וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק משאל העם נפל, איזה מחיר שילמה הקואליציה?

7.5.2013 / 0:01

סיעתו של לפיד מתנגדת לעיגון משאל העם כחוק יסוד, בניגוד לעמדת שותפו לברית נפתלי בנט. לאחרונה חלק גם ליברמן על ראש הממשלה בנושא והראה שהקואליציה לא עשויה מקשה אחת

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

צפו במחלוקת בין נתניהו וליברמן על משאל העם

חוק יסוד: משאל העם יורד, ככל הנראה, מסדר היום של הכנסת, ומעורר בתוך כך לא מעט חיכוכים בקואליציה.
סיעת יש עתיד הודיעה אתמול אחר הצהריים (שני) כי החליטה להתנגד לחוק, המבקש להפוך חקיקה קיימת, לפיה יש לערוך משאל עם על כל הסדר במסגרתו יוחזרו שטחים מרמת הגולן או ממזרח ירושלים לחוק יסוד.

ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
הברית "שברירית ומתפוררת"? בנט ולפיד/טלי מאייר

חשוב לציין, כי מטרת החוק היא לא להחליט על משאל עם, שכאמור מעוגן בחוק, אלא להעלות את מספר חברי הכנסת הדרושים לאישור הסכם שלום מ-61 בכנסת כיום ל-80, מה שיקשה על אישור להסדר שיכלול החזרת שטחים. החוק מתייחס להחזרה של שטחים עליהם הוחלה ריבונות ישראלית, כפי שקרה ברמת הגולן וירושלים, ואינו רלוונטי לשטחי יהודה ושומרון.

הדבר הצית, כצפוי, גל של חיכוכים, בעיקר בקואליציה. שרת המשפטים לבני בירכה על החלטת סיעת יש עתיד, ואמרה כי אין כל היגיון בחוק, משום שכפי שלא מתקיים משאל עם במקרה בו הכנסת לא מאשרת את ההסדר, אין טעם לקיים משאל במידה והיא כן מאשרת אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בליכוד הודו: "הסיפור גמור"

יו"ר הקואליציה, יריב לוין, ביקר את החלטת יש עתיד ואמר שהיא "מצערת". לדברי לוין, "החלטת יש עתיד ממשיכה קו מסוכן של העמקת הפילוג בעם, במקום קבלת החלטות בדרך שמאחדת את הציבור כולו". לוין גם עקץ את הברית בין השרים בנט ולפיד, ואמר כי העובדה שראשי הבית היהודי ויש עתיד חלוקים ביניהם בסוגייה, "מוכיחה שוב שציר בנט לפיד נעדר מכנה משותף אמיתי ומצוי בתהליך של התפוררות מהירה".

אין זו הפעם הראשונה ששאלת הגדרתו של חוק משאל העם כחוק יסוד עוררה מתח בתוך הקואליציה. בשבוע שעבר התעמתו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לעיני המצלמות סביב הסוגייה הרגישה. בעוד שליברמן אמר ש"ממשלה נבחרה כדי למשול ולא כדי לשאול", אמר נתניהו כי הוא תומך בחוק היסוד. בסיכומו של יום, גורמים בליכוד הודו הערב כי "הסיפור גמור" והצעת החוק ירדה מסדר היום הלכה למעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully