וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו החליט: 1,500 דירות ייבנו מעבר לקו הירוק

30.10.2013 / 0:43

על רקע שחרור האסירים, סיכמו ראש הממשלה ושר הפנים על הבנייה ברמת שלמה שבצפון ירושלים. עוד הוחלט לקדם הרחבה של יחידות דיור קיימות ולהקים גן לאומי בהר הצופים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הפנים, גדעון סער, סיכמו הלילה (רביעי) על קידום תכנית בנייה של 1,500 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה שבצפון ירושלים, מעבר לתחומי הקו הירוק. עוד סיכמו השניים, על קידום שלוש תכניות בנייה להפקדה בפועל בשכונת רמת שלמה. אלה יאפשרו להרחיב את יחידות הדיור הקיימות בשכונה בהיקף של עד 50 מטרים נוספים לכל דירה. בנוסף, תופקד בפועל התכנית להקמת "מרכז קדם" – מרכז תיירות וארכיאולוגיה על חניון גבעתי מול הכניסה לעיר דוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר הפנים בישיבת ממשלת עם ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרויקט רביעי שעליו סיכמו נתניהו וסער הוא תכנית להקמת גן לאומי מצדה המזרחי של האוניברסיטה העברית בהר הצופים. גורמים במשרד הפנים מסרו כי התכנית "כוללת הוראות להסדרת שטחי פנאי ונופש, שבילי הליכה, שבילי אופניים, חקלאות ושמירה על הטבע".

עיתוי ההודעה על התכנית – במקביל לשחרור האסירים הפלסטינים – אינו מקרי, ונראה כאילו נועד להסיט את תשומת הלב הציבורית מהביקורת על שחרור האסירים במסגרת הפעימה השנייה שסוכמה בין ישראל, ארצות הברית והפלסטינים. ביום ראשון תקפו במפלגת הבית היהודי בחריפות את שרי הליכוד, ובהם שר הפנים סער, על כך שהתנגדו להצעה שביקשה למנוע שחרור מחבלים כחלק ממשא ומתן. סער השיב באותו דיון לביקורת של השר אורי אורבך, ואמר לו: "אם לא נוח לכם, אתם יכולים להתפטר מן הממשלה".

יצוין כי ראש הממשלה ושר הפנים נמנעו מלקדם בנייה בהתנחלויות המבודדות, והקפידו להכריז על קידום בנייה בירושלים, דבר שצפוי לרכך את ההתנגדות בזירה הבינלאומית למהלך.

הודעת הבנייה של נתניהו וסער צפויה לאכזב את הבית היהודי ואת מנהיגי המתנחלים. אלה ציפו להודעה על הרחבה משמעותית של ההתנחלויות, גם בגושי ההתיישבות ובהתנחלויות המבודדות, בעוד שרמת שלמה, מעבר להיותה שכונה הנחשבת מרכזית בירושלים, היא שכונה חרדית במהותה. לשם השוואה, בפעם הקודמת שאושרה בנייה בהתנחלויות, סמוך לפעימה הראשונה של שחרור האסירים באוגוסט האחרון, אושרו לשיווק יחידות דיור גם באריאל, אפרת, מעלה אדומים, וביתר עילית.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully