וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לראשות העבודה, וכבל מאחוריו: "שלי כשלה"

26.8.2013 / 11:35

ח"כ הרצוג הכריז על מועמדותו לראשות המפלגה, איתן כבל ואראל מרגלית התייצבו לצדו. "מאסנו במופע של איש אחד", אמר על יחימוביץ', "איני כוכב או טאלנט - אבל יודע מה לעשות"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג הכריז הבוקר (שני) על מועמדותו לראשות מפלגת העבודה, בפריימריז שיתקיימו ב-21 בנובמבר. את הרצוג ליוו חברי הכנסת איתן כבל ואראל מרגלית, ששקלו להתמודד בעצמם אך העדיפו לבסוף לסגת מהרעיון ולהעביר את תמיכתם להרצוג, כדי לחזק את סיכוייו להיבחר על חשבונה של היו"ר הנוכחית, ח"כ שלי יחימוביץ'. השלושה הגיעו להחלטה עליה הכריזו היום בתום מגעים אינטנסיביים שניהלו בשבועות האחרונים.

ח"כ יצחק בוז'י הרצוג הודיע על התמודדותו בפריימריז של מפלגת העבודה מול יחימוביץ', אוגוסט 2013. ניב אהרונסון
"יודע לעשות את הדבר הנכון". הרצוג מכריז על מועמדותו לצד כבל, היום/ניב אהרונסון

"הגעתי לכאן כדי להודיע על התמודדותי על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה. ב-21 בנובמבר אהיה יו"ר מפלגת העבודה", אמר הרצוג, שהודה לכבל ומרגלית על כך שוויתרו על מועמדותם. "לצערי יחימוביץ' לא תחזיר את המפלגה לשלטון. העבודה היא כוח שמבקש להוביל את העם היהודי. אני מאמין בעבודה ובשליחות ההיסטורית שלה. יחד עם חבריי אנחנו ננצח. שלישיית ביבי לפיד ובנט מתנהלת ביהירות ובקוצר רואי, הציבור מתפכח מהם רק שהוא אינו רואה מול עיניו אלטרנטיבה", אמר הרצוג. בהמשך עבר לתקוף את מנהיגותה של יחימוביץ': "מפלגת העבודה תחת יחימוביץ' נכשלה. הימין קיבל 43 מנדטים לעומת 48 מנדטים למרכז-שמאל. מתוכם, העבודה אספה רק 15. מה זה אם לא כישלון? גם מי שעמד מאחורי יחימוביץ' כמוני יודע שזה כישלון. העבודה לא יכולה להרשות לעצמה להישאר בנישה צרה ומתעמתת. מפלגת העבודה הפכה למופע של איש אחד ושבענו ממופעים של איש אחד". הרצוג התייחס גם ליכולותיו, ואמר: "אני לא כוכב ולא טאלנט, לא פירקתי שעונים ולא דרכתי על גוויות אבל אני יודע לעשות את הדבר הנכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אין מכנה משותף בין רבין ליחימוביץ'"

חבר הכנסת כבל נימק את החלטתו לתמוך בהרצוג: "זה לא סקרים, זה לא לחצים, והיו כאלה והרבה. החלטתי לעשות את מה שנראה בעיני הדבר הנכון ביותר עבור מפלגת העבודה. הדבר הנכון ביותר עבור מפלגת העבודה ועתידה הוא להתאחד סביב מנהיגותו של הרצוג. יש לי עם הרצוג לא מעט ויכוחים אבל הוא אדם, יש דברים שאי אפשר לקחת ממנו. היכולת לחבר לשתף ולדבר עם אנשים בגובה העיניים". על ההתלבטות האם לתמוך במועמדותה של יחימוביץ', שהציעה לכבל את המקום השני במפלגה אם יתמוך בה, אמר כבל: "אני לא מצליח למצוא מכנה משותף בין מנהיגות רבין למנהיגותה של יחימוביץ'. אינני עושה דברים אם אני לא מאמין בהם בלב שלם. עם שלי יש לנו תקרת זכוכית שלא נצליח לפרוץ. יש לה זכויות שלא אקח ממנה אבל מפלגת העבודה הפכה להיות מפלגה סגורה. הדגל המדיני לא קיים, דת ומדינה לא קיים, שוויון בנטל לא קיים".

אראל מרגלית תקף את יחימוביץ' ואמר: "מפלגת העבודה איבדה את האמירה המדינית שלה. לומר מתווה קלינטון זה להיות אנכרוניסטי. ליחימוביץ' יש זכויות גדולות כמי שהביאה את האמירה החברתית אבל אלטרנטיבה בונים מתקווה ולא מכעס".

זוהי התמודדותו השנייה של הרצוג לתפקיד. בספטמבר 2011, לאחר עריקתו של אהוד ברק לסיעת "עצמאות", התמודד הרצוג מול יחימוביץ' על תפקיד היו"ר, בנוסף לעמרם מצנע, אראל מרגלית ועמיר פרץ, וסיים במקום השלישי לאחר שזכה ל-25% תמיכה ממתפקדי המפלגה. הרצוג גם נבחר למקום הראשון בפריימריז לרשימת העבודה בשלוש מערכות הבחירות האחרונות – ב-2006, 2009 ו-2013. כמו כן, הוא כיהן בין היתר כשר הבינוי והשיכון, שר התיירות ושר הרווחה, ושימש כמזכיר ממשלתו של אהוד ברק.

הרמת כוסית של מפלגת העבודה בבית ברל, ספטמבר 2011. שלומי גבאי
בירכה על מועמדותו. יחימוביץ' והרצוג בימים אחרים/שלומי גבאי

יחימוביץ', מצדה, מיהרה לברך את הרצוג על מועמדותו, ואמרה כי הוא מתמודד ראוי. "התמודדות דמוקרטית פנימית על ראשות מפלגה הפכה אמנם לאירוע נדיר בנוף הפוליטי שבו יש שליטים יחידים, אך היא נשמת אפה של דמוקרטיה מודרנית, אנו גאים בכך, ונקיים בחירות נקיות והגונות".

מאחורי יחימוביץ' צפויים להתייצב שישה חברי כנסת: מיקי רוזנטל, משה מזרחי, נחמן שי, סתיו שפיר, מיכל בירן ואבישי ברוורמן. בבחירות, שייערכו כאמור ב-21 בנובמבר, צפויים להשתתף 60 אלף מתפקדים. משמעות קיום הפריימריז במועד זה – שעליו הוחלט בוועידת המפלגה בתחילת החודש - היא שאין טעם לאיש מן המועמדים לפקוד תומכים חדשים למפלגה, כיוון שנדרשים שישה חודשי חברות בטרם ניתנת למתפקד זכות הצבעה בבחירות המקדימות.

הרצוג התייחס למועמדותו גם בוועידת המשפט השנייה של וואלה! חדשות ולשכת עורכי הדין. בשיחה עם ינון מגל וגלעד גרוסמן אמר הרצוג כי יחסיו עם יחימוביץ' טובים, וציין: "יש בינינו הערכה. אני רואה תנועה בראשותי שהיא קשת רחבה של מפלגות ותנועות שיכולה לכבוש את השלטון".

על המשא ומתן המדיני אמר הרצוג: "אני לא יודע אם שני הצדדים יחצו את הרוביקון. אני חושב שצריך להבין שהתהליך המדיני הוא חיוני לעתיד מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. דווקא בהינתן הערפל במזרח התיכון זה הזמן הנכון להגיע להסדר עם הפלסטינים. אני מדבר על הסדר עם חילופי שטחים, סיפוח גושי ההתיישבות, סוגיות ליבה שהגיע הזמן לפתור אותן - דווקא כשמסביב יהום הסער. אני מאמין שיש פרטנר, למרות שהוא לא קל וחזק. צריך אומץ וחזון".

הפריימריז בעבודה - כותרות אחרונות
הפריימריז בעבודה: המועמדים יתאחדו נגד יחימוביץ’?
הישג ליחימוביץ’: הפריימריז בעבודה - ב-21 בנובמבר
המרוץ בעבודה מתלכלך: הודעות אנונימיות נגד שלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully