וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "לפיד יהיר ושחצן; נתניהו הפגין חולשה"

השר התייחס לתקרית הוצאתו מדיון הקבינט לדרישת לפיד, ותקף: "לפיד חושב שמגיע לו הכל כי הוא עשיר ומפורסם". לדבריו, התנהלות נתניהו באירוע לא הבהירה ללפיד "מי בעל הבית"

שטייניץ יורה לכל עבר: השר לעניינים אסטרטגיים התארח אמש (שבת) בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, והשתלח בשר האוצר יאיר לפיד, לאחר שנשאל על התקרית שבה הוצא מדיון בקבינט - לבקשת לפיד. "יש פה יהירות ושחצנות של השר יאיר לפיד, הוא בסך הכל שר במשך שלושה חודשים, שמגיע לקודש הקודשים, הקבינט המדיני-ביטחוני. יש אנשים שחושבים שמגיע להם הכל", תקף שטייניץ. לדבריו, מדובר ב"תקרית מיותרת ומביכה", שנגרמה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו "הפגין חולשה", ונכנע לתכתיב לפיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקפה חסרת תקדים. שטייניץ ולפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני גם לא מנקה את ראש הממשלה, שצריך היה לנהוג אחרת", הסביר שטייניץ. "זו הייתה התנהגות לא ראויה מצדו, הוא הפגין חולשה ויש לי גם ביקורת עליו בנושא הזה", הבהיר. עם זאת, את מרב הביקורת ספג לפיד, כאשר שטייניץ אף התייחס לסוגיית הדוקטורט של שר האוצר. "אנשים שחושבים שמגיע להם הכל, לא צריכים ללמוד והם לא צריכים ניסיון. זה בדיוק כמו מי שחושב שהוא יכול לעשות דוקטורט בלי BA ו-MA - בלי הבסיס. זה לא עובד ככה".

"הוא מפורסם בפייסבוק; זה דפוס של 'לי מגיע'"

שר האוצר, לדברי שטייניץ, פועל בדפוס חשיבה שלפיו הוא "מספיק עשיר ומפורסם, בתקשורת, בפייסבוק. זה דפוס של 'לי מגיע' ושל כל יכול שמרשה לעצמו כל דבר". עם זאת, הדגיש שטייניץ, לפיד "לא היה בממשלה הקודמת, ולא יודע איך זה פועל". "היה פה כשל, ואני חושב שנתניהו מבין זאת", אמר והדגיש כי ההתנהלות שגרמה להוצאתו מהדיון בקבינט לא הבהירה "מי בעל הבית של הממשלה".

האירוע המדובר התרחש לפני שבועיים. במוצאי שבת התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון על הקיצוץ בתקציב הביטחון. הדיון נקבע מראש, ולצד ששת החברים הקבועים בקבינט (השרים יעלון, לבני, אהרונוביץ', בנט, ארדן ולפיד), זומנו אליו גם גורמים מקצועיים בצה"ל ובמשרד האוצר. בנוסף, הזמין נתניהו לדיון גם השר שטייניץ, ששימש בתפקידו של לפיד עד לפני כחצי שנה. ראש הממשלה נתניהו ניצל את ההזדמנות כדי לעדכן את השרים בהתרחשויות המדיניות, אך לפני שהחל לשאת את דבריו ביקש לפיד את רשות הדיבור, ואמר: "אני דורש שהשר שטייניץ ייצא מן החדר, הוא לא חבר קבינט". בעקבות דרישתו של לפיד ביקש ראש הממשלה נתניהו משטייניץ לעזוב את חדר הדיונים ולשוב אליו כאשר יתחדש הדיון בנושא הקיצוץ בתקציב הביטחון. לבקשת נתניהו, עזב השר את הדיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully