וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בקהיר: אלפים הפגינו בעד מורסי בצפון הארץ

קובי דוד

13.7.2013 / 20:40

במהלך תהלוכת התמיכה בנשיא מצרים המודח שנערכה בכפר כנא, הניפו מפגינים מהפלג הצפוני של התנועה האיסלמית שלטים שעליהם נכתב "מורסי הוא המנהיג"

לא רק במצרים: על רקע הפגנת הרבבות שנערכה היום (שבת) בקהיר שבה תבעו תומכי הנשיא המודח מוחמד מורסי את חזרתו לתפקיד, גם בארץ נערכה הפגנת תמיכה בנשיא לשעבר, המוחזק במעצר בקהיר. כ-2,000 בני אדם השתתפו בשעות הצהריים במפגן תמיכה במורסי שקיים הפלג הצפוני של התנועה איסלמית בכפר כנא שבצפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה בכפר כנא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך תהלוכה, שיצאה ממרכז הכפר, הניפו המפגינים שלטים שעליהם נכתב "מורסי הוא המנהיג", "מורסי צריך להנהיג את המדינה". בתום התהלוכה נאמו כמה מבכירי התנועה האיסלמית, ובהם מנהיג הפלג הצפוני שייח ראאד סלאח, ומחו על ההחלטה להדיח את מורסי מהשלטון. עוד נמסר כי האירוע נערך בתיאום עם המשטרה, וכי לא נרשמו במהלכו אירועים חריגים.

מוקדם יותר היום קרא בכיר בתנועת האחים המוסלמים לאזרחי מצרים לקיים ברחבי המדינה עצרות תמיכה המוניות בנשיא המודח. זאת לאחר שרבבות בני אדם קיימו היום הפגנת תמיכה במורסי בקהיר. בתוך כך הודיע היום משרד התובע הכללי במצרים כי התקבלו תלונות על הסתה להרג מפגינים מצד הנשיא המודח מוחמד מורסי ובכירים נוספים בתנועת האחים המוסלמים. כמו כן כי התקבלו תלונות נוספות בדבר ריגול ופגיעה בכלכלת המדינה מצד בכירי שלטון מורסי. עוד נמסר כי המשרד בוחן את התלונות וצפוי לתשאל את המתלוננים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין הנואמים בלט השייח ראאד סלאח/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע הבא תושבע הממשלה הזמנית של מצרים בראשות חאזם אל-בבלאווי. הממשלה הצפויה, הזוכה לגיבוי הצבא, צפויה להציג "מפת דרכים" על מנת להשיב את הסדר על כנו במדינה, בעקבות ההפיכה הצבאית שנערכה בתחילת החודש, שבמהלכה הודח מורסי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully