וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה חברי כנסת פנו לאובמה: "שחרר את פולארד"

24.12.2013 / 0:37

קונצנזוס די נדיר נרשם במליאת הכנסת, כאשר למעלה ממאה חברי כנסת חתמו על מכתב הקורא לשחרור המרגל היהודי הכלוא זה 28 שנים. "יש תמיכה רחבה לשחרורו בישראל וגם בארה"ב"

צילום: אבי פרץ, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בנתניהו בישיבת הממשלה, אתמול)

"בבקשה ממך, אנא התחשב בפן ההומאני והאנושי ושחרר את פולארד שמרצה כמעט שלושים שנה בכלא" – במילים אלו, פנו אתמול (שני) למעלה ממאה חברי כנסת לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במכתב שיזמו חברי הכנסת נחמן שי (העבודה) ואיילת שקד (הבית היהודי). בפנייתם ציינו חברי הכנסת כי בכירים בממשל האמריקני הביעו בעבר נכונות עקרונית לשחרר את המרגל היהודי ג'ונתן פולארד.

עוד בנושא:
נתניהו על הציתותים מצד ארה"ב: "יש דברים שלא עושים"
נתניהו: "שחרור פולארד לא קשור לאירועים האחרונים"
אובמה: "יש להפעיל יותר איזונים ובלמים בתכניות המעקבים"

"הבקשה הובאה גם לקלינטון ובוש. בציבור הישראלי והאמריקני יש תמיכה רחבה לשחרורו", כתבו חברי הכנסת. כמעט כל חברי הכנסת חתמו על המכתב, להוציא את חברי הכנסת הערבים וכמה חברי כנסת בודדים נוספים. בין החותמים נמצאים גם השרים סער, שלום, כץ, לבנת, שטייניץ, לפיד, פרי, פירון וכהן, וכן יושב ראש הכנסת אדלשטיין. ראש הממשלה נתניהו טרם חתם על המכתב.

עצרת תמיכה בשחרורו של ג'ונתן פולארד, מרץ 2013. טלי מאייר
הפגנה למען שחרור פולארד בחודש מרץ האחרון/טלי מאייר

בימים האחרונים, מאז פורסם דבר הציתותים האמריקניים לבכירים בישראל, גברו הקריאות לדרוש בתוקף מהממשל בוושינגטון את שחרורו של המרגל היהודי ג'ונתן פולארד הכלוא בארצות הברית זה 28 שנה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום במהלך ישיבת סיעה: "נפגשתי עכשיו עם אסתר פולארד ועדכנתי אותה במאמצים הבלתי פוסקים שאנו עושים כדי לשחרר את יונתן". "מזמן כבר היה צריך לשחרר אותו. הדבר הזה מובן לכולם כאן ואני מאמין שהוא גם מובן לקהלים הולכים וגדלים בארצות הברית", הוסיף נתניהו.

אתמול, בישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי מדינת ישראל עוסקת ללא הרף במאמצים להביא לשחרורו של פולארד. "אנחנו לא זקוקים לאירוע מיוחד כדי לפעול לשחרור פולארד. אני עוסק בזה כל הזמן", הדגיש ראש הממשלה, והוסיף כי שחרור פולארד "אינו קשור באירועים האחרונים". נתניהו עוד הוסיף כי ישראל מקווה שייווצרו תנאים שיאפשרו את שחרורו של פולארד, וכי הוא דן בנושא באופן אישי עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

ג'ונתן פולארד. Karl Deblaker, AP
"את פולארד עצרו על הרבה פחות". פולארד/AP, Karl Deblaker

השרים ישראל כץ ועוזי לנדאו יצרו קשר ישיר בין המידע שפרסם בסוף השבוע המדליף האמריקני, אדוארד סנודן לגבי הציתותים לישראל, לבין מאסרו של פולארד. "את פולארד עצרו על הרבה פחות", אמר השר כץ, ולנדאו הדגיש כי "אם יש זמן מתאים מאי פעם לשחרר את פולארד - זה הרגע".

(עדכון ראשון: 20:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully