וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר במו"מ הקואליציוני: יש עתיד ביטלה פגישה עם הליכוד

על רקע אי הסכמה על מספר השרים בממשלה הקרובה, ביטלו נציגי מפלגתו של לפיד פגישה מתוכננת עם נציגי נתניהו. אתמול טענו גורמים בליכוד כי ללפיד הוצע תיק האוצר

פיצוץ במגעים הקואליציוניים: נציגי "יש עתיד" ביטלו הבוקר (רביעי) פגישת משא ומתן קואליציוני שתוכננה להיום עם נציגי הליכוד-ביתנו בכפר המכבייה ברמת גן. ככל הנראה, העילה לביטול הפגישה היא חוסר הגעה להסכמה על מספר השרים בממשלה הבאה - אחד העקרונות הראשונים שהציבה מפלגתו של יאיר לפיד, המבקשת להגביל את מספר השרים בממשלה ל-18. בממשלה הנוכחית מכהנים 29 שרים ו-7 סגני שרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המגעים עלו על שרטון. נתניהו ולפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול טענו בכירים בליכוד כי יו"ר המפלגה, ח"כ יאיר לפיד, קיבל הצעה לכהן כשר האוצר בממשלה הקרובה. "אחרי שבכל מערכת הבחירות הוא שאל 'איפה הכסף?', יש לו אפשרות להיות אחראי על המקום שבו נמצא הכסף", תהו גורמים בליכוד על כך שלפיד טרם השיב להצעה. במקביל הוסיפו הגורמים כי הליכוד-ביתנו הדגיש כי תיק החוץ יישאר בידי המפלגה. מוקדם יותר טענו מקורבי יו"ר הבית היהודי, כי נפתלי בנט נענה להצעת נתניהו לכהן כשר האוצר בממשלה הבאה. לטענתם, הסכמת בנט הייתה מתואמת עם לפיד. בבית היהודי הכחישו את היענותו של בנט להצעה שכזו.

ביום שבת האחרון נועדו לפיד ונתניהו בחשאי. הפגישה, שלא ברור בשלב זה מה, אם בכלל, סוכם בה, נערכה בימים שבהם הולך ומסתמן כי יש עתיד, לצד מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, יהיו שתי השותפות הבכירות של הליכוד-ביתנו בקואליציה המתהווה, על חשבון המפלגות החרדיות. לפני כן קיים נתניהו פגישות גלויות עם בנט ועם ראשי ש"ס.

בנט: "עובדים קשה להקים ממשלה"

בנט, "בן בריתו" של לפיד, אמר בתחילת השבוע לוואלה! חדשות כי הוא מצפה שמלאכת הרכבת הממשלה תסתיים במהרה. "אני מקווה שעם ישראל יזכה לממשלה בזמן הקרוב. ממשלה טובה ויציבה ובמהרה", אמר אחרי הפגישה ה"טובה" בינו לבין ראש הממשלה, והוסיף: "אני מאחל לעם ישראל יום נהדר". אתמול הוא שוחח עם תלמידי ישיבת הסדר במודיעין, ואמר להם: "עובדים קשה כדי שתהיה ממשלה". בנט סירב להרחיב באשר לחלוקת התיקים האפשרית, והוסיף: "התקשורת רוצה כותרות - אין לי כותרות".

בפגישת המשא ומתן הקואליציוני שנערכה בשני השתתף גם שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן. בסביבתו של בנט אמרו כי הפגישה הייתה "טובה ומעשית ותימשך הידברות בזמן הקרוב". מי שנפגעים מההתקרבות בין הליכוד-ביתנו לבין בנט ומפלגתו של יאיר לפיד, יש עתיד, הן המפלגות החרדיות. עם זאת, גורמים חרדים מעריכים כי ימי הממשלה המסתמנת יהיו קצרים, וכי הישיבה על ספסלי האופוזיציה לא תהיה ארוכה במיוחד.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully