וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "ישראל אישרה שהיא מעוניינת בשלום עם הפלסטינים"

סגן דובר משרד החוץ האמריקאי התייחס ליוזמת השלום הערבית, התומכת בהשארת גושי ההתיישבות הגדולים בידי ישראל, ואמר: "שלום עם כל חברות הליגה הערבית טוב לישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צפו במסיבת העיתונאים של ג'ון קרי ושרי החוץ של הליגה הערבית, השבוע

"ההנהגה הישראלית אישרה בכל הרמות שישראל מעוניינת בשלום עם הפלסטינים" – כך אמר אמש (שישי) סגן דובר משרד החוץ האמריקאי, פטריק וונטרל, בתדרוך לכתבים. וונטרל התייחס ליוזמת השלום הערבית שהוצגה השבוע במסיבת עיתונאים משותפת שכינסו שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, וראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אבר א-תאני, ואמר כי מדובר ב"צעד חשוב". "שלום עם כל חברות הליגה הערבית יהיה התפתחות מאוד חיובית ומאוד טובה לישראל", הוסיף.

מוקדם יותר אתמול הודיעה ממשלת סין כי תהיה מוכנה לארגן פגישה מדינית בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שיבקרו בבייג'ינג בשבוע הבא, אם הצדדים ירצו בכך. דובר משרד החוץ הסיני אמר בתדרוך לכתבים כי מדינתו תשמח לארגן פגישה מסוג זה.

בנימין נתניהו, אבו מאזן וברק אובמה בפסגה בוושינגטון ספטמבר 2010. AP
"היוזמה הערבית - צעד חשוב". אבו מאזן, אובמה ונתניהו/AP

בתוך כך, מתח היום סלאם פיאד, ראש הממשלה הפלסטיני שהתפטר מתפקידו לפני שבועות אחדים, ביקורת על הנהגת הרשות הפלסטינית לדורותיה. "ההיסטוריה שלנו היא סיפור על מנהיגות כושלת, שנים רבות לאחור", אמר פיאד בראיון לכתב ה"ניו יורק טיימס", רוג'ר כהן. "זה מדהים שגורל העם הפלסטיני היה בידיהם של מנהיגים כל כך מקריים, שנהגו לקחת החלטות של רגע, בחוסר רצינות".

ביום שני האחרון הציג ראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אבר א-תאני, בוושינגטון תיקון דרמטי ליוזמת השלום הערבית, כשטען כי הליגה הערבית תתמוך בהסכם שלום עם הפלסטינים על בסיס גבולות 67', שיכלול גם חילופי שטחים. המשמעות העיקרית של הדברים מבחינת ישראל היא הצהרת תמיכה של הליגה בהשארת גושי ההתיישבות הגדולים בידי ישראל בהסכם עתידי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במעונו בירושלים ספטמבר 2010. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
חוזרים לשולחן המשא ומתן? נתניהו ואבו מאזן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בעקבות הקולות מכיוון הליגה הערבית, מליאת הכנסת תערוך בשבועות הקרובים דיון מיוחד בנושא יוזמת השלום הערבית המעודכנת, בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שגם צפוי לנאום במהלכו. הדבר התאפשר לאחר שחברי האופוזיציה, על בסיס יוזמה של יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הצליחו להשיג 40 חתימות על בקשה לחייב את נתניהו להופיע בפני המליאה. בדיון צפויה לנאום גם יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', כמו גם שאר יושבי ראש הסיעות בכנסת.

בישראל מיהרו לברך השבוע על יוזמת הליגה הערבית. שרת המשפטים, ציפי לבני, הממונה על המשא ומתן ומדיני, אמרה כי היא "מברכת על המסר שיצא מפגישת שרי הליגה הערבית. היוזמה הכללית שנמצאת על השולחן יש בה התחייבות לנורמליזציה עם ישראל במקרה שמגיעים להסדר". בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיפה לבני כי "המסר שיוצא היום, אומר שהם מודעים לשינויים בשטח והם ייקבעו ביטוי בקו הגבול, וכמובן שהיתר יידון במשא ומתן ישיר. זה בהחלט מסר טוב ואמירה חשובה".

גם שר המדע והטכנולוגיה וראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, בירך על המהלך ואמר כי "הגיע הזמן 'להרים את הכפפה' ולבדוק היתכנות היוזמה הערבית כחלק מהתנעת התהליך המדיני". לדבריו, המהלך מהווה "אור חיובי מצד הליגה הערבית". הוא הוסיף כי "הצהרה שכזו, מעניקה פתח לישראל להמשיך להחזיק בגושי ההתנחלות הגדולים, בתמורה לשטחים אחרים שיועברו לפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully