וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבורגס יסייע להגדיר החיזבאללה כארגון טרור?

טל שלו

5.2.2013 / 0:00

שר הפנים הבולגרי צפוי להציג היום את מסקנות חקירת הפיגוע ובישראל מקווים כי הדו"ח יאשש את הטלת האחריות לפיגוע על חיזבאללה. גורם מדיני: "יעזור במאבק הדיפלומטי בארגון"

צילום: רויטרס עריכה: אמיר קוטיגרו

דריכות בירושלים לקראת פרסום מסקנות חקירת הרשויות בבולגריה על נסיבות הפיגוע בעיירת הקיט בורגס ביולי האחרון: כחצי שנה לאחר הפיגוע הקטלני, שגבה את חייהם של חמישה אזרחים ישראלים ואזרח בולגרי נוסף, צפוי שר הפנים של בולגריה לכנס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת להצגת מסקנות החקירה, במהלך כינוס המועצה לביטחון לאומי של בולגריה. בישראל מקווים כי הדו"ח יאשש את הטלת האחריות לפיגוע על חיזבאללה, ויסייע במאבק הדיפלומטי באיחוד האירופי להכרזה על הארגון כארגון טרור ולהוציאו מחוץ לחוק.

מיד לאחר הפיגוע הפנו בישראל אצבע מאשימה כלפי אירן וחיזבאללה, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, האשים כי "אירן מנהלת יחד עם בת חסותה חיזבאללה מסע טרור עולמי. מסע חוצה טרור וגבולות". גם ארה"ב הצטרפה להערכה זו, אך עד כה, הרשויות בבולגריה נמנעו מלנקוב רשמית בחיזבאללה כארגון העומד מאחורי הפיגוע, אלא רק אישרו כי הוא בוצע על ידי אזרחים זרים.

זירת הפיגוע בשדה התעופה בורגס, בולגריה. 18 ביולי 2012. רויטרס
בישראל מקווים כי הדו"ח הבולגרי יאשש את הטלת האחריות לפיגוע על חיזבאללה/רויטרס

בחודש שעבר ביקר בישראל שר החוץ הבולגרי, ניקולאי מלאדנוב, ונפגש עם נשיא המדינה, שמעון פרס, ועם ראש הממשלה לעדכון על ההתפתחויות בחקירה. בבולגריה סירבו להתייחס לדיווחים על מסקנות החקירה, אך לפי דיווח ברויטרס בחודש שעבר, החקירה צפויה לאשר את הטענה הישראלית בדבר אחריות של חיזבאללה. עוד דווח כי היורופול - זרוע השיטור של האיחוד האירופי - שסייע בחקירה בבורגס, הצליח לזהות שלושה מתוך ארבעת החשודים בביצוע הפיגוע, שהגיעו ממדינות אירופיות שגובלות בבולגריה.

אם הדו"ח אכן יאשר את טענת ישראל, במשרד החוץ מקווים כי תיווצר רוח גבית ללחץ הדיפלומטי להכנסת חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. בשנים האחרונות, ומאז הפיגוע בבורגס ביתר שאת, משקיעים בישראל מאמצים דיפלומטיים רבים בנושא, אך המהלך נתקל בהתנגדות נחרצת של צרפת, החוששת כי הוצאת חיזבאללה מחוץ לחוק עשויה לערער את היציבות הפוליטית בלבנון. כך, בעוד בוושינגטון וירושלים טוענים שחיזבאללה הוא ארגון טרור שאחראי לשורה של פיגועים קטלניים ברחבי העולם בעשור האחרון, ונתמך בידי אירן ומסייע לצבא אסד, מבחינת האיחוד האירופי חיזבאללה הוא תנועה פוליטית וחברתית לבנונית.

לאחר הפיגוע בבורגס יזמו בריטניה והולנד מהלך להטלת סנקציות על הארגון והכרזה עליו כארגון טרור באיחוד האירופי, אך החלטה כזו דורשת רוב של 27 חברות האיחוד וההתנגדות הצרפתית העזה סיכלה את המהלך. כעת, מקווים בירושלים לראיות חותכת על מעורבותו של חיזבאללה בפיגוע. "ככל שהמידע שמפליל את חיזבאללה יימסר ברזולוציה גבוהה יותר זה יעזור לקדם צעדים לבלימת הארגון", אמר גורם מדיני לוואלה! חדשות. "ההתנגדות הצרפתית להכרזה על חיזבאללה כארגון טרור תיוותר בעינה, מסיבות פוליטיות, אבל ככל שיהיו הפללות ברורות של החיזבאללה זה יעזור במאבק הדיפלומטי בארגון".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם שר החוץ הבולגרי ניקולאי מלדנוב- יוני 2010. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
החקירה צפויה לאשר את הטענה הישראלית בדבר אחריות של חיזבאללה, הנשיא פרס ושר החוץ הבולגרי מלאדנוב/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

לפי דו"ח של מכון וושינגטון ללימודי המזרח התיכון שפורסם בשבוע שעבר, חיזבאללה וכוח אל-קודס, הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה האירניים, מגבירים את פעילויותיהם ומשפרים את יכולותיהם ברחבי העולם, לאחר הפקת לקחים מסדרה של ניסיונות פיגועים כושלים בשנתיים האחרונות. לפי הדו"ח, שחיבר מת'יו לויט, בין מאי ליולי 2012 ניסו פעילי חיזבאללה וכוח אל-קודס לבצע יותר מ-20 התקפות טרור ברחבי העולם, ובסופו של דבר שתי התקפות - הפיגוע בבורגס וניסיון ההתנקשות בשגריר סעודיה בארה"ב - מצביעות על כך שארגוני הטרור מנסים ללמוד מכישלונותיהם, ומהווים "איום הולך וגובר" על ארה"ב ומטרות מערביות אחרות, בהן ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully