וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מתנצח: מאשים את שטייניץ, רב עם יחימוביץ'

1.7.2013 / 18:08

לדברי שר האוצר, אף שהוא חתום על העלאת מחירי האלכוהול שנכנסה היום לתוקף, למיסוי הזה אחראי קודמו שטייניץ. במקביל, הספיק לפיד להתעמת היום גם עם יו"ר העבודה - בפייסבוק

צילום: עומר מירון, דניאל בוק; עריכה: טל רזניק

שר האוצר, יאיר לפיד, נגד קודמו בתפקיד, יובל שטייניץ: בישיבת סיעת "יש עתיד" שהתקיימה היום (שני) בכנסת, ביקש לפיד להתייחס לרפורמה במחירי האלכוהול, שנכנסה היום לתוקף, ואמר שהוא עצמו מתנגד להעלאת המחירים. עם זאת, הצהיר כי לא ניתן לבטל אותה.

אף שמשרד האוצר, בראשות לפיד הוא זה שחתום על ההחלטה הנוכחית להעלות את המיסוי על מוצרי אלכוהול, שהוביל למחאה ציבורית רחבה - לטענת שר האוצר, מי שקידם את ההצעה הוא השר הקודם שטייניץ. "היום נכנסו תקנות שמעלות את מחיריהם של מוצרי אלכוהול מסוימים כמו הערק. הרבה אנשים לא אוהבים את המס הזה, אני אחד מהם", אמר היום לפיד. לדבריו, "בדקנו אפשרות לבטל את זה. הסתבר שאי אפשר כי אלו הסכמים שקבע שר האוצר הקודם יובל שטייניץ עם ה-OECD. הסכמים מכבדים גם כשזה מבאס אותנו. משילות ורציפות שלטונית זה ערך מרכזי ביש עתיד".

יש לציין שתחילה תמך לפיד ברפורמה, ולפני שבועיים אף פורסם בוואלה! חדשות דף מסרים פנימי של "יש עתיד" המצדיק את הרפורמה באלכוהול, בטענה שכך יימנעו ילדים בחופשה מלצרוך משקאות משכרים.

בתגובה לדבריו של לפיד, אמר השר שטייניץ כי מעולם לא קיבל החלטה ולא התחייב לקבל החלטה לעלות את שיעור המס. "במסגרת התהליך המבורך של קבלת ישראל ל-OECD הוסכם על שינוי שיטת המס החל משנת 2014, בהתאם למודל הנהוג במדינות הארגון. אולם, ההחלטה עצמה על גובה שיעור המס נותרה לשיקול דעתו של שר האוצר בלבד", מסר. מדובר בשלב נוסף בהתנגחות בין לפיד לשטייניץ. בסוף השבוע האחרון התראיין שר האוצר לשעבר והאשים את לפיד בהתנהלות "מתוך מצוקה". בראיון לעיתון "סופהשבוע" אמר שטייניץ: "אולי הוא חשב שיש כסף בלתי מוגבל, הוא קיבל את הכלכלה עם הנתונים הכי טובים".

תמונת אילוסטרציה אלכוהול. אורי לנץ
לפיד לא בעד הייקור? צ'ייסרים בבר/אורי לנץ

לא רק מול קודמו בתפקיד נאבק היום לפיד. מוקדם יותר התעמתו שר האוצר ויו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', בעמוד הפייסבוק של יחימוביץ' עצמה, כשזו העלתה פוסט הנוגע להפלת הצעת החוק שלה אתמול בוועדת השרים לחקיקה, שביקשה לקבוע כי המדינה תתחייב לשלם לספקים קטנים ובינוניים, לעצמאים ופרלינסרים, לא יאוחר מ-"שוטף פלוס 30". "לפיד, שהשתתף בוועדה, התנגד באגרסיביות. הוא אפילו התעצבן, סיפרו לי השרים, כשעלתה הצעה (מאוד שגרתית) לדחות את הדיון בחוק במקום לפסול אותו מיד", כתבה יחימוביץ'. "זה אותו לפיד שדיבר על כך ש'הפופוליזם' יוצר אווירה עסקית לא טובה. אז הנה פתרון פשוט לאווירה עסקית טובה: לשלם לעסקים בזמן על העבודה שלהם. לתמוך בחוק כל כך הגיוני, כל כך בסיסי, שאפילו לא עולה לממשלה כסף. חוק שעוזר לעסקים, עוזר לעצמאים, עוזר לפרילנסרים, עוזר לכלכלה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

לפיד גם מול יחימוביץ'

באופן חריג ביותר השיב לפיד ליחימוביץ' בעצמו, באחת התגובות בעמוד שלה. "היות ואין זו הפעם הראשונה שבה ח"כ יחימוביץ' מאבדת את עצביה תחת לחץ מן הראוי שנעמיד דברים על דיוקם", פתח לפיד בחריפות, והוסיף: "כפי שיחימוביץ' יודעת היטב כבר לפני שבועיים יזמתי את הקמתו של צוות במשרד האוצר המיועד לקיצור משך זמן התשלומים לספקים בידי המדינה. יחימוביץ' כל כך התעצבה אל ליבה על כך שלא חשבה על הרעיון הזה לפני עד שהזדרזה להגיש הצעת חוק כדי להשיג לעצמה כותרת פופוליסטית נוספת. אולי מן הראוי להזכיר שוב לח"כ יחימוביץ' שאילו באמת רצתה לסייע לעסקים קטנים יכולה היתה להיות היום שרת האוצר של מדינת ישראל, אך היא כידוע ברחה מן האחריות הגדולה (שכן, כאמור היא אינה עומדת טוב בלחצים) והחליטה להשאיר את הכלכלה בישראלית בידי אלו שאינם נוהגים לברוח מאחריות".

במפלגת העבודה ציינו בתגובה כי בניגוד לדברי לפיד, הצעת החוק של יחימוביץ' הוגשה כבר בשנת 2010, ולאחר מכן שוב במרץ 2013, ולא לפני שבועיים, כפי שטען שר האוצר. יחימוביץ' לא נותרה חייבת וכתבה תגובה לתגובה של לפיד. "ברוך הבא לעמוד הפייסבוק שלי, כמגיב. קראתי את התגובה ועדיין לא קיבלתי תשובה על השאלה: מדוע טירפדת את החוק לשלם לעצמאים שוטף פלוס שלושים?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully