וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים לקראת ביקור אובמה: "לשחרר את פולארד"

יהושע בריינר

10.2.2013 / 14:45

ח"כ אבי וורצמן מהבית היהודי החל להחתים חברי כנסת על יוזמה הקוראת לנשיא האמריקני לשחרר את המרגל היהודי הכלוא: "זו הזדמנות מיוחדת לעשות את מה שהיה לעשות כבר מזמן"

על רקע ביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל בחודש הבא, קוראים חברי כנסת לשחרר את המרגל היהודי ג'ונתן פולארד מהכלא כמחווה אחרי למעלה מ-27 שנות מאסר. הבוקר (ראשון) החל ח"כ אבי וורצמן מהבית היהודי להחתים חברי כנסת מכל סיעות הכנסת בקריאה לאובמה לחון את המרגל ולשחררו.

"הגעתו של נשיא ארה"ב לישראל היא הזדמנות מיוחדת לעשות את מה שהיה לעשות כבר מזמן, וזה לחון את יונתן פולארד", אמר וורצמן, "זה המעשה הכי הומני והכי בסיסי שיש לעשות, בין היתר בשל מצבו הבריאותי הקשה של יונתן, וזו גם מחווה יפה לעם ישראל. במקרה הזה אין ימין או שמאל. פולארד הוא אדם ששירת את המדינה והגיע הזמן שייצא לחופשי. טוב יעשה נשיא ארה"ב אם ייענה לקריאה לשחררו".

ערב הבחירות, חתמו כל המפלגות הציוניות על מכתב של המטה למען שחרורו של פולארד הקורא לנשיא המדינה שמעון פרס לפעול מול הממשל האמריקאי לחנינת המרגל מהכלא. "אנו מאמינים שיחסייך המיוחדים עם אובמה יכולים לשים סוף סוף קץ לטרגדיה", נכתב במכתב.

היסטוריה: הנשיא אובמה יבקר בקרוב בישראל. רויטרס
בישראל מעוניינים שאובמה ישחרר את פולארד כמחווה לנתניהו/רויטרס

לאחרונה דווח כי מצבו הבריאותי של פולארד מדרדר ושהוא מטופל בקביעות על ידי צוותי רפואה מקומיים. על אף פניות חוזרות ונשנות מצד גורמים בממשלה בירושלים לוושינגטון, בבית הלבן מסרבים עד כה להיענות לבקשה לחון את פולארד שהורשע בריגול עבור ישראל ונידון למאסר עולם. בישראל מעוניינים מאוד שאובמה יחון את פולארד כמחווה לנתניהו, על רקע ההערכות כי ישראל צפויה לקיים מספר מחוות לקראת ביקורו של אובמה כחלק מקידום ההליך המדיני כדוגמת הקפאת הבנייה או שחרור אסירים פלסטינים. בארה"ב ישנם גורמי ביטחון לשעבר העומדים על כך שאין לשחרר את פולארד, זאת על אף שאסירים אחרים שריגלו עבור מדינות אויב שוחררו לאחר שזכו לחנינה.

במקביל ליוזמה הזו, החלו ב"שלום עכשיו" להריץ עצומה בפייסבוק הקוראת לאובמה לנאום בעצרת המונים בכיכר רבין. הארגון גם פנה לעיריית תל אביב בבקשה לשריין את הכיכר לצורך עצרת שתתקיים במקום בעת ביקורו של הנשיא האמריקאי בקריאה לקידום התהליך המדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully