וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו בתל אביב: "שחרור אסירים - סכנה"

יהושע בריינר

12.8.2013 / 17:12

משפחות שכולות ופעילים קראו לראש הממשלה ולשרים לחזור בהם מהסכמתם לשחרר אסירים פלסטינים במסגרת החזרה למשא ומתן. ח"כ איילת שקד: "לדרוש עונש מוות למחבלים"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

עשרות בני אדם הפגינו הערב (שני) מול הקריה בתל אביב במחאה על שחרור האסירים במסגרת החזרה לשולחן המשא ומתן עם הפלסטינים. בין המפגינים, בני משפחות שכולות, פעילי ארגון נפגעי הטרור אלמגור ופעילי תנועות אם תרצו וישראל שלי. המפגינים נשאו בידיהם דגלי ישראל ותמונות של נפגעי פעולות האיבה וקראו לממשלה "לא לשחרר אסירים רוצחים עם דם על הידיים", "העם דורש מוות לרוצחים", "כל שחרור של מחבל, ילד מת בישראל" ו-"איך אתם לא מתביישים לשחרר מחבלים?".

הפגנה נגד שחרור מחבלים. אוגוסט 2013. דרור עינב
המפגינים קראו לראש הממשלה ולשרים לחזור בהם. הפגנה, היום/דרור עינב

חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) שהשתתפה גם היא בהפגנה אמרה כי זהו יום מאוד עצוב, אך הוסיפה כי מרגע שההחלטה התקבלה בממשלה יהיה קשה למנוע את שחרור האסירים. "הדבר המעשי ביותר שיש לעשות בעניין הזה הוא לדרוש עונש מוות למחבלים", אמרה. אחד המפגינים פנה לשרי הממשלה ולנשיא פרס ושאל: "האם השתגעתם? איך אתם לא מתביישים?". "באנו להזדהות עם המשפחות השכולות", אמר. "אנחנו, אזרחי ישראל מימין ומשמאל, לא מוכנים שישימו עלינו תג מחיר, לא מוכנים שישחררו מחבלים כמחווה מדינית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ח"כ איילת שקד עם גילה מולכו, אחות שכולה, בהפגנה נגד שחרור אסירים בתל אביב, 12 באוגוסט 2013. דרור עינב
ח"כ איילת שקד/דרור עינב

אמש אישרה ועדת השרים המיוחדת בראשותו של ראש הממשלה נתניהו את רשימת 26 האסירים הפלסטינים שישוחררו כבר בהמשך השבוע. הרשימה, שפורסמה באתר שירות בתי הסוהר, כוללת 14 אסירים מרצועת עזה ועוד 12 מהגדה המערבית, שנחשבים לאסירים הפחות מסוכנים מבין 104 האסירים הוותיקים. הרשימה כוללת 17 שהורשעו ברצח, והשאר בסיוע או ניסיון לרצח. האסירים, בהם גם אנשי חמאס, צפויים להגיע לרמאללה לכל המאוחר ביום רביעי בבוקר. מדובר בקבוצה ראשונה מתוך 104 אסירים פלסטינים ותיקים שישראל התחייבה לשחרר בארבע פעימות לאורך המשא ומתן.

הפגנה נגד שחרור מחבלים. אוגוסט 2013. דרור עינב
26 האסירים הראשונים צפויים להשתחרר כבר ביום רביעי/דרור עינב

מוקדם יותר היום פנה ארגון אלמגור לבג"ץ במטרה לעכב את שחרור האסירים, בטענה כי מחצית משמות הפלסטינים שפרסמה ועדת השרים נשפטו לאחר חתימת הסכמי אוסלו. זאת, בניגוד לעמדת המדינה לפיה רק הפלסטינים שנשפטו בטרם החתימה על ההסכמים ב-93' ישוחררו במסגרת המשא ומתן הנוכחי. "זהו יום חג לארגוני הטרור הפלסטיניים ויום עצוב למשפחות השכול וגם לחברה בישראל", נכתב בהודעה מטעם הארגון. "בתווך נמצאים הפוליטיקאים הישראלים שנכנעו אל מול הטרור, ומכסים על כך במסכת של פעלולי יח"צנות. צריך לומר ביושר - ארגוני הטרור ניצחו את נתניהו וממשלתו. אלמגור מעתה יהפוך שמים וארץ כדי להיאבק נגד הטרור וכדי להביא להענשה לטרוריסטים".

הפגנה נגד שחרור מחבלים. אוגוסט 2013. דרור עינב
הפגנה נגד שחרור מחבלים. אוגוסט 2013/דרור עינב

המשפחות השכולות קיבלו את הבשורה על שחרור האסירים בכאב. גילה מולכו, אחותו של עו"ד איאן פיינברג, שנרצח ב-1993 בפיגוע ירי ברצועת עזה סיפרה כי שהופתעה לגלות שאחד המעורבים ברצח אחיה, עבד-אל יוסף ישתחרר ביום רביעי. "איש לא התקשר לעדכן אותנו שהרוצח של אח שלי משוחרר, ראיתי את שמו באינטרנט כמו כולם", העידה מולכו שהוסיפה כי היא חשה שהבוקר הוא "מהול באכזבה, כעס ועצב גדולים", על שחרור אחד מהמעורבים אחיה איאן, שהיה עורך דין בפרקליטות הצבאית שעבד בקידום פרויקטים לפלסטינים עם האיחוד האירופי.

גם בצד הפלסטיני היו מי שהביעו אכזבה מהאסירים שהוחלט לשחרר. "לא לזה קיווה אבו מאזן", אמר לוואלה! חדשות בכיר בפתח. "אתמול בשעות הלילה ניסינו להבין מי הוא אחד המיועדים לשחרור שאף אחד אפילו לא הכיר. זה לא נראה כמו מחווה לאבו מאזן אלא לאיסמעיל הנייה. ציפינו לשחרור של חלק מה'סמלים', האסירים המוכרים, מאחר שאבו מאזן צריך להראות כעת הישג לציבור הפלסטיני - בעיקר לנוכח ההצהרות של ממשלת ישראל על הרחבת הבנייה בהתנחלויות", אמר.

הפגנה נגד שחרור מחבלים. אוגוסט 2013. דרור עינב
הפגנה נגד שחרור מחבלים. אוגוסט 2013/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully