וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 41 שנה: הודח ראש הרשות הוותיק בישראל

6.11.2013 / 17:12

בתום סיבוב שני צמוד במיוחד, הפסיד ראש מועצת פרדסיה יצחק ימיני בן ה-73 ליריבו טל גורקי. יעלה מקליס שניצחה ביהוד-מונסון אמרה: "חבל שרק 3 נשים זכו". מהפך גם בפתח תקווה

הסיבוב השני בבחירות המקומיות הוליד כמה מהפכים (כמו בפתח תקווה ובעפולה), ואף הוביל לבחירת אישה נוספת לראשות עיר (יעלה מקליס ביהוד-מונוסון) – אולם הדרמה הגדולה ביותר נרשמה בפרדסיה – שם הודח ראש המועצה המיתולוגי יצחק ימיני אחרי 41 שנות כהונה.

ימיני בן ה-73 נכנס ללשכת ראש המועצה של פרדסיה בשנת 1972, ומאז הוא ה"בוס" הבלתי מעורר של היישוב בן 5,000 התושבים. אמש, בתום ספירת הקולות – עמד ההפרש בינו לבין יריבו טל גורקי על 53 קולות בלבד. את התקוות תלה ראש המועצה המכהן בקולות החיילים (כמאה בסך הכל) שהיו יכולים להפוך את התוצאה ולהשאירו בתפקיד. אולם בשעות הצהריים הוכרע הכף ונודע כי גורקי יחליף את ראש הרשות הוותיק ביותר במדינת ישראל. "אני נרגש ומודה לתושבי פרדסיה על האמון שנתנו בי", אמר גורקי שהודה לימיני על "פעילותו הרבה למען פיתוחה ושגשוגה של פרדסיה".

בפתח תקווה ניצח איציק ברוורמן (57.7%) את ראש העיר המכהן אורי אוהד (42.3%) - שמשמש בתפקיד רק כשנה, זאת לאחר שראש העיר הקודם יצחק אוחיון התפטר עקב מצבו הבריאותי. "התוצאות משמחות ומספקות וזה מוכיח שהציבור לא טיפש כמו שאומרים", אמר ברוורמן בשיחה עם וואלה! חדשות. "הציבור אמר את דברו והעדיף מנהיגות ישרה. זכיתי ברוב גדול מכל הקצוות של ציבור דתי וחילוני וזו שמחה גדולה", אמר.

ברוורמן, שבסיבוב הראשון זכה לכ-26% בלבד מקולות המצביעים (לעומת 35% להם זכה אוהד), קיבל גם את תמיכתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי. לדרעי, שנחל הפסדים גם בירושלים וגם באלעד בסיבוב הראשון, זו חצי נחמה - אם לא מחשיבים את ניצחונו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, לאור החשד לזיופים והאפשרות שבעיר הטעונה ייערכו בחירות חוזרות.

ירדו מתחת לקו האדום

מערכת הבחירות בעיר הייתה מאוד אמוציונלית וכללה לא מעט גידופים, השמצות ואפילו עימותים שחייבו את התערבות המשטרה. בין היתר נטען נגד ברוורמן כי הוא עשה יד אחת עם החרדים בעיר כדי לזכות במערכה, ובנוסף פוזרו ביום הבחירות פתקים מזויפים הנושאים את שמו כדי לחבל בסיכויי הבחירה שלו. "הצד השני לא בחל בשום דרך, גם בניסיון לגרום לקרע בין אחים, וזה חבל. הירידה מתחת לכל קו אדום או שחור עברה כל גבול ללא ספק", הוסיף. עם זאת, ואחרי שהבחירות מאחוריו, הבטיח ברוורמן "לשרת את כלל הציבור ולהפוך את העיר לאחת המובילות בארץ - בה האזרחים גאים לחיות".

למרות המאבק הקשה בין הצדדים ובין הסיעות שחברו אל אורי אוהד נגד ברוורמן, לדבריו כולם רצויים בקואליציה. "אני לא מאלה שעושים חשבונות על רקע פוליטי, זו לא מניעה לשיתוף פעולה. הקואליציה הולכת להיות רחבה בכל מקרה מיש עתיד מהצד החילוני עד הסיעות החרדיות. כל מה שנאמר לצורכי בחירות זה לא מה שבאמת אנשים חושבים ולכן יהיה שיתוף פעולה ועבודה משותפת כמו שזה היה עד כה ואין סיבה שזה לא ימשיך ככה כל זמן שזה הולך בדרך ישרה".

אחרי ההפסד כינס יריבו אוהד את פעיליו והודה להם. לדבריו, העבודה הקשה במועצה ובראשות העיר לא הספיקו כדי להתמודד עם ההכפשות שהוטחו נגדו ונגד בני משפחתו בחודשי ההתמודדות. "זה היה רצח אופי חסר תקדים, אבל לצערי זו הפוליטיקה", אמר.

התרגשות גדולה

ביהוד-מונוסון נבחרה כאמור יעלה מקליס בת ה-54, והיא האישה השלישית שהצליחה להיכנס ללשכת ראש הרשות ברחבי הארץ בבחירות האחרונות יחד עם ליזי דלריצ'ה בגני תקווה ומרים פיירברג בנתניה. מקליס זכתה ל-65.6% מכלל הקולות הכשרים, והיא הצליחה בכך להדיח את ראש העיר יוסי בן דוד. "ישנה התרגשות גדולה. התושבים יצאו פה מחושך לאור", אמרה אמש מקליס באירוע רב משתתפים בעקבות הניצחון. "מאז שהפועל יהוד זכתה בגביע המדינה ב-82' לא הייתה שמחה כזו ביהוד".

אחרי שזכתה לאמון הציבור, הביעה מקליס שאיפה שנשים נוספות ייקחו פיקוד וייבחרו לתפקידים בכירים. "אני גאה להיות בצוות הנשים שנבחרו עם מרים פיירברג וליזי דלריצ'ה, אך אני מצרה על כך שרק שלוש נשים זכו לכך. אני מאוד מקווה שבפעם הבאה זה ייראה אחרת, ושיהיה לנו טבעי שנשים נבחרות לתפקידים ציבוריים".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

לקריאה נוספת:
אלפים הפגינו בבית שמש: ”לקיים בחירות חדשות”
המטאור שהתרסק: האכזבה מלפיד השפיעה על הבחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully