וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנשיא הוציא 1.3 מיליון שקלים על ביקור אובמה

בית הנשיא הפנה מאות אלפי שקלים לטובת שיפוץ ושיפור תשתיות לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב לפני חודשיים. וכמה כסף הוצא על שיפוץ שירותי האורחים ועל חדר האמבטיה במקלט?

בית הנשיא הוציא למעלה מ-1.3 מיליוני שקלים על ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל בחודש מרץ – כך דווח בחדשות ערוץ 2. על פי הדיווח, מאות אלפי שקלים מתוך התקציב שהוקצה לביקור בן היומיים שערך הנשיא האמריקני בישראל, הופנו לטובת שיפוץ ושיפור תשתיות, שלכאורה כבר שופצו במהלך השנה שעברה. סכום זה מצטרף לתקציב בית הנשיא הכולל לשנה החולפת, שעמד על 63 מיליון שקלים.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס, מרץ 2013. AP
"רק 80 אלף שקלים הוצאו על שיפור חזית הבית והגינה". אובמה ופרס בבית הנשיא/AP

על ליטוש מעקה ומדרגות עץ בבית הנשיא, כך דווח, הוצאו 45 אלף שקלים. 100 אלף שקלים נוספים שימשו להחלפת שטיחים בקומה השנייה בבית ו-120 אלף שקלים נוספים הוצאו על מטבח בטרקלין המבקרים. עוד דווח, כי עלות שיפוץ שירותי האורחים בבית הנשיא עמדה על 40 אלף שקלים. שיפוץ חדר האמבטיה במקלט עלה למשלם המסים 50 אלף שקלים.

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "הוצאות אירוח הנשיא אובמה נעשו מתקציב משרד החוץ ועל פי הנחיות מקובלות לאירוח מנהיגים רמי דרג. חצי מיליון שקלים הוצאו מתקציב בית הנשיא לתגבור אבטחה, על פי דרישות השירות החשאי האמריקני. רק 80 אלף שקלים הוצאו על שיפור חזית הבית והגינה".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס, מרץ 2013. AP
הביקור עלה למשלם המסים ביוקר. אובמה ופרס בבית הנשיא/AP

שכרו של נשיא המדינה עמד בשנה החולפת על 691 אלף שקלים – כ-200 אלף פחות מההקצאה. הנשיא פרס הוציא למעלה מ-33 מיליון שקלים על סעיף "אמרכלות", הכולל בין היתר 5.2 מיליון על אבטחה, שישה מיליון על בינוי ושיפוץ בית הנשיא, כ-1.2 מיליון על הוצאות רכב, כחצי מיליון על דלק ו-1.6 מיליון שקלים על שכר דירה וארנונה.

סעיף הטיסות של נשיא המדינה גדל בשנים האחרונות בכשלושה עד שישה מיליון שקלים מהוצאות הטיסות של קודמו והשנה הוא עמד על 4.6 מיליון שקלים. בנוסף, לשכתו של פרס מממנת גם את הוצאות לשכות הנשיאים לשעבר ונשותיהם: לשכת הנשיא לשעבר נבון מתוקצבת בכ-1.37 מיליון שקלים, לשכות שתי נשות נשיאים לשעבר מתוקצבות בכ-850 אלף שקלים ולשכתו של הנשיא קצב תוקצבה ב-240 אלף שקלים ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully