וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: יחסי מין עם בנות 16 - עבירה פלילית

21.11.2013 / 0:01

ברקע פרשת אייל גולן הוגשה הצעת חוק, לפיה פער של 10 שנים בין השניים - כשהצעיר בין השניים בגילאים 18-16, יהפוך לעבירה פלילית. כיום יחסים כאלה מותנים בהסכמה ובמרות

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, שלומי גבאי, דוד קורן, נועם אשל, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

פופוליזם או טובת הציבור? שש שעות בלבד אחרי שהותר לפרסם כי אייל גולן הוא הזמר המפורסם החשוד בבעילה בהסכמה של שתי קטינות, כבר הונחה אתמול (רביעי) על שולחן הכנסת הצעת חוק המבקשת להרחיב את ההגנה על קטינים בגילאי 16-18. על פי ההצעה, אותה יזמה חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), קיום יחסי מין בגילאים אלה ייחשב עבירה פלילית, אם קיים פער של עשר שנים בין המעורבים באקט המיני, כל זאת בהנחה שבין שניהם מתקיימים יחסי תלות.

סקנדל בעולם הזמר: כוכבים וקטינות במסיבות מין?

כיום, החוק בנוגע לקיום יחסי מין עם קטינות מתחלק לשלושה חלקים. קיום יחסי מין עם נערה מתחת לגיל 14, גם אם בהסכמתה, נחשב לאונס. אם מדובר בנערה בגילאים 16-14 אשר מסכימה לקיום יחסי המין, הדבר עשוי להיחשב לעבירה של בעילה בהסכמה, ובמקרה זה העונש הוא עד חמש שנות מאסר. כאשר מדובר בקטינות מעל גיל 16, החוק קובע כי מדובר בבעילה אסורה רק אם ישנם יחסי מרות או תלות בין הקטינה לאדם המבוגר.

"בעולם מושלם, חקיקה כזו לא הייתה הכרחית"

להצעת החוק הצטרפו חברי הכנסת מרב מיכאלי (העבודה), מיכל רוזין (מרצ), מוטי יוגב (הבית היהודי), מאיר שטרית (התנועה), מירי רגב (הליכוד), אלעזר שטרן (התנועה), יפעת קריב (יש עתיד), פנינה תמנו שטה (יש עתיד), רינה פרנקל (יש עתיד) ושמעון סולומון (יש עתיד).

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לאור תופעות של מקרי ניצול מיני של קטינים וקטינות, המהווים נורמת התנהגות פסולה, עולה הצורך להגביר את מערך ההגנה עליהם ולמנוע מצב בו גילם הצעיר ופגיעותם היחסית ינוצלו למטרות מין. התיקון מבקש למנוע ניצול מיני במקרים של פערי כוחות וגילאים בין הקטין/ה לנאשם".

חברת הכנסת לביא אמרה כי "בעולם מושלם, חקיקה כזו לא הייתה הכרחית. אבל, לצערנו, ריבוי המקרים בהם אנשים בעלי מעמד מנצלים את השפעתם, מחייבת התערבות של המחוקק להגדיר מחדש נורמות התנהגות ראויות. החוק הקיים מגן על נערים ונערות באופן מספק רק עד גיל 16. אם החוק יעבור, טענה לפיה 'חשבתי שהיא מעל גיל 16' לא תוכל לספק הגנה מפני ניצול".

מנכ"לית איגוד הסיוע לנפגעי תקיפה מינית, אורית סוציליאנו, התייחסה להצעת החוק, ואמרה: "הפרשה שהתפרסמה בימים אלה בה מעורב הזמר אייל גולן, הראתה לכולנו כי אנו חייבים להגדיר גבולות ברורים - מהו ניצול מיני ומהם יחסים בהסכמה. ההצעה נועדה להבהיר באופן חד וברור כי מערכת יחסים בין קטינה ובין אדם המבוגר ממנה בפער משמעותי - אינה יכולה להיות מערכת יחסים שוויונית, והיא עלולה להיות תוך ניצול יחסי תלות או סמכות".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

לקריאה נוספת:
בתום 14 שעות חקירה: אייל גולן שוחרר ל-5 ימי מעצר בית
יחימוביץ' על גולן: "גועל נפש וסלידה מוסרית"
מסרונים ותיק לואי ויטון: הראיות נגד גולן ואביו

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully