וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט משיב אש: "הליכוד החרים אותנו אחרי הבחירות"

יו"ר הבית היהודי הדף את טענת הליכוד כי החרים את החרדים וציין כי דווקא "הציונות הדתית נשארה מוחרמת. לא ניכנס לממשלה ללא יש עתיד". נתניהו ובנט צפויים להיפגש היום

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

(נתניהו קיבל מהנשיא ארכה בת שבועיים לסיים את מלאכת הרכבת הממשלה)

יו"ר הבית היהודי, ח"כ נפתלי בנט, הגיב אמש (שבת) לדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר כי לא הצליח להקים ממשלה עד כה "בשל חרמות" - כשהוא מתכוון לסירוב הבית היהודי ויש עתיד להיכנס לקואליציה יחד עם החרדים. בנט כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי דווקא אנשי הליכוד החרימו את מפלגתו לאחר הבחירות וסירבו לדבר עם נציגיה. "אנו ציפינו להיות השותף הטבעי והראשון שנכנס לממשלת נתניהו. למרות החרם נגדנו המלצנו על נתניהו לנשיא, ללא העמדת תנאים, כפי שהבטחנו בבחירות. אך המסר מהליכוד היה פשוט - בשום מחיר הציונות הדתית לא תהיה בממשלה", כתב בנט בעמוד. עם זאת, מהליכוד נמסר כי היום צפויה להתקיים פגישה בין נתניהו לבין בנט.

נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
"לא מחרים אף אחד". בנט/נועם מושקוביץ

מוקדם אמש יותר קיבל נתניהו ארכה בת שבועיים מנשיא המדינה, שמעון פרס, כדי לסיים את מלאכת הרכבת הממשלה השלישית בראשותו. נתניהו טען כי כשל עד כה "כיוון שיש חרמות על ציבור בישראל – וזה לא מתאים להשקפתי". בדבריו מתח כאמור ראש הממשלה ביקורת מרומזת על התנהלותו של יו"ר הבית היהודי שלא מעוניין לשבת עם אנשי המפלגות החרדיות בממשלה. נתניהו קרא לשאר מנהיגי המפלגות "לגלות אחריות".

בנט מצדו טען כי נתניהו ואנשיו בחרו להתעלם ממפלגתו והם העדיפו לפנות קודם לשאר מנהיגי המפלגות. "רק הציונות הדתית נשארה מוחרמת, מחוץ לממשלה", כתב בנט, והוסיף כי בליכוד הודיעו להם שבכוונתם להקים ממשלת שמאל-חרדים בטענה ש"אי אפשר יהיה להתקדם במשא ומתן המדיני עם הבית היהודי". בנט מנה את ההתקפות האישיות על חברי מפלגתו, מוטי יוגב, אורית סטרוק והרב אלי בן דהן, את "הפרסומות האפלות שבהן השתמשו ברוצח יגאל עמיר כדי להשניא את הכיפות הסרוגות" וכן את "ההתקפות הפרועות על מנהיגי הציונות הדתית ורבניה". בנט יצא במתקפה גם נגד מפלגת ש"ס, וטען כי ראשיה יזמו "מתקפת דה-לגיטימציה נגד הציונות הדתית", אם בכינויים "בית של גויים" או בתקיפת ציבור העולים מברית המועצות בתשדיר "כוכבית-גיור".

נתניהו קיבל ארכה בת שבועיים להרכבת הממשלה. שי מכלוף
קיבל ארכה. ראש הממשלה נתניהו והנשיא פרס/שי מכלוף

בנוסף לכך, בנט התייחס לברית עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ואמר כי השניים סיכמו כי אף מפלגה לא תיכנס לממשלת נתניהו אם אחת מהן תישאר בחוץ. "יאיר לפיד עמד במילתו כלפיי וכלפי הציבור שאני מייצג. עכשיו זה התהפך, לפתע הליכוד רוצה אותנו ללא יש עתיד ותורנו לעמוד במילה - אעמוד בה", אמר בנט, והדגיש כי הוא ואנשיו לא מחרימים אף מפלגה: "לא את ש"ס, לא את יהדות התורה, לא אף אחד". בנט אף פנה לנתניהו ואמר כי מרגע שראש הממשלה יחליט להקים ממשלה, "היא תקום תוך יממה".

במקביל, בעל בריתו של בנט, לפיד, התייחס גם כן למבוי הסתום במשא ומתן הקואליציוני ולאפשרות כי מפלגתו תשב בממשלה עם המפלגות החרדיות. "איני מאמין שש"ס ויהדות התורה יכולות לשבת בממשלה שתעשה את השינוי שעליו הלכנו לבחירות - השינוי בקריטריונים לדיור, לימודי ליבה לכל, השוויון בנטל הגיוס והקיצוץ המתבקש בתקציבי הישיבות", כתב לפיד בפייסבוק.

לפיד: "נעשה הכל כדי להשיב את פולארד". מור שאולי
לא מאמין שהחרדים יישבו איתו בממשלה. לפיד/מור שאולי

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הגיב לדבריו של לפיד ואמר כי "קל לומר 'איננו שונאים חרדים', ובפועל לעשות הכל כדי לפגוע בכל דרך באורחות חייו, באמונתו, בהשקפתו ובמצפונו של הציבור החרדי". גפני הוסיף כי "ראוי שלפיד ילמד מעט היסטוריה ויידע שיהדות התורה ישבה יותר שנים באופוזיציה מאשר בקואליציה. אך הטענה שלנו איננה כלפי 'יש עתיד', שמניפה ללא בושה את הדגל של החרמת החרדים, אלא כלפי שותפיו שסובלים מהחרמה קבועה וכעת הצטרפו לחרם של לפיד נגד הציבור החרדי".

השר אלי ישי (ש"ס) תקף אף הוא את דברי יו"ר יש עתיד וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "ללפיד אין ולא הייתה כוונה להיטיב עם מעמד הביניים והסטודנטים". לדבריו, "הוא גייס את יכולת הכתיבה, ההגשה והרטוריקה שלו למטרה אחת בלבד - הוצאת החרדים מחוץ לממשלה, אל מחוץ לחברה הישראלית. הוא לא הפנים שאיננו קבוצה לצד האוכלוסייה הישראלית - אנחנו חלק ממנה. הדרת החרדים הפכה עבורו לערך מקודש".

ישי תקף בנוסף את חבירתו של בנט ללפיד, וטען כי "בנט אולי מנצח בקרב - אבל יפסיד במלחמה. הבית היהודי מכרו את נשמתם, את דגלם, את עתיד ההתיישבות". לדבריו, "בימים הקרובים ייקבע סופית הרכב הממשלה ללא חרדים ומה שייקבע עוד באותו היום - יהיה עתיד ההתיישבות. הפרחים לבנט, הוא הקריב את עתיד ההתיישבות על מזבח שנאת החרדים. בנט שילם מחיר יקר, יקר מדי, לספק גחמות לפיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully