וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את עתירת המשפחות: האסירים ישוחררו הלילה

יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

13.8.2013 / 12:25

חרף מחאת המשפחות השכולות, שופטי בית המשפט העליון לא ראו לנכון להתערב בהחלטת השרים לשחרר 26 אסירים פלסטינים. "ייתכנו שאלות לגיטימיות לתבונת המהלך, אך במשפט עסקינן"

צילום: רויטרס, ערוץ 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בג"ץ דחה הבוקר (שלישי) את עתירת המשפחות השכולות למניעת שחרור האסירים הפלסטינים הלילה. בפסק הדין, שהתקבל פה אחד על ידי שלושת השופטים בראשות הנשיא אשר גרוניס, נקבע כי אין מקום להתערב בהחלטת הממשלה לשחרור המחבלים. "אין חולק כי הסוגיה היא קשה ורגישה", כתב גרוניס בפסק הדין. "לבנו עם בני המשפחות שכאבן גדול. בטוחים אנו כי הגורמים המוסמכים החליטו את שהחליטו בלב כבד תוך התייחסות לכאבן ולעמדתן של המשפחות השכולות".

במהלך דיון בבג"ץ השבוע, התפרצו בני המשפחות השכולות לעבר גרוניס, לאחר שסירב לאפשר להם לדבר בדיון. השופט אליקים רובינשטיין התייחס להתפרצותה של מרים טובול, אמו של ליאור שנרצח בפיגוע דקירה בירושלים, אל עבר השופטים: "בלב כבד שמענו באולם את שוועת האם שהזכירה כי רוצח בנה נדון לארבעה מאסרי עולם וישוחרר אחרי 20 שנה ודמעתה כמו דמעתנו. חשבנו על הרוצחים שישוחררו לקבלת פנים של גיבורים במושב הרשות הפלסטינית משל עשו מעשה לאומי גדול בטבחם חפים מפשע. אוי לאוזניים שככה ישמעו".

בדבריו רמז רובינשטיין רמיזות פוליטיות עבות והעלה בעצמו סימני שאלה לגבי המשא ומתן המדיני ושחרור האסירים, ואף ביקורת מרומזת על הממשל האמריקני, אך נמנע מלהתערב בהחלטה. "אכן ייתכנו שאלות לגיטימיות לתבונת המהלך - מדוע שחרור כמקדמה לקראת משא ומתן, שאיני יודע אם הייתה כמותה בעבר ולא אם בכלל בעקבות הישגים והתקדמות במשא ומתן, ומדוע נושא שארצות הברית המתווכת לא הייתה מיישמת לגבי עצמה כתנאי לפתיחת משא ומתן, הוא כשר כתביעה פלסטינית כזאת מישראל. כל אלה שאלות לגיטימיות אבל במשפט עסקינן".

הממשלה דנה בשחרור אסירים - המשפחות השכולות הפגינו. עומר מירון
מחאת המשפחות השכולות/עומר מירון

26 האסירים הפלסטינים שישראל הסכימה לשחרר במסגרת המשא ומתן המדיני ישוחררו הלילה, ויגיעו לרמאללה ולעזה מוקדם לפנות בוקר. גורמים בירושלים הודו אמש כי בישראל מעוניינים להימנע משחרור האסירים בשעות היום, כדי לצמצם את תמונות הניצחון שילוו את חזרת האסירים לבתיהם - אך מודעים לכך שחגיגות כאלה יתקיימו בכל מקרה. שעת השחרור המדויקת טרם נקבעה.

שלשום אישרה ועדת השרים המיוחדת בראשותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את רשימת 26 האסירים הפלסטינים שישוחררו. הרשימה, שפורסמה באתר שירות בתי הסוהר, כוללת 14 אסירים מרצועת עזה ועוד 12 מהגדה המערבית, הנחשבים לאסירים הפחות מסוכנים מבין האסירים הוותיקים. הרשימה כוללת 17 שהורשעו ברצח, והשאר בסיוע או בניסיון לרצח. האסירים, בהם גם אנשי חמאס, צפויים להגיע לרמאללה לכל המאוחר ביום רביעי בבוקר. מדובר בקבוצה ראשונה מתוך 104 אסירים פלסטינים ותיקים שישראל התחייבה לשחרר בארבע פעימות לאורך המשא ומתן.

אמש הפגינו עשרות בני אדם מול הקריה בתל אביב במחאה על שחרור האסירים. בין המפגינים, בני משפחות שכולות, פעילי ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" ופעילי תנועות אם תרצו וישראל שלי. המפגינים נשאו בידיהם דגלי ישראל ותמונות של נפגעי פעולות האיבה וקראו לממשלה "לא לשחרר אסירים רוצחים עם דם על הידיים". הם קראו סיסמאות, כגון: "העם דורש מוות לרוצחים", "כל שחרור של מחבל, ילד מת בישראל" ו-"איך אתם לא מתביישים לשחרר מחבלים?"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully