וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עונה לאולמרט: "לא ארכין ראש בפני העולם"

2.12.2013 / 0:08

ראש הממשלה לשעבר מתח ביקורת על ה"מלחמה" שהכריז נתניהו עם הממשל האמריקני בעקבות ההסכם עם איראן. נתניהו לא נשאר חייב: "בניגוד לעבר, יש לנו קול רם וברור בין האומות"

צילום: דניאל בוק, לע"מ, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

התנצחות פומבית בין ראשי ממשלת ישראל בהווה ובעבר: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השיב אמש (ראשון) במרומז לביקורת שמתח על מדיניותו בכל הנוגע להסכם עם איראן, קודמו בתפקיד אהוד אולמרט. נתניהו, המבקר באיטליה, פנה במהלך דברים שנשא בבית הכנסת הגדול ברומא לשגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, שנכח במקום ואמר: "אנחנו זוכרים שארצות הברית הייתה ותמיד תהיה הידידה הקרובה ביותר של מדינת ישראל".

"בניגוד לאחרים, כשאני רואה שאינטרסים חיוניים לביטחונם של אזרחי ישראל נמצאים בסכנה, לא אשתוק", אמר נתניהו במהלך טקס הדלקת נר חמישי של חנוכה, וכמו השיב לדבריו של אולמרט. "קל מאוד לשתוק, קל מאוד לקבל טפיחות על השכם מהקהילה הבינלאומית, להרכין ראש, אבל אני מחויב לביטחון עמי, אני מחויב לעתיד מדינתי, ובניגוד לתקופות העבר, יש לנו קול רם וברור בין האומות ואנחנו נשמיע אותו כדי להתריע בזמן על הסכנה".

נתניהו רמז גם כי האפשרות לפעולה צבאית באיראן לא ירדה מהשולחן. "באשר לאיום מתממש, אנחנו נפעל נגדו בזמן אם צריך", הדגיש. "אני מבקש להסיר כל אשליה. אירן חותרת להשיג פצצות אטום. בזה היא מאיימת לא רק על ישראל, היא מאיימת גם על איטליה, אירופה והעולם כולו. אין מה ללכת שולל אחרי מתקפת החיוכים. באיראן יש משטר שתומך היום בטרור, מאפשר את טבח האזרחים בסוריה, ומחמש ללא הרף בטילים קטלניים את שלוחיו הטרוריסטים חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האיסלאמי".

הוא הוסיף: "אסור שהמשטר המסוכן ביותר בעולם יקבל לידיו את הנשק המסוכן ביותר בעולם. כפי שהתרענו, ואני אומר זאת בצער, משטר הסנקציות מתחיל להתרופף ובמהירות גדולה. אם לא ייעשו צעדים של ממש - ובהקדם - הוא עלול לקרוס, ומאמצים של שנים ירדו לטמיון וללא כל תמורה אבל בה בעת אני אומר לכם ומתחייב בפניכם ברוח המכבים - לא נאפשר לאיראן לקבל יכולת צבאית גרעינית".

אולמרט: "להימנע מהתנגחות עם ארה"ב"

מוקדם יותר אתמול ביקר אולמרט את העימות הפומבי שיצר נתניהו, לדבריו, עם ארצות הברית בעקבות הסכם הביניים שנחתם בין המעצמות לאיראן בתחילת השבוע שעבר בז'נבה. אולמרט אמר כי נתניהו "הכריז מלחמה על הממשל האמריקני" ורמז כי בתקופה שהיה ראש ממשלה היחסים עם ארצות הברית היו טובים יותר. "לא עלה על דעתנו לנהל קרב נגד בעל הברית מספר אחת של מדינת ישראל, או לשסות את הקונגרס בנשיא, דבר שהוא חסר תקדים, ושסכנתו ונזקיו גדולים לאין ערוך מההישגים הפוטנציאליים", אמר בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בנושא ההסכם עם איראן.

ראש הממשלה לשעבר הוסיף כי ישראל בראשותו ידעה "לנהל את הדיון עם ארצות הברית, גם כאשר היו מחלוקות, אבל לעולם לא עשינו את הדברים באופן שעלולה להשתמע ממנו, חס וחלילה, גם אם אין כוונה כזו, איזושהי נימה פרובוקטיבית של התנגחות אישית עם האדם שרצונו הטוב, שתמיכתו במדינת ישראל, הם אולי הבסיס החשוב ביותר לאינטרס האסטרטגי של מדינת ישראל. אנחנו צריכים להישמר מכל דבר שעלול להשתמע ממנו רצון להתנגח עם בעלת הברית הגדולה ביותר שלנו".

ח"כ הנגבי, לשעבר יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, התייחס לדברי אולמרט ואמר: "הניתוח שלך על ההסכם היה פחות משטחי. בתקופת כהונתך, נעשתה פריצת דרך בתכנית הגרעין האיראנית. המתקנים החשאיים הוקמו, והחלו להעשיר. כשאתה עזבת את לשכת ראש הממשלה התכנית שלהם הייתה במקום הרבה יותר מתקדם. אתה הפכת את ראש הממשלה לאויב העם, כאילו אין לנו את רוחאני וחמינאי - נתניהו הוא האויב ויש לחסל אותו?".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

ההסכם עם איראן - סיקור מיוחד:
אולמרט: נתניהו הכריז מלחמה על הממשל האמריקני
נשיא איראן רוחאני: אין סיכוי שנפרק את מתקני הגרעין
עמידרור רומז: אם ההסכם ייכשל, ניאלץ לתקוף באיראן

(עדכון ראשון: 21:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully