וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת מפת אבו מאזן בוואלה!: "אולמרט גילה אומץ לב"

23.5.2013 / 13:35

מפת השלום שצייר יו"ר הרשות לאחר פגישה עם אולמרט, שנחשפה כאן לראשונה, עוררה תגובות משמאל ומימין. הרצוג: "תחושה קשה של החמצה". אקוניס: "אולמרט מכר הכל והתקפל"

מערכת וואלה!

משני צדדי הקשת הפוליטית הגיבו לפרסום מפת השלום שצייר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לאחר שנפגש עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אשר נחשפה לראשונה בוואלה! חדשות. יו"ר סיעת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר היום (חמישי) בתגובה כי מהדיווח עולה תחושה קשה של החמצה היסטורית לנסות ולהפסיק את סכסוך הדמים בין העמים. "על פניו, ומבלי להיכנס לפרטים שאפשר לחלוק עליהם, אין ספק שאולמרט גילה אומץ לב במאמציו", אמר הרצוג. "אני מקווה מאוד שעם תחילת ביקורו של ג'ון קרי, יבינו הצדדים שאסור להחמיץ את ההזמנות הניתנת להם פעם נוספת להגיע למתווה מוסכם להסדר".

מנגד, סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד) טען: "זו הוכחה נוספת לכך שהוויכוח אינו על יהודה ושומרון, אלא על עצם קיומה של ישראל". לדבריו, על אף שאולמרט "מכר הכל והתקפל, ללא תמורה", הפלסטינים לא קיבלו את ההצעה. "סרבנותם המתמשכת גם להצעה הנדיבה ביותר צריכה להציב תמרור אזהרה לעולם כולו: הפלסטינים הם המכשול לשלום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפה שצייר אבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, ציינה כי המפה שהציע אולמרט לאבו מאזן "מסמלת את 'מפת הדרכים' של השיח השמאל-פלסטיני, בו האחד מתרפס, השני מסרב, האחד מנסה להתערטל ולוותר על ציוני הליבה של מורשתו ואילו השני ממשיך לסרב בתוקף בעודו צועק: כיבוש כיבוש. שום דבר לא השתנה מאז 48. ה'פרטנר' הפלסטיני רוצה את הכל לעצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה אהוד אולמרט ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לשכת העיתונות הממשלתית
אולמרט אישר כי הממפה שצייר אבו מאזן דומה להצעה שהציג לו. אבו מאזן ואולמרט/לשכת העיתונות הממשלתית

ב-16 בספטמבר 2008, הציג אולמרט בפני אבו מאזן הצעה היסטורית להסכם שלום בין העמים. במהלך הפגישה, שנערכה בין השניים בבית ראש הממשלה בירושלים, ציין אולמרט את פרטי המתווה לשלום שכלל את הוויתורים הגדולים ביותר שקיבלו עד אז הפלסטינים מישראל, בניסיון להגיע לפתרון על בסיס שתי מדינות לשני העמים. כשחזר לרמאללה, צייר אבו מאזן את המפה ההיסטורית, שהגיעה לידי וואלה! חדשות, ונחשפה הבוקר לראשונה.

אולמרט פרש באותה פגישה מפה גדולה בפני אבו מאזן, שכללה את ההצעה הטריטוריאלית של ישראל להסכם שלום, אך לא הסכים להפקידה בידיו, על אף בקשתו. הוא ביקש מיו"ר הרשות לחתום בראשי תיבות והבטיח שרק אז יעבירה לידיו. אבו מאזן לא עשה זאת, אך מיד עם הגעתו חזרה מירושלים, נכנס ללשכתו במוקטעה ברמאללה, השתיק את כל הנוכחים בחדר והחל לצייר את המפה שהציג לו אולמרט על פי הזיכרון.

המפה שצוירה על נייר מסמכים של לשכת הנשיא היא מפה היסטורית שחושפת למעשה את הגבול העתידי שתוכנן בין שתי המדינות, כאשר יגיעו הצדדים להסכם שלום. הציור של אבו מאזן, כולל גם הערות בכתב יד בסמוך למפה ומצדו האחורי של הנייר, שם שרבט את שאר פרטי ההסכם.

בראיון בלעדי לוואלה! חדשות, אשר יתפרסם מחר במלואו, אישר אולמרט כי המפה שצייר אבו מאזן דומה להצעה שהציג לו. אולמרט אף חושף לראשונה את כל פרטי ההסכם שהציע לאבו מאזן ואת הדרך הפתלתלה אליו. אולמרט מספר בגילוי לב כי במסגרת ההצעה הסכים לוותר על הריבונות הישראלית בהר הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully