וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז המרמרה: שר ישראלי מבקר בטורקיה

בחדשות ערוץ 2 דווח כי השר להגנת הסביבה ושר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, נחת באיסטנבול וישתתף בכנס של ארגון לשימור הים התיכון. בכיר טורקי הגיב: "יש סיבה להיות אופטימי"

התחממות נוספת ביחסים בין ישראל וטורקיה: השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, נחת אמש (רביעי) באיסטנבול לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי על אדמת טורקיה מאז החל המשבר בין המדינות בעקבות ההשתלטות על המרמרה במשט לעזה. כפי שדווח לראשונה בחדשות ערוץ 2, השר פרץ ינאם מחר בכנס של ארגון לשימור הים התיכון.

על פי הדיווח, במשרד ראש הממשלה הבהירו שפרץ, שר הביטחון לשעבר, קיבל את כל האישורים הדרושים כדי לצאת לביקור. בכיר טורקי אמר כי הביקור "מסמל עוד צעד בהתקרבות בין שתי המדינות" והוסיף כי "בימים אלה, יותר מבעבר, יש סיבה להיות אופטימי". לדבריו, "הימים הקרובים יביאו בשורה" בכל הנוגע ליחסים בין המדינות.

עוד בנושא יחסי ישראל-טורקיה:
טורקיה מכחישה: ”לא סייענו לישראל לתקוף בסוריה”
באוקטובר: צבא טורקיה התגרה בכוחות צה”ל בים ובאוויר
ליברמן: ”טורקיה לא מעוניינת בשיפור היחסים”

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
היחסים שבים למסלולם. ארדואן ונתניהו/רויטרס

המשבר בין ישראל וטורקיה החל במאי 2010, אז השתלטו לוחמי שייטת 13 על הספינה הטורקית שהייתה בדרכה להעביר סיוע הומניטרי לעזה. במהלך ההשתלטות נהרגו תשעה אזרחים טורקים בעימות עם החיילים, שעשו שימוש באש חיה. בעקבות התקרית, הידרדרו היחסים הדיפלומטיים בין המדינות וטורקיה החזירה את שגרירה מתל אביב לאנקרה. כמו כן, הוגשו כתבי אישום נגד בכירים בצה"ל, בהם הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי ומפקד חיל הים אליעזר (צ'ייני) מרום, בגין הרג האזרחים הטורקים.

לאחר הניתוק ביחסים, טורקיה דרשה שישראל תתנצל על האירועים ותפצה את משפחות הקורבנות. במרץ 2013, רגע לפני שנשיא ארצות הברית ברק אובמה המריא מנתב"ג בסיום ביקורו בארץ, התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן והתנצל את התקרית. בין השניים הוסכם על החזרת השגרירים, פיצוי משפחות קורבנות המשט וביטול ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על הספינה.

(עדכון ראשון: 21:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully