וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על ועידת הליכוד: ניצחון לדנון על נתניהו

17.2.2014 / 20:50

בית המשפט קיבל את עתירתו של ח"כ דנון, וקבע שההחלטה שיזם ראש הממשלה למנוע דיון בוועידת הליכוד בנוגע לפיצול מישראל ביתנו, לא הייתה כחוק. נתניהו אף ישלם הוצאות משפט

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק
ח"כ דני דנון בוועידת הליכוד, יולי 2013. בן קלמר
"הדמוקרטיה היא דרכה של הליכוד". ח"כ דנון/בן קלמר

ניצחון לדנון: בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (שני) את עתירתו של יו"ר ועידת הליכוד, דני דנון, נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. דנון עתר לבית המשפט אחרי שבית הדין של הליכוד, לבקשת נתניהו, מנע לפני חודשיים את הדיון בפירוק השותפות של הליכוד וישראל ביתנו - שעות ספורות לפני שזה היה אמור להיערך בכינוס הוועידה.

בית המשפט קיבל את עתירתו של דנון וקבע כי לבית הדין של התנועה לא הייתה סמכות למנוע מיו"ר הוועידה לדון בנושא. על פי הפסיקה, זכותו של דנון להחליט על העלאת נושאים לדיון בהתאם לשיקול דעתו. השופטת דפנה אביאלי הורתה על ביטול פסק הדין שהוציא בית הדין של הליכוד, והחליטה כי בכינוס וועידת הליכוד ב-27 בחודש יוכל הנושא לעלות לדיון. אביאלי גם חייבה את המשיבים, ראש הממשלה נתניהו, תנועת הליכוד, מנהלת הליכוד, שבח שטרן ואביעד ויסולי, בהוצאות משפט בסך 40 אלף שקל.

עוד בנושאים פוליטיים
העבודה המליצה על בן-אליעזר כמועמדה לנשיאות
ועדת הכנסת: ועדת חוץ וביטחון תושבת עד מאי
בית ספר בהסברה: אבו מאזן מנצח את נתניהו. פרשנות

"הוכחנו היום שהדמוקרטיה היא דרכה של הליכוד", אמר ח"כ דנון ש"חגג" את הניצחון על ראש הממשלה. "אנחנו נשמור, בכל דרך, על אופייה וצביונה של הליכוד, ונוודא שהמפלגה הגדולה בכנסת, ומעוז הדמוקרטיה האחרון בה, תישאר נאמנה לערכיה". מנגד, במפלגת הליכוד כבר הבהירו כי בכוונתם לערער לעליון על ההחלטה, וכן לבקש עיכוב ביצוע להחלטה מהיום.

היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, ראה את הפסיקה באור אחר ואמר כי בית המשפט המחוזי דווקא קיבל את עמדתו לפיה יו"ר תנועת הליכוד, בנימין נתניהו, הוא המוסמך בהתאם לחוקת הליכוד, לקבוע את סדר היום של ועידת הליכוד, ולא יו"ר הוועידה ח"כ דנון.

הוא תלה זאת בקביעה של בית המשפט שגרסה כי ההצעות לתיקון החוקה שיזם ח"כ דנון, ואשר לטעמו של הראשון נעשו על מנת ליטול סמכויות מיו"ר הליכוד, יעלו להצבעה בוועידה רק בכפוף להחלטות ערכאות משפטיות - כלומר בכפוף להחלטת בית הדין של הליכוד. "הליכוד ימשיך להקפיד על התנהלותה הדמוקרטית של התנועה ועל כך שמוסדות התנועה יפעלו בהתאם לחוקת הליכוד, וזאת כדי לשמור על זכויותיהם של חברי התנועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully