וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה ברית זוגיות לחד-מיניים; יחימוביץ' נגד לפיד

3.11.2013 / 18:08

הצעת החוק של ח"כ שפיר נפלה ברוב מוחץ בוועדת השרים לענייני חקיקה. יו"ר מפלגתה יחימוביץ' תקפה את לפיד, שסיעתו מקדמת חקיקה דומה, אך רחבה יותר: "הזדמנות לשיתוף פעולה"

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה אחר הצהרים (ראשון) את הצעת החוק של חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה), המבקשת לאפשר ברית זוגיות לבני זוג מאותו המין. יו"ר הוועדה, שרת המשפטים ציפי לבני, הייתה היחידה מבין 13 השרים שתמכה בהצעה, והציעה להגיש אותה עם הצעת חוק ממשלתית ברוח דומה.

הצעתה של שפיר עולה בעיתוי לא מקרי ומבקשת לאתגר את מפלגת יש עתיד, שהניחה בשבוע שעבר על שולחן הכנסת את הצעת חוק "ברית הזוגיות האזרחית", היוצרת הלכה למעשה מסלול מקביל לנישואים ברבנות. הצעתה של שפיר, לעומת זאת, אינה כה רחבה, ומתמקדת אך ורק בנישואים של בני זוג מאותו המין. ביש עתיד טוענים בתוקף כי הסיבה לדחיית ההצעה היא עקרונית ואינה נובעת משיקולים של "קרדיט" או "יוקרה". יצוין כי שתי המפלגות הבטיחו לקדם את הנושא עוד במצע הבחירות שלהן.

לפיד התנגד: "ההצעה הופכת הומואים לאזרחים סוג ב'"

בין המתנגדים להצעה היה גם שר האוצר ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. "זו הצעה שבאה כביכול לעזור לאוכלוסייה הלהטבי"ת (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים), אבל מייצרת אפליה כלפי אוכלוסייה זו והופכת אותם לאזרחים סוג ב', ואני מתנגד לזה בכל תוקף", נימק. בסביבת לפיד אמרו לוואלה! חדשות: "זה חוק שיוצר פלטפורמה ייחודית ללהט"בים. ברגע שיוצרים להם פלטפורמה ייחודית, אומרים בעצם שהם לא שווים. החוק הזה מבדל אותם מכל האוכלוסייה. בהצעה שלנו, ברגע שהיא מגדירה זוג כשני בני אדם, כולנו שווים על פי החוק. החוק הזה מפלה על פי נטייה מינית".

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', תקפה את לפיד ואמרה כי מצער ומקומם שאפילו בתחום היחיד שבו יכולה הייתה מפלגתו של לפיד לחולל שינוי עמוק בחייהם של בני אדם ולאפשר נישואים של בני אותו מין, כנהוג בעולם הנאור, הם מאפשרים לימין השמרני בממשלה להכריע אותם. "יחסן של מדינות לנישואים כאלה הפך למדד הנאורות הבינלאומי, ומצער מאוד שלפיד ושליחיו דאגו להפלתה של הצעת חוק אשר אפילו אינה מאתגרת את הסטטוס קוו", אמרה.

לדברי יחימוביץ', "המציאות הפוליטית היום יוצרת הזדמנות נדירה, מחייבת ונטולת אינטרסים לשיתוף פעולה בין מפלגות העבודה, מרצ, יש עתיד והתנועה יחד עם ח"כים ממפלגות נוספות לאופוזיציה וקואליציה - בכל הנוגע לנישואי בני אותו מין בפרט ולטובת נישואים אזרחיים בכלל. חבל שהזדמנות זו לא באה לידי ביטוי כבר היום". יחימוביץ' הבהירה כי מפלגתה תגיש כבר בימים הקרובים הצעת חוק "סדורה, יסודית ומגובשת אשר נכתבה יחד עם כל הארגונים הרלוונטיים ובבסיסה נישואים אזרחיים במדינת ישראל".

יחימוביץ' הסבירה כי הנישואים האזרחיים שיעמדו בבסיס הצעת החוק "לא יהיו רק לפסולי חיתון ולמי שאינם יכולים להינשא ברבנות, אלא לכל מי שיבחר במסלול זה". היא הוסיפה: "גם הנישואים וגם התרתם יהיו בהליכים אזרחיים וכמובן שיכללו גם נישואים של בני אותו מין. יש הכרח, לצד מסלול הנישואים האורתודוקסי, להציב מסלול מקביל, אזרחי לחלוטין, אשר בו יוכלו כל אישה ואיש להינשא באופן פורמלי למי שהם בוחרים ואוהבים".

גם שפיר מתחה ביקורת על לפיד וחבריו לסיעה. "יאיר לפיד ושריו, שהתרוצצו כל השבוע בין אולפני הטלוויזיה כדי לספר לכם שהם תומכים בנישואים גאים, הצביעו היום נגד הצעת החוק שלי: 'ברית הזוגיות לבני ובנות אותו המין', ובכך קבעו שישראל תמשיך לככב לצד איראן וסעודיה בכל הנוגע לזכויות להט"ב", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. "בראיון הבא לפיד יספר לכם שיש לו הצעת חוק רחבה יותר. מה שהוא לא יחשוף, זה שביום שבנט וליברמן יתנגדו לשילוב הקהילה הלהט"בית באותה הצעה, הראשונים שהזכויות שלהם יימחקו ממנה יהיו ההומואים והלסביות. כי יותר משחשובה ללפיד הקהילה הגאה, חשובים לו המשחקים הפוליטיים; ויותר משחשובה לו ברית הזוגיות, חשובה לו הברית עם בנט. ברוכים הבאים לפוליטיקה החדשה הכי ישנה שיש".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

עוד בנושא:
פרשנות: ברית הזוגיות מפחידה את הקואליציה יותר מהאסירים
דעה: לפיד רק מרחיק אותנו מברית הזוגיות
האם בקרוב יוכלו זוגות חד מיניים להתחתן בארץ?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully