וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבקשת נתניהו": ליברמן דחה ההכרעה על המשך האיחוד

25.11.2013 / 0:04

לוואלה! חדשות נודע שראש הממשלה ביקש משר החוץ לא לפרק את איחוד הליכוד וישראל ביתנו. ליברמן דחה את קבלת ההחלטה בנושא, והעלה את האפשרות לצרף את הבית היהודי לרשימה

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לשר החוץ, אביגדור ליברמן, כי הוא מעוניין בהמשך האיחוד בין הליכוד וישראל ביתנו. גורם שעודכן בפרטי השיחה בין השניים מסר אתמול (ראשון) לוואלה! חדשות כי בפגישה לילית שערכו יו"ר הליכוד ויו"ר ישראל ביתנו אמש, אמר נתניהו לליברמן: "הלכנו לאיחוד הזה אל מול האתגרים שניצבים בפני מדינת ישראל. כעת האתגרים גדלו, ואיתם גם הצורך בהמשך האיחוד בין הסיעות".

בדברים שנשא אמש ליברמן בכנס ישראל ביתנו בירושלים, התייחס לנושא ורמז שחברי מפלגתו תמכו בפירוק האיחוד:"קיימנו מספר דיונים על המשך הדרך. בישיבות עם הח"כים והשרים, המגמה של רוב הדוברים הייתה ברורה, אבל בעקבות פנייתו של ראש הממשלה לדחות את ההכרעה בנושא לאור המצב המדיני בסוגייה המדינית, אני מבקש שנכבד את פניית ראש הממשלה ולא נחליט בנושא היום, אלא נקבל החלטה בבוא העת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אביגדור ליברמן לאחר היוודע תוצאות הבחירות לכנסת ה-19, ינואר 2013. רויטרס
יאריכו את האיחוד? נתניהו וליברמן/רויטרס

ליברמן העלה את האפשרות של הרחבת הרשימה המאוחדת. "הצעתי לראש הממשלה ולכל אלה הנמנים עם המחנה הלאומי, היא שאם מדברים על איחוד, צריך לדבר על איחוד מלא של הליכוד, ישראל ביתנו והבית היהודי", אמר. "מפלגה גדולה אחת - זו התשובה הנכונה לנסיונות קודמים בשנים עברו". עם זאת, הוא הדגיש: "בשעה זו, זו לא הצעה אלא רק חומר למחשבה שדורש בדיקה מעמיקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ההכרעה בסוגיית האיחוד צפויה להתקבל לאחר כינוס ועידת הליכוד באמצע חודש דצמבר, גם שם היא צפויה. בליכוד מעריכים כי מרכז המפלגה לא יאשר את המשך השותפות בין שתי הסיעות, מתוך חשש ל"השתלטות" של ליברמן על הליכוד.

יש לציין כי זו הפעם הראשונה שבה נתניהו מתבטא באופן ברור ונחרץ בנוגע לעמדתו בסוגיית האיחוד עם ישראל ביתנו מאז הבחירות לכנסת. נתניהו, שסובל מחולשה פוליטית בוועידת המפלגה, העדיף עד כה שלא לנקוט עמדה חד משמעית בעניין, בין היתר מתוך החשש שלא יצליח להעביר בוועידת המפלגה החלטה בעד האיחוד.

הליכוד וישראל ביתנו התאחדו לפני למעלה משנה לקראת הבחירות לכנסת ה-19 ורצו ברשימה משותפת. נתניהו וליברמן הודיעו על החלטתם לאחד כוחות כמה ימים בלבד לאחר ההחלטה לפזר את הכנסת ה-18. תחילה, נתקל המהלך בהתנגדות מצד כמה חברי כנסת בליכוד, בראשם מיכאל איתן, אך ועידת המפלגה אישרה את האיחוד. לבסוף, כידוע, זכתה הרשימה המשותפת ב-31 מנדטים – 11 מנדטים פחות ממספר המנדטים המשותף של שתי הרשימות בכנסת הקודמת.

(עדכון ראשון: 17:10)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

לקריאה נוספת:
עכשיו זה רשמי: ליברמן הושבע לתפקיד שר החוץ
אהרונוביץ’: ישראל ביתנו כנראה תיפרד מהליכוד
ישראל-ביתנו נגד הליכוד: ”נכנסנו למיטה חולה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully