וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוכל להתחיל לחיות": 221 ילדי זרים קיבלו מעמד קבע

שר הפנים העניק את המעמד לילדים שעמדו בקריטריונים שנקבעו ב-2010: "ההחלטה מתחייבת מגישה הומנית ושקולה". אזרח קונגו שקיבל מעמד: "שנים שאנחנו מחכים ומתפללים לרגע הזה"

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: מתן חדד

משפחות זרים רבות קיבלו היום את שיחת הטלפון לה ייחלו במשך שנים: זימון למשרד הפנים לקבלת מעמד בישראל. שר הפנים גדעון סער אישר היום (שלישי) להעניק מעמד קבע בישראל ל-221 ילדי מהגרי עבודה בני שמונה עד 23, זאת בתום השלמת הליכי ערעור על דחיית בקשתם. רובם המכריע נולדו בארץ ושולבו במערכת החינוך הישראלית. ממשרד הפנים נמסר כי 221 הבקשות משלימות כמעט את כל הטיפול בבקשות של ילדי מהגרי עבודה שהוגשו מאז אוגוסט 2010.

הסיפורים החמים בחדשות:
ח"כ שקד: "הוועדה לא תהיה חותמת גומי של הצבא"
העליון דחה הערעור, בחירות חוזרות בבית שמש בעוד חודש
מתחת לאוניברסיטה: אלף גופות התגלו במיסיסיפי

קמפיין חדש של ארגון ילדים ישראלים, למניעת גירושם של מאה ילדים זרים בכיתה א'. שי אוקנין
221 הבקשות משלימות כמעט את כל הטיפול בבקשות של ילדי מהגרי עבודה מ-2010/שי אוקנין

הילדים שזכאים למעמד הם כאלו ששוהים בישראל לפחות חמש שנים, עלו לכיתה א' או לכיתה גבוהה יותר ביום ההחלטה, שולטים בעברית ונכנסו לישראל לפני שמלאו להם 13. מעמד ההורים רלוונטי אף הוא להחלטה, כשאם אלו נכנסו לישראל בצורה בלתי חוקית הדבר ימנע קבלת מעמד.

רוב הבקשות שאושרו הן של ילדים שנולדו בישראל ושולבו במערכת החינוך הישראלית, אך נכללו בהחלטה גם ילדים שלמדו בגן חובה ביום קבלת ההחלטה. מענה זה מותיר עשרות בודדות של בקשות הממתינות למענה. "בהחלטתי לקחתי בחשבון את השיהוי הניכר בטיפול בבקשותיהם של אותם ילדים שגדלו כאן והם למעשה ישראלים", אמר שר הפנים, גדעון סער, "כמו כן ניתן משקל לעובדת אי הרחקתם במהלך השנים, מאז החלטת הממשלה ותום עבודת הוועדה הבין משרדית. ההחלטה מתחייבת מגישה הומנית ושקולה, ושקילת הערכים של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"מקווים לבשורות טובות בהקדם"

ג'רום לויינדולה, אזרח קונגו, קיבל הבוקר שיחת טלפון עם זימון למשרד הפנים. את עילת הזימון שמע מפי וואלה! חדשות: "שנים שאנחנו מחכים לרגע הזה ומתפללים לו", אמר לויינדולה, השוהה בישראל תחת הגנה של האו"ם מזה 18 שנה עם רעייתו ושלושת ילדיו - ג'ונתן בן התשע, שיקבל את המעמד עבור המשפחה ושני ילדים נוספים בני שבע ושלוש. "אנו חיים תחת הגנה של האו"ם אבל אלו לא חיים, כשאין לנו ביטוח בריאות ואין לנו איך לצאת מהמדינה. החדשות האלה משמחות כל כך אחרי שנים של ציפייה וחיים קשים של עבודות ניקיון מזדמנות, אולי עכשיו נוכל להתחיל לחיות כמו אזרחים שווי זכויות במדינה שחיבקה אותנו ונתנה לנו הגנה ונוכל להשיב לה", אמר.

מי שעדיין נותרה באי ודאות היא משפחת אוזומה מניגריה, שבתם יוסטס הייתה בגן חובה במועד אישור ההחלטה בממשלה. "אלו בשורות טובות למשפחות רבות", אמר וינסנט, אבי המשפחה, "אנחנו חיים כך במתח שנים ארוכות אבל התחושה היא טובה כי לפני מספר חודשים מספר משפחות שילדיהן היו בגן חובה עם יוסטס קיבלו מעמד, בהן גם משפחות עם ילדים שהיו צעירים ממנה בגיל, אז אנו עדיין מקווים לבשורות טובות ובהקדם".

רותם אילן, רכזת פרויקט "ילדים ישראלים", עם ג'ילין, שנולדה בישראל, וקיבלה מעמד תושבות כחלק מהחלטת הממשלה. עמית צינמן, מערכת וואלה! NEWS
""צעד הכרחי ואנושי". רותם אילן, רכזת "ילדים ישראלים", עם ג'ילין, ילידת ישראל שקיבלה מעמד קבע/מערכת וואלה! NEWS, עמית צינמן

"סוף סוף יוצאת לדרך החלטת הממשלה משנת 2010, ושמה קץ לעוול המתמשך כלפי הילדים האלה, שגדלו כאן כישראלים לכל דבר", מסרה אחר הצהריים ח"כ מיכל רוזין (מרצ), יו"ר ועדת העובדים הזרים. "לא ברור לי למה צריך להיאבק בממשלה הזאת שנים כדי שתמלא אחר ההבטחות של עצמה, אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא - אני מברכת את שר הפנים ושר החינוך על הצעד, ומקווה שנהיה עדים לצעדים הומניים וצודקים כאלה גם בעתיד", הוסיפה.

רותם אילן, רכזת פרויקט "ילדים ישראלים" באגודה לזכויות האזרח, מסרה בתגובה: "מאז שהתקבלה החלטת הממשלה 2183 בדבר מתן מעמד לילדי מהגרים, חיו אותם ילדים בחרדה ובמצב של אי ודאות מתמשכת. כעת, בתום ארבע שנות מאבק, הם יוכלו סוף כל סוף להיות תושבים חוקיים במדינה בה נולדו ושהפכה לביתם היחיד. הצעד הנקודתי של הקניית מעמד לילדים הללו הוא הכרחי ואנושי, ויש לברך את השר סער על כך. כעת, יש לקבוע בישראל מדיניות הגירה הגונה, שכוללת הכרה בזכויותיהם של מהגרי העבודה שמדינת ישראל החליטה להביא לכאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully