וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרידור: גדר ההפרדה - גבול מדיני

14.8.2002 / 20:08

היום אישר הקבינט המדיני ביטחוני את השלב הראשון של תוואי גדר ההפרדה, באורך 110 ק"מ; אפי איתם: יש לקבוע אזורי הריגה בסמוך לגדר; עריקאת: ישראל מנסה להקים את הכלא הגדול בעולם

הקבינט המדיני ביטחוני אישר הבוקר פה אחד את השלב הראשון של תוואי גדר ההפרדה בין ישראל לפלסטינים. בשלב זה מדובר בתוואי באורך של למעלה מ-110 ק"מ, מכפר סאלם בצפון ועד כפר קאסם בדרום. ההחלטה אושרה לאחר דיון בהסתייגויות שהציגו שרים. השר דן מרידור אמר בתגובה להחלטה, כי גדר ההפרדה בקו התפר תהווה גבול מדיני, ולא רק מכשול ביטחוני כפי שטוען ראש הממשלה, אריאל שרון.

יו"ר המפד"ל, השר אפי איתם, אמר היום כי יש לקבוע אזורי הריגה בסמוך לגדר ההפרדה, שכל אדם שיתקרב אליהם יירה על ידי כוחות הביטחון. בגלי צה"ל דווח, כי איתם אמר שגדר ההפרדה היא רק חלק ממכלול תפיסת הביטחון בקו התפר. "ללא הוראות פתיחה באש ופריסת כוחות באזור, הגדר תהיה לא יעילה, תיפרץ ותהפוך לחרפה", אמר השר. איתם תמך היום בתוואי גדר ההפרדה שהועמד להצבעה בקבינט.

יו"ר סיעת מר"צ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה בחריפות את דברי איתם וקראה לראש הממשלה, אריאל שרון, לגנותם. "איתם בלבוש אזרחי הוא איתם במדים, גזען שקורא להתרת דמם של ערבים, ומציע למדינת ישראל נורמות חיסולים ההולמות את המאפיה", אמרה גלאון.

מבית אלפא ועד דרום הר חברון

כתב "הארץ", אלוף בן, מוסיף:

בתחילת השבוע החליטו ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין בן אליעזר, לאמץ את תוואי הגדר שהציעה מערכת הביטחון, ולדחות את הסתייגויות השרים, שהגישו הצעות לשינוי התוואי. רוב ההסתייגויות היו של שרים מהימין, שתבעו לכלול יותר התנחלויות במרחב ההגנה של הגדר.

התוואי שסיכמו בן אליעזר ושרון עובר ממזרח להתנחלויות שקד, חיננית, אלפי מנשה ואורנית, וכולל את הכפר הפלסטיני באקה אל שרקיה. בן אליעזר הודיע ביום ראשון לשרון, כי הנחה את מערכת הביטחון לתכנן את תוואי גדר ההפרדה לכל אורכה - 360 ק"מ, מעמק בית שאן והגלבוע בצפון ועד לדרום הר חברון.

השר הפלסטיני, סעיב עריקאת, אמר בתגובה להחלטת הקבינט כי "ישראל מנסה להקים את הכלא הגדול בעולם".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully