצאות בית הנשיא. בשנת 2011 עמד הסכום על כ-55 מיליון שקלים, ואילו בשנת 2000, בתחילת כהונתו של הנשיא לשעבר משה קצב, על כ-21 מיליון שקלים. בלשכת הנשיא הדגישו בתשובה לפניית התנועה לחופש המידע כי "יודגש כי הנשיא הנוכחי, מר שמעון פרס, בחר שלא לעשות שימוש שוטף (בסופי השבוע) במעון פרטי וזאת על מנת לחסוך בעלויות הגבוהות הכרוכות בכך. משכך מתגורר הנשיא במעון הרשמי בבית הנשיא".

הסיפורים החמים בחדשות:
האופוזיציה החרימה, הקואליציה אישרה את חוק הגיוס
מלזיה מודה: אין לנו מושג היכן נמצא המטוס הנעלם
הותקפה על ידי בן זוגה: מתעלמים מהביזוי המיני

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא המדינה העניק את עיטור הנשיא לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, 25 בפברואר 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

כשמונה מיליון שקלים הושקעו השנה בנסיעות ממלכתיות רשמיות של הנשיא, כאשר כמחצית מהסכום הינו הוצאות אבטחה בהתאם לדרישות השב"כ. עוד כשמונה מיליון שקלים נכללים תחת הוצאות כוח אדם, לצד 6.2 מיליון שקלים של הוצאות על עבודות זמניות. כ-970 אלף שקלים מתקציב בית הנשיא הושקעו השנה בעבודות בינוי ושיפוץ, ועוד כארבעה מיליון שקלים באמצעי ביטחון בהתאם לדרישות השב"כ.

כמיליון וחצי שקלים מופיעים תחת הסעיף "החזר הוצאות רכב" ועוד 1.2 מיליון שקלים תחת סעיף השתתפות במינהל הרכב הממשלתי. כ-215 אלף שקלים הוצאו על כוננויות, מיליון ו-600 אלף שקלים הושקעו ב"רכישת שירותי כוח אדם" ועוד כחמישה וחצי מיליון שקלים בהעסקת סטודנטים ומאבטחים.

לשכת הנשיא העבירה את המידע לידי התנועה לחופש המידע בעקבות בקשת חופש מידע שהגיש סטודנט למשפטים בשם דרור שמש מהמכללה למנהל. בתנועה מדגישים כי "אמנם התקבלה תשובה מבית הנשיא, אך לא התקבלה התייחסות לדרישה להצגת חשבוניות". מנכ"ל התנועה לחופש המידע, עו"ד אלונה וינוגרד, אמרה כי "אנו מקווים שבשנה הבאה כבר לא יהיה צורך בהוצאת בקשות בנושאים אלה, ושהגורמים המדוברים הפנימו את דרישת הציבור לקבלת דיווח בעניין הוצאות המעונות. טוב יעשו הגורמים, אם יפרסמו מידע זה באופן זמין ונגיש באתרים הרלוונטיים וכך ידגימו, הלכה למעשה, את מחויבותם להתנהלות שקופה וראויה לציבור".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully