וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא מהומה: המתנחלים החלו בפינוי עמונה "מרצון"

יהושע בריינר

22.7.2013 / 22:05

המועצה האזורית מטה בנימין החלה בהריסת כביש במאחז - יומיים לפני מועד הפינוי האחרון. בהמשך, לפי התכנון, יפונו קרוואן משפחתי וכביש הגישה למקום. התושבים: "לא בהסכמתנו"

לא מחכים לפינוי בכוח: יומיים לפני המועד האחרון, החלו היום (שני) המתנחלים להרוס את הכבישים העוברים על קרקעות פלסטיניות פרטיות במאחז עמונה שבבנימין. על פי התחייבות המדינה לבג"ץ, עד ליום רביעי הקרוב צפויה המדינה לפנות קרוואן ובו מתגוררת משפחה בת חמש נפשות וכן להרוס את כביש הגישה המוביל למאחז וכביש פנימי נוסף. היום בשעות הצהריים החלה המועצה האזורית מטה בנימין להרוס בעצמה את אחד הכבישים, כאשר עד ליום רביעי מתכוונים המתנחלים לפנות בעצמם גם את הקרוואן וכן להרוס את כביש הגישה למקום, וזאת על מנת להימנע ממצב בו כוחות הביטחון מבצעים את הפינוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסת הכביש במאחז, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי התכנון, בני המשפחה מהקראוון, בהם אם המשפחה אשר נמצאת בחודש התשיעי להריונה, צפוים להיות מפונים אל תוך אחת החלקות במאחז שרכשו המתנחלים. בכך נענו למעשה תושבי עמונה ללחץ הרב שהופעל עליהם מצד ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון ומצד בכירים במערכת הביטחון שביקשו להימנע ממראות של פינוי בכוח ולהציג לשופטי בג"ץ תמונה לפיה ניתן לפתור את הסוגיה המשפטית בדרכי שלום.

בעמונה מתעקשים: "נמשיך לבנות"

בפינוי שהחל היום מנסים המתנחלים לנטרל את המוקש המשפטי ובפועל מבקשים להימנע גם מתמונות הפינוי שעשויות להיות מוצגות בתקשורת. "תוצאת התחייבות המדינה בפני בג"ץ היא טובה להתיישבות גם אם היא נקודתית כואבת ליישוב עמונה", הסביר בתגובה למהלך ראש המועצה, אבי רואה. "בכוונתנו להשלים את המוטל עלינו עד ליום רביעי". מנגד, מעמונה נמסר בתגובה: "תושבי היישוב לא הרסו דבר ולא הסכימו לשום הריסה שהיא. לאור הצלחתם במאבק להשארת היישוב במקומו, התושבים, בנסיבות הקיימות, בחרו שלא לפתוח במאבק כולל. הם יצאו במשך היום למחות נגד הפעילות שבוצעה בניגוד לדעתם והסכמתם והתחייבו להמשיך ולבנות את היישוב. אנחנו עסוקים אך ורק בבנייה ונטיעה ולא חלילה בהריסה ועקירה".

למרות הריסת כביש הגישה, למתנחלים לא צפויה בעיה להגיע למאחז שכן המועצה האזורית דאגה לסלול עבורם כביש גישה חדש, על אף שלא קיבלה את האישורים הדרושים לכך ממשרד הביטחון. בפועל, לא צפויה מערכת הביטחון להרוס את הכביש החדש שכן הוא עובר ברובו בשטח שאינו על קרקעות פרטיות אלא בדרך המוגדרת כציבורית.

אלא שבשמאל ובקרב העותרים הפלסטינים עומדים על כך שכל המאחז יפונה ולא רק המבנה הבודד והכבישים. ארגון "יש דין" הגיש היום בקשה דחופה לבג"ץ בדרישה לקבוע כי המדינה ביזתה את בית המשפט העליון בכך שפירשה את החלטתו האחרונה בצורה מצומצמת. לטענת הארגון, כוונת השופטים בהחלטתם האחרונה לא הייתה כי על המדינה לפנות רק מבנה בודד אלא עוד 30 מבנים נוספים וכי הפרשנות שנתן היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להחלטת השופטים שגויה. בין היתר, דורשים ב"יש דין" לקנוס או אף לאסור את שר הביטחון משה יעלון בגין ביזיון בית המשפט. עם זאת, נראה כי הסיכוי לכך אפסי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully