וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: מכירת פרוות בישראל - עבירה פלילית

25.6.2013 / 20:20

לפי ההצעה, שזוכה לתמיכה חוצת סיעות ומגזרים, מי שימכור פרוות בארץ עשוי להישלח לכלא ל-6 חודשים. בכדי לקבל את תמיכת הסיעות הדתיות, הוחרגו מההצעה מוצרי דת עשויי פרווה

האם מכירת פרוות בישראל תהפוך לעבירה פלילית? זה מה שמבקשת לקבוע הצעת חוק חדשה. על פי ההצעה, עליה חתומים באופן נדיר 38 חברי כנסת מעשר סיעות שונות במשכן, תיאסר לחלוטין מכירה של פרוות בארץ. מי שיעבור על החוק יהיה צפוי לעונש של שישה חודשי מאסר או קנס כספי. ההצעה מבקשת להחריג מוצרי פרוות הקשורים לתעשיית הדת, כך שהחרדים יוכלו לתמוך בה, ואכן כמה מחברי הכנסת של ש"ס חתומים על ההצעה. חברי יהדות התורה לעומתם, הם היחידים בכנסת שלא הצטרפו להצעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה נגד השימוש בפרוות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "בישראל קיים קונצנזוס ציבורי רחב לפיו הרג בעלי חיים עבור פרוותם הוא מעשה הנוגד את המוסר. איסור מכירת פרוות בישראל יהלום את דעת הקהל הרחבה ויהווה חוליה מתבקשת בהגנה על בעלי החיים על פי חוק צער בעלי חיים, והחמלה האנושית ככלל והיהודית בפרט".

יו"ר שדולת בעלי החיים ואחד מיוזמי ההצעה, חבר הכנסת איתן כבל (העבודה), אמר לוואלה! חדשות: "עצם העמדת החוק מעמידה את ישראל בחזית העולמית של הגנה על זכויות בעלי חיים. העברת החוק תהפוך את ישראל לאחד המקומות המובילים בכל הנוגע לשמירה על זכויותיהם. הנה, יש לנו משהו להיות אור לגויים. אני מאמין שההצעה תעבור עוד בכנסת הזו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הפקת אופנה המתנגדת ללבישת פרוות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעה זו היא חלק מרצף הצעות שמקדמות את זכויות בעלי החיים בכנסת. רק לפני שבועיים אישרה ועדת השרים לחקיקה כי תיאסר בארץ מכירה של כבד אווז מפוטם. הצעה אחרת, שאמורה לעלות לדיון בימים הקרובים, אותה מקדמים תמר זנדברג ממרצ ואריה דרעי מש"ס מבקשת לקבוע כי כל מוסד ציבורי, חינוכי או רפואי, וכן כל מסוף נוסעים, יהיו מחויבים להציע לאורחים במסעדות הממוקמות בהם מנה טבעונית נוסף על המנות האחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully