וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליה דורנר הודיעה על התמודדותה בבחירות לנשיאות

13.2.2014 / 12:55

שופטת בית המשפט העליון בדימוס ונשיאת מועצת העיתונות הסבירה בראיון לרשת ב': "מה שעומד מאחוריי זה לפתוח פתח לאישה". גורמים בכנסת: המועמדות "רצינית", הסיכויים נמוכים

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיאת מועצת העיתונות ושופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, הודיעה היום (חמישי) כי תתמודד במרוץ לנשיאות המדינה. "זה מאוד מאוד מאוד רחוק", אמרה דורנר, שהייתה שופטת בבית המשפט העליון בשנים 2004-1993, בראיון לתכנית "הכול דיבורים" ברשת ב'. "היו אליי פניות, זה כמובן מחמיא. רציתי לעלות לציבור פעם אחת אישה. אם לא בפעם הזו, אז בפעם הבאה. הפונים מטפלים בחתימות. אם יהיו עשרה חברי כנסת, מה טוב. אם לא, אז לא. מה שעומד מאחוריי זה לפתוח פתח לאישה. מעבר לזה שזה מחמיא לי, אני חושבת שזה חשוב לפתוח פתח לנשיאות", הוסיפה דורנר בת ה-79.

בהמשך היום, אמרה דורנר בכנס בטכניון כי הודות למועמדותה לנשיאות המדינה, יהיו בעתיד עוד נשים שיתמודדו על המשרה הרמה. "זה תפקיד א-פוליטי", הדגישה. "על כולנו להתאחד כדי להראות את פניה היפות של ישראל".

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, בירך אותה על הצעד שעשתה והוסיף: "למזלי אין לי זכות בחירה לנשיאות המדינה, שאם לא כן הייתי בדילמה. הרי קולגה שלי, פרופסור דני שכטמן מהטכניון, מועמד אף הוא. עם זאת, אני מסכים שהגיעה העת שאשה תכהן כנשיאת המדינה".

דליה דורנר. ניב אהרונסון
"מעבר לזה שזה מחמיא לי, אני חושבת שזה חשוב". דורנר/ניב אהרונסון

חברי כנסת ועוזרים מארבע לשכות שונות בצד השמאלי של המפה הפוליטית סיפרו היום לוואלה! חדשות כי נעשו אליהם פניות עקיפות מצד אנשי דורנר. הגורמים הגדירו את מועמדותה של דורנר "רצינית". לדברי אחת מחברות הכנסת, היא אף נערכת לצאת בקמפיין לקידום מועמדותה, אך עושה רושם שיהיה לה קושי לגייס חברי כנסת שיתמכו בה. זאת לנוכח העובדה שבשנה האחרונה מקיים ח"כ בנימין בן אליעזר (העבודה) שיחות עם כל חברי הכנסת במשכן, ועד כה הוא הבטיח את תמיכתם של חלק לא מבוטל מחברי סיעות העבודה, מרצ והסיעות הערביות, דבר שמצייר את מועמדותה של דורנר כבעלת סיכויים נמוכים.

"כשהגעתי למועצת העיתונות, המוסד הזה לא פעל. כיום הוא על המפה" / ראיון עם דורנר

עוד על המרוץ לנשיאות:
מי יישבר ראשון? סילבן מתייסר – וריבלין מחתים
חיזוק לריבלין: אקוניס הביע תמיכה במרוץ לנשיאות
פרסום ראשון: דוד לוי ינסה להיבחר לנשיא המדינה

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

גם ריבלין ושלום מנסים לגייס תמיכה

אחד המועמדים העיקריים לנשיאות הוא יו"ר הכנסת לשעבר ראובן ריבלין. ביום שני נערכה בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת פגישה בין נתניהו לבין מקורבו של ריבלין, חבר מפלגתו, ח"כ חיים כץ. בפגישה, שהוגדרה "שגרתית" ואשר עסקה בנושאים מקצועיים עליהם אמון כץ מתפקידו כיו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, הועלתה גם האפשרות לפיה נתניהו יחליט לקחת צד במרוץ לנשיאות, ליישר את ההדורים עם יו"ר הכנסת לשעבר, ולתמוך במועמדותו לתפקיד.

היכל התרבות בקריית ארבע. נמרוד סונדרס
נתניהו יביע תמיכה באחד מהם? שלום וריבלין/נמרוד סונדרס

לא ברור מה השיב נתניהו לכץ בפגישה, אך לדברי גורמים שעודכנו בפרטיה "הנושא טרם סוכם". פגישתם של כץ ונתניהו מגיעה, בין היתר, על רקע ההערכה שנתניהו לא יצהיר בכל מקרה על תמיכה במועמד השני מהליכוד, שר התשתיות סילבן שלום, וכי האפשרות הסבירה ביותר היא שלא ינקוט עמדה במרוץ.

אדם נוסף ששמו הוזכר כמי שעשוי להתמודד על תפקיד הנשיא הוא שר החוץ לשעבר, דוד לוי. גורמים בסביבתו מסרו השבוע לוואלה! חדשות כי טרם נפלה הכרעה בעניין, והדבר צפוי לקרות בזמן הקרוב.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully