וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: לקבוע בחוק כי על כל ילד יהודי לבקר בשומרון

בביקורו באזור הציע הח"כ החוזר כי אחד החוקים הראשונים שיחוקקו בכנסת הטרייה יהיה חובת ביקור תלמידים במקום. הוא אף נפגש עם ראש המועצה בניסיון להתקרב לציבור הדתי-לאומי

ח"כ אריה דרעי, מראשי ש"ס, סייר היום (חמישי) בשומרון, והציע בין השאר כי החוק הראשון שיחוקקו בכנסת הטרייה יהיה כי כל ילד יהודי יחויב לבקר באזור. במהלך ביקורו במאחזים וביישובים באזור, לצדו של איש מרכז הליכוד וראש המועצה האזורית, גרשון מסיקה, אמר דרעי כי "על כל ילד לראות איפה אבותינו גדלו". לדבריו, "תל אביב ובת ים הן מקומות שסיפחנו לעצמנו, אבל המדינה האמיתית, המדינה היהודית – זה פה בשומרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולם על חזית מאוחדת של כל המפלגות הדתיות. דרעי עם מסיקה במהלך הסיור בשומרון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיורו של דרעי נערך על רקע המשא ומתן הקואליציוני והמתח בין ש"ס והבית היהודי, ונתפס כ"איתות לימין". הסיור נקבע עוד לפני הבחירות, אך דחיפותו ומועדו של הביקור תוזמנו לשבוע זה מתוך רצון לקרב בין ש"ס והבית היהודי, לאור המגעים הקואליציוניים. הסיור שנערך היום לא שונה מסיורים רבים שהמועצה האזורית שומרון עורכת כבר מספר שנים לחברי כנסת, עיתונאים ומעצבי דעת קהל בישראל, תחת הכותרת "שומרון - נעים להכיר".

הסיור החל בפגישה עם מסיקהועם סגנו וממלא מקומו יוסי דגן, ועבר ביישובים שונים ברחבי השומרון, ובהם אלון מורה ואיתמר, וכלל גם ביקור ביקב טורא שברחלים. גורם בלשכתו של דרעי אמר כי מטרת הסיור הייתה "לראות את הדברים בעיניים ולהבין את כל ההיבטים הביטחוניים וההיסטוריים של האזור". באלון מורה נפגש דרעי עם בני קצובר לתצפית ושיחת עומק על מפעל ההתיישבות בשמורת הטבע "הר כביר", ונועד עם ראש הישיבה ורב היישוב אליקים לבנון.

(צפו: דרעי במהלך ביקורו בשומרון)

במהלך ישיבת עבודה שקיים דרעי עם מסיקה ביישוב רחלים, אמר האחרון: "אני חושב שצו השעה לכנס את כולם, את הרבנים ואת הפוליטיקאים בחדר אחד ולצאת משם מאוחדים. זו השותפות האמיתית בין הציבור הדתי-לאומי לבין הציבור החרדי. אסור להעדיף שותפות לרגע, כפי שכבר נכווינו בשותפות הזאת לפני עשר שנים בין טומי לפיד לבין אפי איתם. אנחנו צריכים, העם רוצה את זה וזה צו השעה – לשבת ולשתף פעולה כל הציבורים הדתיים והחרדיים בארץ".

בתגובה אמר דרעי כי "כל מי ששומר תורה ומצוות, כל מי ששומר מסורת, חייב להתלכד סביב המשימות הקשות שיש לנו, לשמור על הזהות היהודית של המדינה, של הארץ הזאת, של התורה הזאת ואת זה נעשה רק אם כולנו נהיה ביחד". לדבריו, "כבר מזמן, לפני 25 שנה, היה לי חלום שתקום כאן חזית דתית מאוחדת של כל המפלגות. יש לנו הרבה מאוד במשותף. גם אם יש חילוקי דעות פוליטיים כאלה ואחרים, זה יותר דברים אישיים, פחות דברים אידיאולוגיים ולכן צריך להתגבר על הכל".

במקביל ביקר היום השר אלי ישי בישיבת מרכז הרב, באירוע השנתי לזכר הפיגוע שאירע במקום ב-2008, בניסיון לגשר בין הציבור הדתי-לאומי והמפלגות החרדיות. ואמנם, המגעים והניסיונות של מנהיגי התנועה ממשיכים, חרף המאמרים בגנות הבית היהודי שפורסמו בביטאון הרשמי של ש"ס. לדברי גורמים בש"ס, שתי המפלגות חייבות ויכולות להתגבר על כך, להסתכל קדימה וליצור שיתוף פעולה כדי להתמודד עם המשימה החשובה ביותר בעיניהם - הצלת עולם הישיבות, לאור הכוונה לחוקק חוק לשוויון בנטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully