וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעס בימין: פעילים פונו ממאחז בבנימין ביום הכיפורים

יהושע בריינר

15.9.2013 / 7:23

7 פעילי ימין שתכננו לצום במאחז רמת מגרון, אזור שהוכרז כשטח צבאי סגור, פונו בפעם הראשונה על ידי מג"ב. לאחר ששבו למאחז טענו כי שוטרים פינו אותם מהמקום לאחר כניסת החג

פעילי ימין שהגיעו בערב יום הכיפורים אל מאחז רמת מגרון שבאזור בנימין טענו כי שוטרים פינו אותם מהמקום לאחר כניסת החג. שבעה נערים, שהתכוונו להעביר את הצום במאחז שפונה בשנים האחרונות עשרות פעמים, נעצרו. למרות העובדה שאזור המאחז הוכרז כשטח צבאי סגור, הגיעו לרמת מגרון פעילי הימין – ובעקבותיהם גם כוחות משטרה ומג"ב, שפינו אותם מהמקום לפני כניסת החג, כדי להימנע ממעצרם של הפעילים. השוטרים החליטו לעכבם ולהעבירם לצומת סמוך. אך זמן קצר לאחר מכן, בסביבות השעה 18:00 ביום שישי, שבו הפעילים אל המאחז. בשל כך כוחות המשטרה שהחזרו למאחז נאלצו לפנות את הפעילים לאחר כניסת הצום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי רמת מגרון בחודש מרץ האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת פעילי הימין, הם הובלו לחקירה בכלי רכב - למרות דרישתם שלא לחלל את קדושת יום הכיפורים, אותו העבירה בתחנת משטרת בנימין הסמוכה. במשמר הגבול, שפינו בפעם הראשונה את פעילי הימין מהמאחז, הסבירו כי ארבעה מהם עוכבו לפני כניסת החג, ולפנים משורת הדין ועל מנת להימנע ממעצר במהלך החג, הם שוחררו בצומת גבעת אסף הסמוך. במשטרה הסבירו כי מדובר בפעולה לאכיפת החוק. בעבר נקבע כי אנשי מערכת הביטחון יימנעו מפינוי מאחזים בימי שבת, ובכמה מקרים עצרו כוחות משטרה את פינוי פעילי ימין, בשל החשש לחילול שבת.

מנגד, בימין זועמים על התנהלות המשטרה ובכוונתם לפנות לשר לביטחון פנים בדרישה לספק הסברים לפעולות השוטרים. "חבל שמתעסקים במניעת התיישבות של יהודים, בזמן שהדבר הכי חשוב הוא אחדות ישראל, דקות לפני כניסת היום הקדוש", אמר איציק שדמי, יו"ר ועד מתיישבי בנימין. "עולה שאלה קטנה, מה מפריע לשר הביטחון ומפקד הפיקוד אם היו מתירים לתושבים להעביר את יום הכיפורים ברמת מגרון?", הוסיף שדמי.

לקריאה נוספת
אלימות חמורה: רעולי פנים תקפו פלסטיני ליד מגרון
בלילה הראשון של הממשלה: הריסת מבנים במאחזים לא חוקיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully