וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה בחיילים חרדים נוגדת 'דעת תורה' לחלוטין"

30.1.2014 / 20:27

ח"כ דרעי טען כי המקרה על החייל החרדי שספג איומים כי הסתובב בעיר אלעד במדים "איננו מקובל" וסגן שר הביטחון דנון הוסיף: "זו תופעה חמורה ונטפל בה ביד קשה"

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
טקס השבעה של הנח"ל החרדי/נועם מושקוביץ

חשיפת האיומים שספג חייל חרדי מאלעד בשל העובדה שהוא לובש מדי צה"ל בעיר הביאה לשורת גינויים בקרב פוליטיקאים והנח"ל החרדי. "גורמים קיצוניים משליטים פחד ברחוב החרדי כלפי חיילים לובשי מדים, זו תופעה חמורה ונטפל בה ביד קשה", אמר היום (חמישי) סגן שר הביטחון דני דנון בתגובה לפרשה שנחשפה בוואלה! חדשות. "החרדים מתגייסים לצה"ל במספרים שגדלים בכל מחזור, ולא ניתן למסיתים קיצוניים לפגוע בלובשים מדים ובמשימה הלאומית של שילוב החרדים בצבא ובחברה הישראלית".

לקריאה נוספת:
האם המדינה מעודדת את החרדים לא להתגייס?
האדמו"ר מסאטמר במתקפה חריפה נגד מחאת הגיוס
חרדים תקפו חייל חרדי בבירה והתעמתו עם שוטרים

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי גינה את המעשים, ואמר כי אין מקום לתופעות כאלה בחברה החרדית. "אנחנו אמונים על העיקרון הבסיסי של דרכיה דרכי נועם. הניסיון לכפות דעה באלימות מסוג זה או אחר איננו מקובל", אמר דרעי.

מעמותת הנח"ל החרדי נמסר בתגובה כי החיילים החרדים הם חלק בלתי נפרד מהציבור החרדי, ועל כן הניסיון להדירם ולפגוע בהם הוא מעשה חמור. "השימוש במושגים 'דעת תורה' בהקשר זה הופך את המעשה לחמור שבעתיים, שכן אין דבר הנוגד יותר 'דעת תורה' מפגיעה בחיילים חרדים, המחרפים את נפשם למען ביטחון המדינה תוך שמירה מוקפדת על אורח חייהם ועל קיום מצווה קלה כחמורה", נמסר מהעמותה.

"הבטיחו למרר את חייו"

סיפורו של החייל החרדי החל לפני כחודשיים, אז העבירה לו קבוצת אברכים בעיר מגוריו מסר, שלפיו אם ימשיך להסתובב במדי צה"ל בעיר, יינקטו נגדו צעדים מעשיים שישפיעו על אורח חייו "באופן דרמטי". החייל העדיף להתעלם, אך לאחר כמה ימים פנתה אליו הקבוצה פעם נוספת. הפעם עם מסר חריף יותר, ובין היתר גם דרשו ממנו להופיע בפני אחד מרבני העיר. גם אז, החייל לא נרתע מהקבוצה במחשבה שזו תניח לו בעתיד. "הם הבטיחו למרר את חייו", סיפר גורם המעורב בפרטי הסיפור. "אמרו לו שידאגו לכך שילדיו לא יתקבלו לאף מוסד חרדי, ושהוא לא יוכל לגור יותר בשכונה".

בחודש שעבר עלה מסע הלחצים וההטרדות שלב, דבר שהגביר את מצוקתם של החייל ובני משפחתו. במכתב שהגיע לביתו מ"ועדת האכלוס", גוף פרטי שתפקידו לסנן תושבים בשכונה לפי כללי צניעות וקריטריונים נוספים, הובהר לו כי אם ימשיך להתעלם, חוזה השכירות שלו יבוטל. "לאור בקשות חוזרות ונשנות מצדנו שלא להסתובב בשכונה עם מדי צה"ל מכיוון שאין זה הולם את רוח השכונה, אנו נאלצים לפעול לביטול חוזה השכירות שלך בשכונתנו בדירה. אם בתוך 14 יום לא נראה אותך מתחשב ברגשות תושבי השכונה, נאלץ לקבוע סופית כי אין מקומך בשכונתנו. אין לנו כל עניין אישי נגדך, אך עליך לכבד את דעתנו שהיא דעת תורה ולכבד את תושבי השכונה".

החייל הבין שהוא ומשפחתו עלולים לאבד את מקום מגוריהם וכי אין בכוונת המאיימים להניח לו. הוא העביר הבטחה לאחד מרבני העיר שיעשה את כל שביכולתו כדי לא ללבוש מדים בכניסתו לעיר או לשכונה. לשם כך, הוא עירב את גורמי הצבא ובין היתר נבחנה האפשרות להעניק לו פטור מלבישת מדים. בצה"ל גם בודקים את האפשרות לנקוט הליך משפטי נגד החרדים שאיימו עליו.

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "עד לרגע זה לא הגיעה אף פנייה לשום גוף עירוני בנושא. לכשתגיע היא תיבחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully